_Caithlynn schreef:Het was idd, dat ik dit paard nog een kans wilde geven.
Met het idee de slager kan altijd nog. Wat kunnen wij er evt. mee.
Met wel de insteek om te kijken of die goed wordt en zo een passend huisje te vinden.
Op dit moment is er per toeval iemand bij mij terecht gekomen,
die er straks mee wil grondwerken etc.
Zij weet het hele verhaal en ik heb verteld dat ik niet verantwoordelijk wil zijn voor evt. ongelukken.
zij is langsgekomen, al vind ik het nog wel lastig.
Zij gaf aan hier ook vele ervaring in te hebben en met hem aan de slag te willen.
Echter vielen me vandaag een paar dingen op, die zij anders had kunnen aanpakken/
Dus vind ik het lastig of dit wel een geschikt plekje is.
voorbeeld was, hij had vandaag voor het eerst een vliegenmasker op, alleen was zijn halster afgevallen.
Dus we kregen hem niet te pakken vanwege het masker. We kregen uiteindelijk het masker af maar niet gelijk het halster om. Zij wilde hem vervolgens koste wat het koste hem te pakken krijgen en in de hoek drijven. Hier raakt hij echter van slag. Toen heb ik gezegd dat we het anders moesten doen. en heb ik hem met veel geduld en rust weer te pakken gekregen.
En andere was. ik had hem aan de longeerlijn en zij wilde natuurlijk kennis maken. Echter ging zij hem helemaal aan zijn hoofd zitten, terwijl hij andere mensen al eng vindt. En al helemaal aan zijn hoofd. Hier raakt hij weer een beetje in paniek.
Dit waren me dingen, waarbij ik mij afvroeg of ze wel wist wat voor paard het is.
Aan de andere kant dacht dit is wel een kans voor hem dat die rustig met grondwerken wat mag doen.
Er zijn een aantal dingen die mij triggeren in dit topic.
Jij (TS) bent aan een project begonnen met in je achterhoofd; Rij-/sportpaard
Ik persoonlijk vind dat niet passen met Ik wilde het paard een kans geven
Bij "Een kans geven" vind ik dat het niet belangrijk is of het paard wel of niet gereden kan worden. Alleen als pijn of andere gezondheids issues het paard bedreigen is slacht een optie.
Het tweede punt is dat het een zeer eenkennig paard is. Voor deze paarden is een ding belangrijk vertrouwen en ook een stabiele omgeving. Ik zie in deze post niet dat je daar veel ruimte voor laat. Terwijl jij dat wel van een potentieel nieuwe eigenaar verwacht.
Omdat jij de lat te hoog legt moet dit paard naar de slacht? Of nog erger naar iemand die het zelfde denkt als jij en het nog eens dunnetjes gaat overdoen?
Ik vind niet dat dit paard toe is aan de slacht, ik zie ook niet waarom het paard niet de kans krijgt om paard te zijn in een wei zonder de stress om te moeten presteren naar jouw norm. Ik vind wegdoen ook geen eerlijke optie, jij wist hoeveel stress dit paard heeft en krijgt als het uit de vertrouwde omgeving en weg van zijn vertrouwde mensen wordt gehaald.
Een kans is dit paard waarderen voor wat het kan geven, werk met hem op basis van wat beiden plesier geeft.
Ik wil je graag deze spiegel voorhouden omdat ik denk dat jouw bedrijf misschien wel een spiegelpaard/therapie paard kan gebruiken. Ik denk dat je daarvoor een heel passend paard hebt.