Ouders "fanatieker" dan de kinderen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 00:12

corientjuhh schreef:
Wat ik ook zie bij ponywedstrijden
Kindertjes op hele dure ponietjes, dure kleertjes capjes et
T ziet er heel mooi uit, maar prik je daar doorheen zie je vaak dat t kind gewoon meelift ipv echt goed kan rijden...
Ugh zo verwaand hoe sommige ouders (en soms ook kinderen) zijn
Soms zijn die kids ook zo ondankbaar
En als ik dan 1 zie rijden die gewoon een leuk ponytje heeft en lol heeft ipv dat opgedofte arrogante gedoe daar kan ik van genieten

Jup, keer bij moeten schrijven bij de pony's.
Duur spul, dure poownie, mama met n chaggerijnige kop en kind die trekt.

2 deelneemsters gehad met minder dure pony, rubberen laarzen en minder duur spul. Glimlach van oor tot oor bij die kinderen.

Jurylid zei ook al:"dit is paardrijden. Niet de spullen, maar de combinatie van paard / ruiter maakt het een mooi paard".

Urielle

Re: Ouders "fanatieker" dan de kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 05:50

Daar heb je weer dat jaloerse gedoe. Een dure pony is geen leuke pony, kindjes zijn opgedoft en arrogant. Daar hoort dan gelijk een chagrijnige ouder bij en een kind die het eigenlijk niet wil. :roll:
Get real, dat zijn dezelfde ouders en dezelfde kinderen, alleen hebben pa en ma meer op de bankrekening staan.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 09:48

Wat je wel weer krijgt is dat de "gewone " kinderen dat dan ook willen.Had mijn dochter ook.Vriendin heeft topmerken en een "goed" paard en zij een decathlon broek en een x manege pony van 28.Ze rijd geen wedstrijden natuurlijk maar er worden toch opmerkingen gemaakt dat dat niet kan door een bejaarde pony.En ze heeft zoveel geleerd van onze oma.
Maar toch lastig op die pubber leeftijd van een kind.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:00

N paar jaar geleden een onderlinge wedstrijd van een heel kleine vereniging: jonge meid van een jaar of 14 werd tot het extreme gecoacht van haar vader bij het inspringen... met geschreeuw en al... en werd natuurlijk verwacht, dat ze clubkampioen werd... pfffft iedereen reed gewoon voor de lol en zij werd voor alle anderen uitgescholden en af gekaffert omdat dus een ander won... achteraf kreeg zij huisarrest en moest haar mobiel inleveren omdat "hij die knol toch niet voor niets gekocht had en zij moest maar leren dat ze haar best moet doen"
zo sneu...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:16

Urielle schreef:
Daar heb je weer dat jaloerse gedoe. Een dure pony is geen leuke pony, kindjes zijn opgedoft en arrogant. Daar hoort dan gelijk een chagrijnige ouder bij en een kind die het eigenlijk niet wil. :roll:
Get real, dat zijn dezelfde ouders en dezelfde kinderen, alleen hebben pa en ma meer op de bankrekening staan.

Waarom lijk jij je zo aangevallen te voelen?

Ik zie nu eenmaal ook vaak dat de kids waar veel geld in gestoken wordt ook enorm gepushed worden met alle gevolgen van dien.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:52

Er wordt idd vaak vanuit gegaan, dat dure cap ( kep :D ) en kleding dragende kindjes arrogant zijn.
Als je het kunt betalen: waarom niet? Dat betekent niet, dat ze kunnen rijden.
Ik heb ook een pony voor mn dochter gekocht. .kind is 3! Een goedbewegende valk. Met n super karakter. ..en ik men ermee. Ze zit er regelmatig op, poetst en knuffelt hem. Tuurlijk hoop ik, dat ze gaat rijden, en n beetje handig is. Maar zolang zr lol heeft, de pony ook helpt verzorgen en er lekker mee gaat tutten, is het voorlopig goed zo. Ook ik zie ons al op bixie wedstrijdjes rondrennen later. Maar wie weet, komt het er nooit van.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:02

heel herkenbaar, jarenlang les gegeven en moeders of vaders weten het altijd beter. Ik zeg altijd tegen mijn vriend dat ik hoop dat mijn kind op hockey of tennis of wat dan ook wilt, zolang het maar niet met paarden te maken heeft :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:08

Britta31 schreef:
Wat je wel weer krijgt is dat de "gewone " kinderen dat dan ook willen.Had mijn dochter ook.Vriendin heeft topmerken en een "goed" paard en zij een decathlon broek en een x manege pony van 28.Ze rijd geen wedstrijden natuurlijk maar er worden toch opmerkingen gemaakt dat dat niet kan door een bejaarde pony.En ze heeft zoveel geleerd van onze oma.
Maar toch lastig op die pubber leeftijd van een kind.

Dat is ook lastig maar dat hou je toch. Sinterklaascadeaus, kleding, schoenen, hobby's, fietsen, ... een ander heeft het altijd beter volgens je kinderen. Dan herinner ik ze er maar even fijntjes aan wat zíj allemaal hebben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:16

Ayasha schreef:
Waarom lijk jij je zo aangevallen te voelen?

Ik zie nu eenmaal ook vaak dat de kids waar veel geld in gestoken wordt ook enorm gepushed worden met alle gevolgen van dien.

Ik voel me niet aangevallen maar ik begrijp die redenatie niet, ik vind het zo'n vooroordeel.
Als wij het geld hadden had Gioya ook een Kep en liep ze in Kingston en leren laarzen, nou is dat niet het geval en moet ze het doen met wat minder of bijvoorbeeld Pikeur rijbroeken die ik tweedehands gekocht heb. Ik snap die koppeling tussen uiterlijk en prestaties niet. Het lijkt me vrij logisch dat je het beste voor je kind wilt en hoe dat uitpakt hangt dan af van je financiële plaatje. Ik denk eigenlijk dat er genoeg rijke kinderen zijn die ook gewoon plezier mogen maken en genoeg kinderen die met minder genoegen moeten nemen die enorm gepusht worden. Maar dat valt blijkbaar minder op omdat ze geen vooroordeel bevestigen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:19

Xpinoxx schreef:
heel herkenbaar, jarenlang les gegeven en moeders of vaders weten het altijd beter. Ik zeg altijd tegen mijn vriend dat ik hoop dat mijn kind op hockey of tennis of wat dan ook wilt, zolang het maar niet met paarden te maken heeft :D

Mijn oudste heeft getennist, daar heb je dat net zo goed :P

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:27

Urielle schreef:
Xpinoxx schreef:

Mijn oudste heeft getennist, daar heb je dat net zo goed :P

Haha dat is waar maar dan ben ik tenminste de niet wetende ipv dat ik mijn pony droom op mijn kind projecteer

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:28

Ik heb helaas altijd de keerzijde van die medaille gezien, geen arrogante kinderen maar kinderen die onder druk stonden en daardoor zo over kwamen. Kinderen op regionaal niveau die prima konden sturen maar voor de ouders niet goed genoeg, jaren gepush later, nu twintigers die wanhopig zitten te trekken, nog maar een schim van hun vroegere gevoel voor het rijden, in de hoop éindelijk hun ouders tevreden te stellen. Daar ben ik niet jaloers op, ik kom niks te kort en ben nooit te kort gekomen. Heb er medelijden mee.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:30

Urielle schreef:

over het algemeen zijn kinderen die verwend worden nu net niet de leukste en de dankbaarste kinderen :+ En daar hoeft per definitie niet altijd een dikke portemonnee bij te horen... ;)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:32

Hihi, wij hebben het andersom.
Ik rijd sinds mn 8e en heb sinds 3 jaar het geluk om eigen pony's te hebben.
Mijn moeder ging altijd mee naar de manege, gaat mee op de fiets op buitenritten, is mijn 'groom' als ik eens een onderling parcourtje rijd.
Sinds kort is mijn moeder (ja ja, 53 jaar oud) met rijlessen op de manege begonnen. Haar instructrice staat bij ons op stal en geeft mij prive les, dus af en toe mag ik bij in de bak zitten, maar als ik mijn moeder door de bak zie rijden voel ik niets dan trots.
Ik heb helemaal niet de neiging om dingen te zeggen als ik langs de kant zit. Hoewel ik ook wel eens zie dat iets niet helemaal gaat zoals moet.
Aan het einde vraagt ze soms wel eens of me iets is opgevallen, dan wil ik best zeggen dat dr handen wat lager mogen bijvoorbeeld. Maar voor de rest.. nee.

Kan me nog wel herinneren dat ik ooit bij een onderlinge wedstrijd was, en daar sprong een meisje met pony.. die sloeg ze letterlijk over de hindernis en ze hing in de mond.
Bij hindernis 6 loosde pony het meisje (gelijk had ie). Vader stond achter me, meisje loopt naar hem toe, geeft haar pony aan vader en zegt: deze is stuk, ik wil een nieuwe.
En papa zegt:natuurlijk schat.

Ik viel bijna stijl achterover. Ik wilde wel de wereld dragen als ik een pony mocht en zij ruilde haar pony zo even in!

Tijdje terug bij een crossles een meisje van 10, bloedfanatieke pony, en nog schold ze hem helemaal verrot dat die dik was,op moest schieten, luie donder.
De verhalen hebben dus ook wel een keerzijde.
Hoewel ik ook de ouders die hun kind door de bak schreeuwen terwijl kind nog net niet op t paard zit te huilen wel heb gezien.

Ik denk dat je dat altijd wel houd. Gelukkig zijn dat de uitzonderingen :)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:39

Ach Dott, wie weet wat er daarna in huis is gebeurd met het kind dat de pony in wilde ruilen. Paardrijden is ook niet de gemakkelijkste sport denk ik voor kinderen. Ze moeten niet alleen aan zichzelf denken, maar ook aan de pony. Ik merk dat mijn dochter dat toch wel stressvol ervaart, al heeft ze er daarnaast ook veel plezier aan. Handbal gaat haar makkelijker af wat betreft stress en kan ze speelser zijn. Op de pony moet ze meer geduld opbrengen en hiervoor had ze een vlugge pony, wanneer ze niet oplette, ging het ook niet goed. Dan moet je haar ook aardig wat tips meegeven en dat vond ze wel stressvol. Wij hebben er nu voor gekozen haar naar de manege te laten gaan, waar de pony's, en dat klinkt altijd zo cru, domweg hun rondjes achter elkaar lopen. Als rijdende moeder erg frustrerend, want ik wil haar de luxe van een pony wel geven en de bijbehorende tips hoe ze het moet doen, dat is op de manege wel huilen met de pet op. Er komen bijna geen tips vanaf, behalve welke kant ze op moet en in welke gang. Ik wil haar nog zoveel meer vertellen, maar goed, die tijd komt wellicht nog wel. Belangrijkste is dat zij hier wel plezier aan beleefd aan het rijden en haar pony is dan ook verkocht naar een handiger ruitertje. Wel heel moeilijk om een superbrave pony te vinden voor de echte beginners, wanneer iemand er nog 1 weet, haha, ik houd me aanbevolen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:44

Ja dat is ook zo. Het is maar moment opname natuurlijk, maar ik was toen zelf 13 ofzo en wilde niets liever dan een eigen pony :')

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:44

Urielle schreef:

of niet, omdat het in de dure spullen zit :D
Natuurlijk is een kind kind, maar vaak volgen ze wel het voorbeeld van hun rol model "de ouder"die in dit soort gevallen meestal net iets te veel air heeft.
Maar ik hoop dat een jury genoeg wijsheid bezit om hier doorheen te kunnen kijken! ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:47

Het is ergerlijk en ook triest tegelijk!

Ik zie dat weleens voorbijkomen, dan denk ik "zonde, het plezier erin wordt helemaal kapotgemaakt".

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:49

Ik had er vroeger ook heel veel voor over gehad, ik mocht zelfs niet op paardrijles of een pony (rijdend) verzorgen, al hing ik wel overal rond. Ik heb de schade later wel ingehaald, haha. Maar goed, mijn dochters vinden het wel leuk, maar voor een eigen pony loopt het enthousiasme niet over. Terwijl zij het allemaal kunnen krijgen, ik heb daar echt wel vrede mee, ze moeten iets uitkiezen wat zij leuk vinden om te doen. Voor de ouders die het niet doen, zo jammer, je legt er zo'n druk mee op je kind. Een eigen pony is zoveel werk, het hart voor de paarden moet er wel zijn, anders wordt het toch ook een enorme druk en chagrijnige bedoening. Of het nu paarden is, of een andere sport.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:53

vroeger werden bij ons op de manege de ouders niet geacht aan de bakrand te staan, ze konden de les volgen vanuit de kantine. Ongeacht of ze rijk of arm waren naar mijn idee heeft veel geld of een dure of goedkoper outfit ook niks te maken met hoe ouders de kinderen toeschreeuwen, dat heeft met hersens te maken of het gebrek daar aan

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:56

Wat betreft kleding en mooie en góeie spullen, ik ben daar ook voor...máárrr dat kan ook op een nadere manier natuurlijk.
Waarom niet 2e hands? Als het ZGAN is wat is dan het probleem?
Heb gister een par Cavallo junior jump thuis gekregen,kosten normaal €258,00 en ik heb ze voor €125,00 (GLOEDJE NIEUW).
De rijbroeken van Decatlon zijn super fijne broekjes en mooi én goedkoop, mar ook hebben ze er van HH en soms een pikeur.
ik heb 2 meiden dus wat goed is bewaar ik voor de 2e...
Bij de spullen vd pony's is mijn ervaring,goedkoop is duurkoop, ik wil goede kwaliteit leer voor hoofdstellen en de zadels moeten passen.
(ik ehb zelf nog een zadel liggen van 1998,kieffer Garmisch ziet er uit als nieuw kan m'n oudste dochter straks ook weer op als ze blijft rijden. (van KN een dressuur en ik rijdt onze D- bij met mijn Prestige Paris).
Ik ben enorm zuinig op mijn spullen.
Mijn A-pony hoofdstel is inmiddels al 11jr oud kop en bakstukken en neusriem worden bijna dagelijks gebruikt en ziet er top uit.
Als je zuinig bent en degelijk materiaal gebruikt gaat het 10-tallen jaren mee....
En natuurlijk soms een andere front of neusriem maar daar blijft 't wel bij..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:01

Maar als geld totaal geen issue, is, waarom dan tweedehands? Zodat andere mensen niet denken dat je kind een verwend mormel is dat alleen rijdt omdat jij een chagrijnige pushende ouder bent? _O-
Dat is omgekeerde wereld.:P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:02

Ach..

hoevaak ik wel niet aangehoord heb dat mn middendraf beter moest omdat ze anders mn pony/paard weg zouden doen.

1x per maand starten was te weinig als k niet vaker startte verkochten ze m want hij was te duur om alleen maar mee te rijden (trainen).

Dit was 17/15 jaar al zo voor mij. Deze mensen hou je in alle sporten wel.

Ik werd 18, betaalde alles zelf en zei toen.

Ik start als ik wil starten en niet eerder.

Inmiddels is dat zelden omdat ik faalangst heb ontwikkeld. :+

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:07

Urielle schreef:
Maar als geld totaal geen issue, is, waarom dan tweedehands? Zodat andere mensen niet denken dat je kind een verwend mormel is dat alleen rijdt omdat jij een chagrijnige pushende ouder bent? _O-

Uh nee omdat 2ehands helemaal geen schande is.
Sommige mensen ook met geld vinden het zonde om nieuwe spullen te kopen terwijl marktplaats vol staat met goede spullen.
Materiaal verspilling......

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:08

Urielle schreef:

Weet je urielle, hoewel vooroordelen niet altijd kloppen (echt niet) zijn ze ook zelden uit de lucht gegrepen... Er is een reden dat mensen die vooroordelen ontwikkelen. Dus hoewel niet alle rijkere ouders hun kinderen zullen pushen, zal het ook niet zo zijn dat het per definitie niet gebeurt.
Laten we wel een beetje realistisch blijven.

Als jij jouw kind morgen met Totilas op wedstrijd kan sturen in de duurste merken, en jij bent gewoon sympathiek net als jouw kind, zal "men" je niet als chagerijnige pushende ouder zien.