Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hoi schreef:alleen als je een hele luie pony hebt die heel moeilijk is om door te lopen en ook der goed mee kan rijden ok zo goed hoef je ook weer niet te rijden maar misschien wel wat verstand
hoi schreef:hm nou ja misschien of je ook voor een luie pony toch geen sporen te gebruiken ik denk dat je misschien toch ik je gelijk geef Albertine_N ok nou laat maar dan euuhhhhhh houden we het bij dat je sporen niet perse hoeft te gbruiken in de B en de L klasse
maar wel in de hogere klasse zoals de M en de Z daar is zal het gewoon verplicht zijn nietwaar?
neetje86 schreef:ja dan zijn sporen idd verplicht. maar een spoor om hebben wil niet zeggen dat je m gebruikt. toch?
Nibbit schreef:Sporen zijn vanaf M1 dressuur verplicht, dus waarom zou het slecht zijn?
Voor ruiters met een slechte beenligging zijn ze niet geschikt, maar daarom hoef je in de B en L ook niet verplicht sporen om.
Netje schreef:
Hier wordt telkens door mensen als argument gebruikt dat je ze pas mag gebruiken als je weet hoe je ze moet gebruiken. Helaas vinden álle mensen die hier gereageerd hebben dat ze dat kunnen en dat durf ik te betwijfelen.... (zelfkritiek is over het algemeen in de paardrijwereld alleen aanwezig bij degenen die beter en hoger rijden).
Birgit_ schreef:Als je met sporen rijd ben je echt niet slechter dan als je zonder sporen rijd, Idd wat Mistralle zegt:"je gebruikt ze ter verfijning van'. Maar oké als je je sporen verkeerd gebruikt ben je wel slecht bezig ja