Paardrijden met muziek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fiona3FM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:48

Samblabla schreef:
Hey,

Ik zie het steeds vaker, ruiters die muziek luisteren met oordopjes in de oren.

Doen jullie dat ook? En is het niet gevaarlijk?
En als je het doet, waarom?

Eerder deed ik dat wel eens. Tegenwoordig veel te druk met luisteren naar mijn instructrice. :')

tiffani12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:58

toen ik nog op een manege reed was er ook 1 bak voor de eigen paarden en daar hadden ze gewoon zacht de radio aan , ik vond het zelf erg prettig :) maar oortjes , nee nooit gedaan lijkt me ook niet zo veilig eerlijk gezegt

hondenpoott

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:04

Ik rij soms weleens met oortjes, maakt je erg ontspannen van.
Op buitenrit zal ik het absoluut niet doen, lijkt me niet erg verstandig als je een weg over moet steken.
En dan soms meedoen met de tempowisselingen, geeft mij gewoon een gevoel dat ik meer met mijn paard bezig ben, in de zomer staan de schapen buiten, en dan hoor je die zeuren...

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:12

Tijdens dressuurtraining eigenlijk altijd, heb een aparte playlist hier voor! Vind het heerlijk, ik ben hierdoor erg ontspannen en vind het leuk om bepaalde passen of bij tempoversnellingen mee te gaan op de muziek :-) het belemmert de communicatie met mijn paard niet. springen of buitenritten doe ik wel altijd zonder, dan wil ik alles duidelijk horen.

asdfghjkl16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:20

Ik vind het met 1 oortje in wel kunnen, zolang je je maar concentreert op je paard en omgeving. Buiten lijkt het mij niet erg verstandig

MisterMc

Re: Paardrijden met muziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:30

Ik hou van muziek haha, maar ik denk dat het behoorlijk afleiding is als je met twee oordopjes in gaat rijden. Ik ga altijd helemaal op in muziek, dus denk niet echt dat het wat voor mij zou zijn.

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:32

ja en waarom ? Mijn paard vindt het trainen dan simpel weg leuker , wordt er vrolijker van :) Nu zeg ik niet dat hij helemaal 100 % is hoor haha

Heb trouwens mijn muziek gewoon aanstaan zodat paardlief ook mee kan luisteren :)

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:35

ik hoor eigenlijk alleen mensen die het met oortjes doen. En dat ze het gevaarlijk vinden. Maar zomers als we buiten rijden had ik nooit oortjes in.. gewoon aan en rijden :o ( :+ ) niemand die het hoort in onze buurt. Is beter dan oortjes..? :+

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:39

Hmm ik ga het toch eens proberen, wel maar met één oortje in.
Ik let altijd teveel op mijn paard en leid mezelf dan af van mijn rijden. Als ik nou gewoon me kan concentreren op de muziek ipv dat wat mijn paard met zijn hoofd doet(bijv) dan ontspan ik en komt hij misschien ook wat makkelijker omlaag.
Het is het proberen waard haha

Charrawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:36

Kan me er wel wat bij voorstellen, lijkt me zelf best wel een relaxt gevoel.. alleen ik denk dat je veel minder met je paard bezig bent. En als je nou net een vervelend paard onder je hebt, lijkt het me toch wel een stukje lastiger om te concentreren. Al worden sommige er misschien juist rustiger van..
Als ik muziek zou luisteren zou de mijne in ieder geval zacht staan, puur voor op de achtergrond

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:47

Buiten doe ik het niet, in de bak alleen als er teveel prikkels zijn van buitenaf :P
Dan kan ik me veel beter concentreren als ik alleen maar muziek hoor en niet nog 287 andere dingen hahaha.

xZizo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:38

In een binnenbak waar ik wel eens rijd (al rijd ik meestal buiten), hebben ze een radio staan. Ik vind dit prettig rijden en ontspan er ook door, maar oortjes lijken mij niet erg verstandig en onveilig. Ik zou gewoon mn paard laten meegenieten :D.

Anne_Huizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:45

Wij hebben in de bak gewoon altijd 538 aan, ik rij nooit met oordopjes :n

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:16

Ik ben al een tijd gestopt met rijden. Maar in de bak altijd gereden met muziek. Ik vind het prettig rijden, word er ontspannen van waardoor ik me beter kon concentreren op het rijden. Buiten reed ik zonder muziek.

susanne_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:10

Wij reden in de bak wel eens met muziek, maar nooit met oordopjes.
Lijkt me ook niet super veilig, stel dat er iets gebeurd, dan heb je dat misschien niet meteen in de gaten.
Maarja, ik heb er dan ook verder geen ervaringen mee.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:18

Weet niet of het al eens gevraagd is in dit topic.. Maar met wat voor oordopjes rijden jullie als ik vragen mag ?

Ik wil het ook gaan proberen om met muziek op te rijden, zodat ik mij niet focus op wat mijn paard allemaal doet en wat hij kan gaan doen op omgevingsgeluiden. ( Eigen spanning = spanning paard)

Maar mijn oordopjes vallen nu al constant uit mijn oren, zonder dat ik überhaupt op een paard zit. Ben dus op zoek naar oordopjes die ik niet om de haverklap terug in mijn oor moet doen..