Cer schreef:Jij doet net alsof geen enkele vrouw ooit verdoofd wordt en ze allemaal voor aanstellers uitgemaakt worden, althans, zo komt het over.
Dat is jouw interpretatie. Niet wat ik gezegd heb.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Avalanche schreef:Cer schreef:Jij doet net alsof geen enkele vrouw ooit verdoofd wordt en ze allemaal voor aanstellers uitgemaakt worden, althans, zo komt het over.
Dat is jouw interpretatie. Niet wat ik gezegd heb.
Cer schreef:…..dat is wat ik zelf ook aangeef hè, met “zo komt t over”
Dus ja inderdaad mijn interpretatie
Kuggur schreef:Elisa2 schreef:Staat zijn mannetje terwijl de mannengriep een ding is, vrouwen iedere maand menstrueren en soms ook bevallen. Het kan beter, staat z'n vrouwtje gaan heten.(sarcasme knop uit)
De "man flue" of mannengriep is helemáál geen "ding".
Net zo'n ongefundeerd stereotype als die van vrouwen die jullie hier bespreken.
Op zich wel grappig dat dát wél als reëel fenomeen wordt beschouwd hier...
Ayasha schreef:Fly_high schreef:
En je weet dat bestaande biologische verschillen in veel gevallen geen aantoonbaar causaal verband hebben met stereotypen over mannen en vrouwen en dat niet alles zomaar op biologie valt af te schuiven puur doordat er enig verschil wel bestaat?
Ofwel, ik hoor graag over scans waaruit op te maken valt dat vrouwen overdramatisch, aanstellerig, schijnheilig en achterbaks zijn, geen verstand hebben van o.a. wiskunde, computers en financiële markten, geen leiding kunnen geven, niet goed kunnen autorijden of klussen, van zoete drankjes en willekeurig bepaalde "vrouwelijke" kleuren houden en ga zo maar door. En als merkbare verschillen tussen mannen en vrouwen zo inherent zijn aan onze biologie waarom moeten we kinderen nog steeds eerst hun hokjes in pesten zodat jongens toch niet per ongeluk als een meisje gaan huilen en meisjes zich niet als een vent gaan gedragen.
Zou je me geen woorden in de mond willen leggen?
Ik zeg enkel dat er wel degelijk biologische verschillen zijn die ook merkbaar zullen zijn. Jij trekt het dan tot in het extreme (en vult daarmee ironisch genoeg mooi het stereotype in.) zonder enige reden.
![]()
Ontkennen dat mannen en vrouwen verschillend zijn biologisch is gewoon even dwaas als het opgesomde rij'tje van jou.
Citaat:Ik begrijp net als wintu eigenlijk niet waarom je uberhaupt reageert alsof ik je laatste skittle afgepakt heb. Het zal mij een zorg zijn wat mannen/mensen denken wat ik wel of niet kan omdat ik vrouw ben. De enige wiens mening over mijn waarde telt is de mijne.
Lusitana schreef:https://www.ntvg.nl/artikelen/de-genees ... ische-zorg
Dit is een artikel betreffende ongelijkheid in de medische zorg.
Fly_high schreef:Nou wat slecht van mij dat gediscrimineerd worden, ook op de werkvloer, niet zo mijn ding is. Je zou bijna denken dat zaken zoals carrièreperspectieven en inkomsten uit werk wel ergens toe doen in het levenOf dat zonder enige logische reden op veel vlakken met achterstand spelen en eerst moeten bewijzen dat je capabel bent gewoon niet heel erg leuk is.
Lusitana schreef:Dit is een quote uit het onderzoek waarvan ik de link plaatste :
- Mannelijke artsen schrijven vaker medicatie voor; vooral kalmerende middelen worden door mannelijke artsen vaker aan vrouwelijke patiënten voorgeschreven.
Dit was altijd al bekend volgens mij, maar wordt bevestigd door zo´n onderzoek.
En daaruit kun je echt wel opmaken dat vrouwen niet zo serieus worden genomen als mannen of erger, als soort van aanstellerig tot hysterisch worden gezien, iets waar de vibrator voor uitgevonden is, want die gedachtengang is niet van nu. En ook niet de reactie van "die moet eens goed genomen worden". Alsof seks de oplossing is om vrouwen te temmen, iets dat helaas nog steeds gebruikt wordt in achterlijke romans en achterlijke romantische films.
En die vrouwen zijn aanstellerig en hysterisch wordt wel degelijk vaak ook op merries geprojecteerd terwijl als een manlijk paard exact hetzelfde gedrag vertoont sommigen er een heel ander label aan hangen.
Dus terwijl men soms best erkent dat manlijke paarden hetzelfde gedrag kunnen vertonen, doet men er vaak niet zo minachtig of hatelijk over als bij merries.
Ze kunnen ze best een aansteller noemen, maar zullen niet beginnen over het is een aansteller omdat de hormonen opspelen ofzo. Als je begrijpt wat ik bedoel. De redeniring gaat vaak een heel andere kant op. Men geeft bijn manlijke paarden niet de schuld aan het geslacht van het paard. (behalve bij zogenaamd hengstengedrag)
Het komt er misschien niet helemaal goed uit, wat uik bedoel, maar er zijn echt wel gevallen waarbij er onredelijlheid is.
Avalanche schreef:Gynaecologische procedures, spiraaltje plaatsen, hysteroscopie zelfs en meer van zulke zaken. Zonder enige vorm van verdoving. Het is echt te zot voor woorden dat dat mag. Ik ken vrouwen die echt flauwgevallen zijn van de pijn, waarbij ze ook achteraf belachelijk gemaakt werden want "aanstellerij".
Bij álle urologische procedures wordt de man plaatselijk verdoofd of gaat helemaal onder narcose.
Echt alle procedures, zelfs bij onderzoeken.
Het gaat zelfs zover dat in transgender zorg een borstvergroting voor transvrouwen maar voor een deel wordt vergoed. Bij trans mannen wordt álles vergoed door de verzekering.
Eulogy schreef:Ja, van diezelfde stereotypen hebben mannen inderdaad last. Niet voor niets is zelfmoord de belangrijkste doodsoorzaak bij jonge mannen. Dat bevestigt toch juist het probleem?
Wintu schreef:Eulogy schreef:Ja, van diezelfde stereotypen hebben mannen inderdaad last. Niet voor niets is zelfmoord de belangrijkste doodsoorzaak bij jonge mannen. Dat bevestigt toch juist het probleem?
En die zelfmoorden hangen samen met stereotyperingen van mannen?
Kuggur schreef:Niet echt, in die zin dat de "man flu" een aanduiding was voor aanstellerij. Niet voor daadwerkelijk ernstiger symptomen.
Wintu schreef:Avalanche schreef:Zoals ik al eerder zei, fijn voor jullie dat jullie er geen last van hebben en zo makkelijk overheen stappen. Voor anderen is het wél een probleem, en die lijden er wel onder. En dat jullie er geen last van hebben maakt het probleem niet minder structureel.
Het probleem is dat de maatschappij zich niet zo snel aanpast en als men zoveel last heeft van zaken zoals "slaan als een meisje" opmerkingen uit die maatschappij, dan moet je je afvragen wat je er aan kan doen zodat het je niet of minder raakt, want die maatschappij verander je niet zo maar even, hoe nobel die pogingen dan ook mogen zijn.
Is het fair, nee misschien niet, maar het leven is niet eerlijk, was het nooit en zal het nooit worden ook, op een gegeven moment moet je daarmee zien om te gaan.