keeyzie schreef:Als je je paard correct rijd zal hij zowel met als zonder bit niet hangen!
Dat sowieso...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daan_O schreef:Trouwens, TS hier heeft haar punten om over te gaan naar het M1, daaruit zouden we toch kunnen concluderen dat zij door de jury's geacht wordt een M proef te kunnen rijden, anders promoveer je niet tot de volgende klasse. En zij is niet de enige...
Jennyj01 schreef:Misschien is het wat om de uitspraak in de zaak tegen de familie Bartels eens af te wachten. Misschien komt de rechter wel met een hele verrassende uitspraak omtrent het bit gebruik en kan men daar wat mee. Of een petitie starten. Vind het wel een rare bedoeling dat je niet hoger kan. Weet het niet zeker maar volgens mij mag het in de western wel tot het hoogste niveau.
keeyzie schreef:Ik heb nu al twee jury's gehad die niet eens hebben opgemerkt dat ik bitloos rijd. Dus of er eerlijk beoordeeld wordt durf ik niet te zeggen.
mylittlejoy schreef:@TS: ik zou een paar keer HC M1 gaan starten. Je mag dan gewoon nog L2 blijven starten voorzover ik weet, maar hebt wel dan iets om aan te tonen dat je het inderdaad kan. Wellicht geeft dat dat weer een opening voor de KNHS om een nieuwe beoordelingsavond te organiseren.
Suelza schreef:Ik vrees wel een beetje voor opengeschuurde paardenneusjes als de oefeningen zwaarder worden, meer lengtebuiging wordt gevraagd en meer van het achterbeen afgereden moet gaan worden. Ik denk dat een hoop ruiters daar nog best een kluif aan krijgen en zich daar pittig op verkijken.
En dan ben ik toch echt wel een voorstander van het bitloze rijden hoor...