Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Janneke2 schreef:Dottie0991 schreef:Ik vind het zo irritant (....)
Ik stap gewoon altijd op dezelfde manier af, rechts uit de beugel links er nog in, been over slaan, hangen, voeten los en laten vallen.
Ik heb vaak genoeg met mijn paard mee gemaakt dat ze niet wou blijven staan nou dan bleef ik eerst gewoon zitten...
Waarschijnlijk vind je paardmdit irritant, daarom stijg ik Brits af.
Mijn 70 kilo op die ene beugel, dat voelt het dier (.... hefboom werking...) als 210 kilo.
Fennadev schreef:Uhm, hoe krijgen jullie überhaupt een been achter het zadel langs zonder steun van het andere been in de beugel?
Wij doen rechts eruit en zwaaien die dan achter t zadel langs, steunen op onze buik/handen en dan links eruit en op de grond.
Yacintha schreef:Oef, ik moet er niet aan denken om nu met twee benen te zwaaien en te laten vallen met een western zadel..
Vroeger heb ik volgens mij geleerd om eerst rechts over het paard te zwaaien en dan linkerbeugel uit te doen. Maar toen ik met western begon, deed ik mijn linkerbeugel pas uit als ik op de grond stond. Tegenwoordig wissel ik deze twre af. Als ik stijf ben doe ik het een, anders het ander.
Nu heb ik wel het idee dat je in westernbeugels moeilijker doorschuift, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen
Froukje schreef:Yacintha schreef:Oef, ik moet er niet aan denken om nu met twee benen te zwaaien en te laten vallen met een western zadel..
Vroeger heb ik volgens mij geleerd om eerst rechts over het paard te zwaaien en dan linkerbeugel uit te doen. Maar toen ik met western begon, deed ik mijn linkerbeugel pas uit als ik op de grond stond. Tegenwoordig wissel ik deze twre af. Als ik stijf ben doe ik het een, anders het ander.
Nu heb ik wel het idee dat je in westernbeugels moeilijker doorschuift, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen
Das leuk als je pony's van 1.50 rijd , maar dat ga je niet redden als je paard 1.75+ hoog is. En dat vind ik nog gevaarlijker dan rechts erover en dan links pas uit.
Zie het al helemaal voor me hoe mensen hun kruis uitscheuren omdat ze al op de grond staan met 1 voet nog in de beugel terwijl paardlief besluit er vandoor te gaan.