Lasca_1987 schreef:... En volgens mij zit ik netjes op Floris.
Heb je wel eens gezien hoe ver je voet in de beugel zit op de 2e foto? Zo kan toch niemand normaal paardrijden?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mang schreef:Je hebt het heel de tijd over het verschil tussen niet kunnen en niet willen, maar als ik zo al jou berichten doorlees krijg ik toch écht het idee dat het hier om niet willen gaat. Zeker omdat je jezelf beschrijft als 'stevig gebouwd, maar niet te dik'.. Tsja als je al zo'n houding tegenover jezelf hebt snap ik dat je niet de motivatie hebt om af te gaan vallen.
loveslimpie schreef:Zou ik mogen vragen, waarom je niet durf te skeeleren, er bestaat immers fatsoenlijke bescherming en wel durft te paardrijden, op zo te zien een redelijk paard?
En als je geen geld hebt, waarom ga je dan paardrijden? T is immers niet de meest goedkope sport?
Lasca_1987 schreef:Resultaten uit het verleden bieden helaas geen garantie... Ik sta liever niet te lang stil bij wat ik vroeger allemaal kon en wat voor spannende wedstrijden en paarden ik heb gereden. Ik ben blij dat ik na eindeloos revalideren zo ver ben gekomen dat ik een B-proefje kan rijden.Laat ik het zo zeggen, ik kan me iig niet herinneren dat ik toendertijd zat te stuiteren. Maar ik had toen ik weer begon met paardrijden echt een jaar of 7 ofzo niet gereden.
Lasca_1987 schreef:loveslimpie schreef:Zou ik mogen vragen, waarom je niet durf te skeeleren, er bestaat immers fatsoenlijke bescherming en wel durft te paardrijden, op zo te zien een redelijk paard?
En als je geen geld hebt, waarom ga je dan paardrijden? T is immers niet de meest goedkope sport?
Bang om te vallen en ben ik altijd al geweest. Vroeger had ik rolschaatsen, maar vraag mn zus maar daar kwamen we helaas niet ver mee. En dan kan je mn vriendin nog vragen over het schaatsen... dat was hilarisch..
Waarom ik ga paardrijden? Omdat mn ma zo lief is de lessen te betalen.
En daarbij ik ga regematig wandelen.
C_estmoi schreef:Met het risico deel uit te gaan maken van een oeverloze discussie, toch maar even een bijdrage.
het belangrijkste wat jij uit paardrijden wil halen is volgens mij plezier, toch? Waarom jezelf dan blind staren op die galop? Ga lekker door met lesjes rijden, en ondertussen wat gewicht verliezen. Begin bij de basis, netjes rechtop zitten en je paard aan het been krijgen. Vraag aan je instructrice of zij elke keer dat je in elkaar zakt/je benen raar afsteekt oid daar iets van kan zeggen, dan verbetert je houding het snelst. En over aan het been rijden: aandrijven is reageren. Wanneer er op je eerste beenhulp geen reactie komt, geef je een iets strengere beenhulp. Helpt dit nog niet, dan krijgt paardlief een tikje (op z'n bil!). Hoe lief je m ook vind, dit is voor zijn eigen bestwil: als hij loopt te sukkelen struikelt ie over z'n eigen benen en daar schiet je ook niets mee op.
Heel veel succes en plezier!
Lasca_1987 schreef:Ik kon voorheen op alles galopperen...... Maar van die foto kan je afzien dat ik daar wel slanker was dan dat ik nu ben. En volgens mij zit ik netjes op Floris.
Lasca_1987 schreef:Dit komt door mijn overgewicht
Lasca_1987 schreef:Ik kan om 2 redenen niet naar de sportschool.. 1 geld, ik kan het niet betalen! En mijn opgelopen blesure *thnxpa* . Als ik bijv ga rennen dan gaat mn rechterzij zeer doen en dit kan wel een paar dagen aanhouden.
Lasca_1987 schreef:ik kan niet zwemmen en heb geen zwemdiploma
Lasca_1987 schreef:ik heb skeelers die in stof staan.. maarja dan moet je wel durven skeeleren... en ik durf niet
Lasca_1987 schreef:Dusja nog niet met deze klacht naar de huisarts geweest.
Lasca_1987 schreef:C_estmoi schreef:Met het risico deel uit te gaan maken van een oeverloze discussie, toch maar even een bijdrage.
het belangrijkste wat jij uit paardrijden wil halen is volgens mij plezier, toch? Waarom jezelf dan blind staren op die galop? Ga lekker door met lesjes rijden, en ondertussen wat gewicht verliezen. Begin bij de basis, netjes rechtop zitten en je paard aan het been krijgen. Vraag aan je instructrice of zij elke keer dat je in elkaar zakt/je benen raar afsteekt oid daar iets van kan zeggen, dan verbetert je houding het snelst. En over aan het been rijden: aandrijven is reageren. Wanneer er op je eerste beenhulp geen reactie komt, geef je een iets strengere beenhulp. Helpt dit nog niet, dan krijgt paardlief een tikje (op z'n bil!). Hoe lief je m ook vind, dit is voor zijn eigen bestwil: als hij loopt te sukkelen struikelt ie over z'n eigen benen en daar schiet je ook niets mee op.
Ik weet idd dat je een tikje op de kont moet geven, mijn instructrice zal mij alleen dan corrigeren. Die zal zeggen dat ik dan een tikje op de hals moet geven. Heb ook alleen nog maar korte zweepjes in huis, wil zeker een nieuwe langere aanschaffen. Want zo duur zullen die niet zijn. Maar weet niet of ik al met een langere mag rijden.
Lasca_1987 schreef:C_estmoi schreef:Met het risico deel uit te gaan maken van een oeverloze discussie, toch maar even een bijdrage.
Ik weet idd dat je een tikje op de kont moet geven, mijn instructrice zal mij alleen dan corrigeren. Die zal zeggen dat ik dan een tikje op de hals moet geven. Heb ook alleen nog maar korte zweepjes in huis, wil zeker een nieuwe langere aanschaffen. Want zo duur zullen die niet zijn. Maar weet niet of ik al met een langere mag rijden.
.Lasca_1987 schreef:Het topic nam een wending, welke niet de bedoeling was om daar aan te gaan uitweiden. Ja, met afvallen ben ik bezig ja. Nee, ik ga Lasco zeker niet inruilen en een andere manege hier is niet fijn te bereiken. Ja, zitles ga ik overleggen met mijn huidige instructrice, want dat moet mogelijk zijn. En ik ga zondag vragen of ik zonder beugels mag rijden.
Dorine92 schreef:Het lijkt erop dat TS vindt dat het niet iets rijtechnisch isLasca_1987 schreef:Ik kon voorheen op alles galopperen...... Maar van die foto kan je afzien dat ik daar wel slanker was dan dat ik nu ben. En volgens mij zit ik netjes op Floris.
Maar dat het probleem door het overgewicht komtLasca_1987 schreef:Dit komt door mijn overgewicht
Maar dat ze daar niets aan wil doenLasca_1987 schreef:Ik kan om 2 redenen niet naar de sportschool.. 1 geld, ik kan het niet betalen! En mijn opgelopen blesure *thnxpa* . Als ik bijv ga rennen dan gaat mn rechterzij zeer doen en dit kan wel een paar dagen aanhouden.
Gek genoeg heeft TS daar geen last van met paardrijden..
Minder belastende sporten dan hardlopen zijn ook geen optieLasca_1987 schreef:ik kan niet zwemmen en heb geen zwemdiplomaLasca_1987 schreef:ik heb skeelers die in stof staan.. maarja dan moet je wel durven skeeleren... en ik durf niet
Met de blessure naar de huisarts gaan, ho maarLasca_1987 schreef:Dusja nog niet met deze klacht naar de huisarts geweest.
TS stelt liever zelf de diagnose dat ze niet kan sporten, maar wél kan paardrijden
Tja..![]()
Overigens vind ik dat TS nogal erg aan dat paard hangt, ik bedoel, we hebben/hadden allemaal een lievelingspaard op de manege, maar vergeet niet dat de manege ook weleens kan besluiten om het paard weg te doen o.i.d. Ik krijg bij Lasca een beetje het idee dat haar leven dan in 1x instort. Maar goed, dat doet er niet toe in deze discussie.
sporten schreef:Kan je geen baantje zoeken
Kranten wijk
Is elke dag bewegen + en elke geld verdienen
Van dat geld zou je naar de sportschool kunnen
3 vliegen in 1 klap
Wie doet je wat
En natuurlijk blijven paard rijden
Samblabla schreef:Ik denk dat je een aantal zit lessen moet gaan nemen. Ik ben 1,55 en weeg 85 kilo (5 kilo inmiddels afgevallen) en ik stuiter niet en ik hinder mijn pony van 1,44 ook niet echt. (ik train dan ook niet) Als jij echt denkt dat je je paard hindert dan raadt ik je toch aan om een aantal kilo af te vallen en die zitlessen te nemen. Dan schiet je al aardig wat op!