Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
andafries schreef:Ervaring en gevoel is heel belangrijk , ben ik helemaal met je eens . Maar een stukje theorie kennis moet je ook hebben om te weten hoe het paard inelkaar zit . En als je iets doet moet je wel weten WAAROM je iets doet.
andafries schreef:Maar jij hebt toch het boek van steinbrecht ook gelezen of niet ? Daar heb je toch ook dingen uit opgepikt ?
Citaat:Ervaring en gevoel is heel belangrijk , ben ik helemaal met je eens . Maar een stukje theorie kennis moet je ook hebben om te weten hoe het paard inelkaar zit . En als je iets doet moet je wel weten WAAROM je iets doet.
dondahsteen schreef:Mijn mening is dat het zeer paard onvriendelijk is en je paard er niet bepaald tevreden van wordt.
Bloompje schreef:Mbt. of iemand nou een b nivo heeft of zogenaamd tot de top behoord wil nog helemaal niets van juistheid over de methode indeze zeggen!
bokkiej schreef:Ik heb even een vraag: LDR rijden is toch gewoon in een krul trekken?
Bloompje schreef:Je weet het leuk te brengen in een verhaaltje over rekken strekken en turnen, echter vergeet je hierbij even dat het hier niet om -gymmen- (over turnen gesproken!!) draaid maar om het welzijn van een dier. Uiteraard valt er heel erg veel te betwisten ik zal daar niet verder over uitwijden ware het niet het hier om LDR betreft en ik mij daarom hier nu toe beperk.
QQQQ schreef:Over de niveau discussie:
Mensen tegen LDR zijn hier automatisch van laag rij-niveau en mensen pro-LDR automatisch van hoog?
QQQQ schreef:(Over jonge talenten met veel paardengevoel gesproken: Vraag eens aan Emiel Voest hoe verbaasd een aantal van deze zeer getalenteerde jonge ruitertjes keken, toen hij ze het een en ander over paardengedrag en paardencommunicatie uitlegde! Rijden kunnen ze, maar het zijn niet allemaal automatisch echte paardenmensen!)
shan schreef:waar wordt dat beweerd?
shan schreef:ik ga nu iets heel flauws zeggen: bijvoorbaat mijn excuses, maar ik kan het toch echt niet laten.
Sommige mensen die nog nooit van hun leven een paard afgericht hebben tot aan B-nivieau, hebben de hele boekenwinkel leeggelezen en weten alles in theorie prachtig te vertellen.
andere mensen zijn dagelijks aan het rijden en africhten en hebben gewoon gevoelens bij wat ze doen.
Gun die mensen, nu eens het voordeel van de twijfel, mits je het idee hebt dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
shan schreef:Ik heb ook niet gezegd dat jij daar iets over zei.ben ik helemaal met je eens, maar ik haalde tineke bartels aan en geen jonge talenten.
Tyrza schreef:Hoeveel jonge talenten doen iets terwijl ze eigenlijk niet weten hoe ze het doen en waarom ze het doen? Ik wil natuurlijk niets rechtpraten en een gezonde discussie kan nooit kwaad. Maar theorie alleen is ook niet zaligmakend
QQQQ schreef:(Over jonge talenten met veel paardengevoel gesproken: Vraag eens aan Emiel Voest hoe verbaasd een aantal van deze zeer getalenteerde jonge ruitertjes keken, toen hij ze het een en ander over paardengedrag en paardencommunicatie uitlegde! Rijden kunnen ze, maar het zijn niet allemaal automatisch echte paardenmensen!)
Fronton schreef:Waarom vraag je dat?
Daar heb ik al zo vaak over uitgeweid, dat mag je nou toch zolangzamerhand wel weten.