Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Verosjaak schreef:Jup en foto's bewijzen dan ook geen ruiterhoogstandjesEens met de stelling dus dat het onzin is.
Bambolina schreef:Ik geloof zeker niet dat er paarden zijn die echt maar door éen persoon gereden kunnen worden. Wel dat er extreem gevoelige paarden zijn waar je niet 'effe snel' iemand anders op zet, waarbij je echt met beleid, geduld en regelmaat aan de slag moet, en wat tijd kost voor je hem/haar zo kunt rijden als de huidige ruiter. Wat, voor dat het beter begint te gaan, eerst veel stress oplevert voor het dier. Kan dus best begrijpen dat er mensen zijn die er bewust voor kiezen om niemand anders op hun paard te laten.
Urielle schreef:Verosjaak schreef:Jup en foto's bewijzen dan ook geen ruiterhoogstandjesEens met de stelling dus dat het onzin is.
Dat staat er los van want ik heb dus alleen ruiters op niveau erop proberen te krijgen.
Als ze erop kunnen komen en na 45 minuten bokken en steigeren zijn ze zover dat hij met zijn kop bij god op schoot en de rug weggedrukt wat stuurloos ronddraaft alsof het een driejarige net van het land is noem ik dat geen rijden. Dat kan ik dan zelf nog beter.
En dan heb ik het nog niet over de mensen die er niet eens op kwamen.
Een paard kiest zelf zijn mensen en dat blijkt los te staan van netjes rijden.
Degene die als enige met een lange teugel kon stappen reed geloof ik L.
terpentijn schreef:Paarden zijn lévende wezens, geen mechanische robots.
Dat betekent dat zij ook zo hun voorkeuren hebben voor mensen. Ook al op de grond, ernaast.
Het is niet altijd een zuiver rijtechnische kwesetie... wat je mentaal meebrengt als je op een paard stapt is minimaal zo belangrijk, zo niet in wezen belangrijker (voor het paard).
Derhalve geloof ik ook niet in het sprookje dat je paard maar door 1 iemand te rijden is.
Wél, dat sommigen paarden BETER AF ZIJN met 1 vertrouwde ruiter, met name paarden met een wat moeilijker verleden.
Cinnepin schreef:terpentijn schreef:Paarden zijn lévende wezens, geen mechanische robots.
Dat betekent dat zij ook zo hun voorkeuren hebben voor mensen. Ook al op de grond, ernaast.
Het is niet altijd een zuiver rijtechnische kwesetie... wat je mentaal meebrengt als je op een paard stapt is minimaal zo belangrijk, zo niet in wezen belangrijker (voor het paard).
Derhalve geloof ik ook niet in het sprookje dat je paard maar door 1 iemand te rijden is.
Wél, dat sommigen paarden BETER AF ZIJN met 1 vertrouwde ruiter, met name paarden met een wat moeilijker verleden.