Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jetm schreef:Mijn uitleg is als volgt:
Je kijkt met je navel waar je naar toe gaat en dan doet je hele lichaam als vanzelf mee.
(Dat kun je ook staand op de grond oefenen)
Jouw heupen wil je gelijk houden met de heupen van het paard, jouw schouders met zijn schouders.
Je binnenbeen blijft als vanzelf op de singel en hou je lang, je buitenbeen komt (door het kijken met je navel) vanuit de heup iets naar achteren te liggen. Je binnenheup ligt dus normaal gesproken iets meer naar voren.
Maar dat is een standaard uitleg.
Het kan best zijn dat er bij een bepaalde ruiter/paard combinatie soms andere hulpen nodig zijn.
Dat ligt bv ook aan scheefheid van paard en ruiter.
En om het helemaal verwarrend te maken ... Soms hebben verschillende instructeurs verschillende meningen om hetzelfde te bereiken.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Selina schreef:Maar als ik mijn navel wat meer naar links draai, dan gaat mijn linkerheup toch juist naar achter?
Anoniem schreef:Dat wat jij zegt Jet, is ook wel wat mijn instructrice zei. En ik ging er een beetje vanuit(misschien verkeerde interpretatie van mij) dat dit betekende dat je binnenheup ook wat naar voren gaat.
Echter vandaag hoorde ik dat juist je binnenheup niet naar voren mag ivm in de weg zitten van de schouder.
Ben nu dus wat verward, want nu dus 3 lessen gehad(2 van level2 instructrice, 1 proefles vandaag) en ik twijfel wat met wie ik verder ga.
Op zich qua lichamelijk inzicht ga ik voor "nummer 1", omdat ze ook vinger op mijn triggerpoints kon leggen.
Mijn probleem grofweg is: rechterkant van mijn lichaam doet maar wat. Altijd voelt mijn rechterbeen langer. En voel ik links veel druk. Links voel ik mijn zitbeenknobbel nauwelijks, en rechts heel erg veel.
Pijnlijk rijden dus..