Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kendra schreef:Ik ben het ook heel erg eens met Askja.
Meer voorlichting, meer educatie. Meer en vooral beter toezicht op wedstrijden (startgeld zal dan iets hoger worden, het zij zo), meer aandacht van jury's voor harmonie tussen ruiter en paard.
Dat betekent natuurlijk ook dat er normen moeten worden gesteld.
Een langere weg, maar beter dan 100 individuele moraalridders met allemaal hun eigen ideeën, waarbij ik me wel vaak afvraag welk recht zij hebben om een ander te veroordelen (want dat gebeurt meestal..).
siennaXmax schreef:als ik zie dat iemand iets naar mijn idee fout doet, zeg ik er altijd wat van. ze kunnen zelf weten hoe ze mn advies/commentaar opvatten haha
Change3x schreef:siennaXmax schreef:als ik zie dat iemand iets naar mijn idee fout doet, zeg ik er altijd wat van. ze kunnen zelf weten hoe ze mn advies/commentaar opvatten haha
Dan ben ik heel blij dat ik niet bij jou op stal sta, je kunt namelijk nooit alles perfect doen en soms pak je dingen verkeerd aan. Lijkt me vreselijk als er dan altijd iemand aan komt miepen die denkt dat ze het beter te weet.
siennaXmax schreef:sorry, ik geef nou eenmaal heel erg snel mijn mening:)
mensen kunnen er blijkbaar wel mee leven haha
Festeropre schreef:Lieve mensen, er is toch wel verschil tussen niet helemaal correct rijden en je paard mishandelen.
pmarena schreef:dan kwamen er 2 van die KWPN-ers met dames helemaal opgetuigd met allerlei metaal- en lederwerk, zagend en kloppend en paarden die niet lekker in hun vel zaten die dan wel even zouden vertellen hoe zielig het was dat ik er een hackamore omheen had hangen want dat was paardenmishandeling
Inxs schreef:Anderen zien rijden en denken; dat ze eens wat meer hand in eigen boezem zouden moeten steken ipv anderen af te kraken en of te beroddelen en te bekritiseren op rijstijl. Iedereen heeft tenslotte zijn/haar tekortkoming in het rijden. Vaak merk en zie ik dat diegene met de grooste mond en het meeste commentaar hun eigen onzekerheid willen verhullen door zich negatief te uiten naar, en over mederuiters. Dan zwijg ik nog maar even over jaloursie