Paardrijden met een maatje meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:57

Lasca_1987 schreef:
... En volgens mij zit ik netjes op Floris.

Heb je wel eens gezien hoe ver je voet in de beugel zit op de 2e foto? Zo kan toch niemand normaal paardrijden?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:59

Over vroeger kan niemand beoordelen, wel over nu.

- je balans is slecht. Je stoort het paard enorm daardoor en dat is dus iets waar je aan zult moeten werken middels sport (onder begeleiding van een fysio, juist vanwege die blessure... ik heb in een eerdere post uitgelegd waarom dat zo belangrijk is)

- Je bent te zwaar en in combi met je gebrek aan balans, maakt je het voor je paard wel erg moeilijk. Als je van dat paard houdt, hou je rekening met hem. Dat betekent sporten (eerder genoemd, hoeft geen cent te kosten en je hoeft geen gevaarlijke dingen te doen) en eetgewoonte veranderen . Voor dat laatste heb je de weight watchers niet nodig. Gewoon gezond eten, zuinig met vet, suiker en witte meelprodukten. Info en tips vind je gratis op internet

- galopperen terwijl je in draf geen balans hebt, is hetzelfde als rennen zonder eerst te leren lopen. Doet er niet toe wat je vroeger hebt gedaan en al dan niet kon. Je zult nu moeten werken aan een goede balans voordat je gaat galopperen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:59

Ik kom even binnenvallen en aan de hand van je filmpje geloof ik eigenlijk ook niet dat je vroeger veel beter kon paardrijden. Slanker of niet, een goede zit of evenwichtsgevoel verleer je niet zomaar. (tenzij je natuurlijk een aandoening of lichamelijk letsel hebt gehad).
Je stuitert echt heel erg en bonkt in het zadel als je galoppeert.
Zitlessen zouden hierbij erg nuttig zijn, maar dan kom je natuurlijk weer in aanraking met het overgewicht.
Verschillende mensen hebben hier al nuttige tips gegeven om fitter (strakker) te worden en voor gewicht te verliezen maar als je die steeds in de wind slaat. Tjah.
Wil je beter kunnen paardrijden of niet? Lijkt mij een simpele keuze. Dan niet zaniken en met verschillende excuses afkomen.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:03

Op de foto's uit je tienerjaren ben jij inderdaad iets slanker. Wel was je daar ook al stevig en was de pony ook een stukje kleiner, dus ik vraag me af hoeveel verschil er dan daadwerkelijk is.
Je zit is daar niet heel slecht, maar ook op die foto's heb je wel wat verbeterpunten. Je voeten zitten bijvoorbeeld behoorlijk ver in de beugels, waardoor je je voeten niet netjes uit kunt drukken. Ik vermoed dus dat er daar ook al sprake is van een niet helemaal goede zit/balans en dat die verbeterpunten van daar nu gewoon dubbel zo hard terug komen.
Daarnaast is het van twee oude stap foto's wat lastig beoordelen of je zit nou wel of niet goed is. Ik ken genoeg mensen die prima zitten in stap, maar zodra er gedraafd moet worden toch nog flink zitten te stuiteren. In stap blijven zitten is gewoon een stuk makkelijker dan in draf/galop.

Anoniem

Re: Paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:05

Laat ik het zo zeggen, ik kan me iig niet herinneren dat ik toendertijd zat te stuiteren. Maar ik had toen ik weer begon met paardrijden echt een jaar of 7 ofzo niet gereden.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:13

Heb je inmiddels ook al eens nagedacht over alle andere tips die wij geven? We willen je allemaal graag helpen, maar jouw houding maakt dat een beetje lastig.
Er zijn echt genoeg dingen die je kunt doen, waar je vandaag nog mee kunt beginnen en waarvoor je geen kilo af hoeft te vallen (want dat kost ook tijd).

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:14

Zou ik mogen vragen, waarom je niet durf te skeeleren, er bestaat immers fatsoenlijke bescherming en wel durft te paardrijden, op zo te zien een redelijk paard?

En als je geen geld hebt, waarom ga je dan paardrijden? T is immers niet de meest goedkope sport?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:19

mang schreef:
Je hebt het heel de tijd over het verschil tussen niet kunnen en niet willen, maar als ik zo al jou berichten doorlees krijg ik toch écht het idee dat het hier om niet willen gaat. Zeker omdat je jezelf beschrijft als 'stevig gebouwd, maar niet te dik'.. Tsja als je al zo'n houding tegenover jezelf hebt snap ik dat je niet de motivatie hebt om af te gaan vallen.

Ga ik helemaal in mee. Alles wat voorgesteld wordt 'kan' TS niet om een of andere reden.
Ik zei al eerder: waar een wil is, is een weg.
Fietsen en wandelen kost niets. Of wil je beweren dat je ook niet op een fiets durft zitten, of durft te wandelen omdat je mss aangereden kan worden ofzo?

Kind, geef jezelf een enorme trap onder je hol en houd op met zielig doen. Je lijkt me verder gezond van lijf en leden, kijk naar mensen die een echte handicap hebben en ook gewoon werken en sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:20

loveslimpie schreef:
Zou ik mogen vragen, waarom je niet durf te skeeleren, er bestaat immers fatsoenlijke bescherming en wel durft te paardrijden, op zo te zien een redelijk paard?

En als je geen geld hebt, waarom ga je dan paardrijden? T is immers niet de meest goedkope sport?

Bang om te vallen en ben ik altijd al geweest. Vroeger had ik rolschaatsen, maar vraag mn zus maar daar kwamen we helaas niet ver mee. En dan kan je mn vriendin nog vragen over het schaatsen... dat was hilarisch..

Waarom ik ga paardrijden? Omdat mn ma zo lief is de lessen te betalen.

En daarbij ik ga regematig wandelen.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:21

Lasca_1987 schreef:
Laat ik het zo zeggen, ik kan me iig niet herinneren dat ik toendertijd zat te stuiteren. Maar ik had toen ik weer begon met paardrijden echt een jaar of 7 ofzo niet gereden.
Resultaten uit het verleden bieden helaas geen garantie... Ik sta liever niet te lang stil bij wat ik vroeger allemaal kon en wat voor spannende wedstrijden en paarden ik heb gereden. Ik ben blij dat ik na eindeloos revalideren zo ver ben gekomen dat ik een B-proefje kan rijden.

Als je bij mij leste werd er überhaupt nog niet gegaloppeerd. Er is nog genoeg om aan te werken voor je. Als je beter zit zal je paard vanzelf voorwaartser blijven en dat helpt je t.z.t. met aangalopperen. Afvallen kan overigens reuze helpen bij beter paardrijden. Had vorige week een klant die helemaal op eigen kracht enorm afgevallen was. Had haar (door grote afstand) een jaar of twee niet gezien, ze had weinig gereden en niet meer gelest, maar ze had een betere balans dan ooit tevoren.

Heb je al eens een lijst gemaakt van alle dingen die je wel kunt? Je noemde wandelen al, maar er zijn vast meer dingen. Als je daar een overzicht van hebt, kun je daar meer van doen.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:23

Lasca_1987 schreef:
loveslimpie schreef:

Bang om te vallen en ben ik altijd al geweest. Vroeger had ik rolschaatsen, maar vraag mn zus maar daar kwamen we helaas niet ver mee. En dan kan je mn vriendin nog vragen over het schaatsen... dat was hilarisch..

Waarom ik ga paardrijden? Omdat mn ma zo lief is de lessen te betalen.

En daarbij ik ga regematig wandelen.

kun je dan je moeder niet lief aankijken en vragen of ze de sportschool wilt betalen ipv de lessen? Heb het idee dat je daar op dit moment meer baat bij hebt.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:24

Met het risico deel uit te gaan maken van een oeverloze discussie, toch maar even een bijdrage.
het belangrijkste wat jij uit paardrijden wil halen is volgens mij plezier, toch? Waarom jezelf dan blind staren op die galop? Ga lekker door met lesjes rijden, en ondertussen wat gewicht verliezen. Begin bij de basis, netjes rechtop zitten en je paard aan het been krijgen. Vraag aan je instructrice of zij elke keer dat je in elkaar zakt/je benen raar afsteekt oid daar iets van kan zeggen, dan verbetert je houding het snelst. En over aan het been rijden: aandrijven is reageren. Wanneer er op je eerste beenhulp geen reactie komt, geef je een iets strengere beenhulp. Helpt dit nog niet, dan krijgt paardlief een tikje (op z'n bil!). Hoe lief je m ook vind, dit is voor zijn eigen bestwil: als hij loopt te sukkelen struikelt ie over z'n eigen benen en daar schiet je ook niets mee op.
Heel veel succes en plezier! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:27

Savieralover;

Ik ga het paardrijden niet weer stoppen.. ben er toendertijd mee gestopt en ga dus niet weer stoppen en nu afscheid nemen van Lasco. Niemand zal het rijden van mij afpakken. ( Niet dat jullie dat zeggen of doen hoor)
Nogmaals wat de sportschoolbetreft, dan komen we weer bij mijn rechterzij uit. En wat kan en ha doen als je langskomt met een klacht, waarbij je geen pijn voelt? Dat is iets wat mij al die "jaren" heeft tegen gehouden om langs te gaan. Ja, ik heb 2x een rit van anderhalf uur gemaakt... stap en draf, draf waren maar korte stukjes.
Nog een ding over de fitness : Wie betaald mijn sportkleding? (Broek en schoenen) En vergeet niet ik zit aan een contract vast...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:29

C_estmoi schreef:
Met het risico deel uit te gaan maken van een oeverloze discussie, toch maar even een bijdrage.
het belangrijkste wat jij uit paardrijden wil halen is volgens mij plezier, toch? Waarom jezelf dan blind staren op die galop? Ga lekker door met lesjes rijden, en ondertussen wat gewicht verliezen. Begin bij de basis, netjes rechtop zitten en je paard aan het been krijgen. Vraag aan je instructrice of zij elke keer dat je in elkaar zakt/je benen raar afsteekt oid daar iets van kan zeggen, dan verbetert je houding het snelst. En over aan het been rijden: aandrijven is reageren. Wanneer er op je eerste beenhulp geen reactie komt, geef je een iets strengere beenhulp. Helpt dit nog niet, dan krijgt paardlief een tikje (op z'n bil!). Hoe lief je m ook vind, dit is voor zijn eigen bestwil: als hij loopt te sukkelen struikelt ie over z'n eigen benen en daar schiet je ook niets mee op.

Ik weet idd dat je een tikje op de kont moet geven, mijn instructrice zal mij alleen dan corrigeren. Die zal zeggen dat ik dan een tikje op de hals moet geven. Heb ook alleen nog maar korte zweepjes in huis, wil zeker een nieuwe langere aanschaffen. Want zo duur zullen die niet zijn. Maar weet niet of ik al met een langere mag rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:30

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:30

Het lijkt erop dat TS vindt dat het niet iets rijtechnisch is

Lasca_1987 schreef:
Ik kon voorheen op alles galopperen...... Maar van die foto kan je afzien dat ik daar wel slanker was dan dat ik nu ben. En volgens mij zit ik netjes op Floris.

Maar dat het probleem door het overgewicht komt

Lasca_1987 schreef:
Dit komt door mijn overgewicht

Maar dat ze daar niets aan wil doen

Lasca_1987 schreef:
Ik kan om 2 redenen niet naar de sportschool.. 1 geld, ik kan het niet betalen! En mijn opgelopen blesure *thnxpa* . Als ik bijv ga rennen dan gaat mn rechterzij zeer doen en dit kan wel een paar dagen aanhouden.

Gek genoeg heeft TS daar geen last van met paardrijden..

Minder belastende sporten dan hardlopen zijn ook geen optie

Lasca_1987 schreef:
ik kan niet zwemmen en heb geen zwemdiploma

Lasca_1987 schreef:
ik heb skeelers die in stof staan.. maarja dan moet je wel durven skeeleren... en ik durf niet

Met de blessure naar de huisarts gaan, ho maar

Lasca_1987 schreef:
Dusja nog niet met deze klacht naar de huisarts geweest.

TS stelt liever zelf de diagnose dat ze niet kan sporten, maar wél kan paardrijden

Tja.. >;) :\

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:31

Lasca_1987 schreef:
C_estmoi schreef:

Ik weet idd dat je een tikje op de kont moet geven, mijn instructrice zal mij alleen dan corrigeren. Die zal zeggen dat ik dan een tikje op de hals moet geven. Heb ook alleen nog maar korte zweepjes in huis, wil zeker een nieuwe langere aanschaffen. Want zo duur zullen die niet zijn. Maar weet niet of ik al met een langere mag rijden.

Wanneer je instructrice je hierop corrigeert, gewoon even vragen waarom. Kleine moeite, en ik neem aan (en ik hoop) dat ze bereid is dit uit te leggen. Dan kan je ook gelijk vragen of en wanneer je met een langere zweep kan gaan rijden.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:32

Lasca_1987 schreef:
C_estmoi schreef:

Ga astjeblieft eerst je houding en zit verbeteren. Een paard met een zweepje slaan, omdat jij hem in de weg zit, lijkt mij niet heel erg eerlijk :).

Ik heb namelijk een vermoeden hoe het er uit gaat zien. Paard versnelt bij tikje met zweep en je beland ipv achterin het zadel (wat nu gebeurd), achter het zadel, op de kont van het paard.

LePinto07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:33

Lasca_1987 schreef:
Het topic nam een wending, welke niet de bedoeling was om daar aan te gaan uitweiden. Ja, met afvallen ben ik bezig ja. Nee, ik ga Lasco zeker niet inruilen en een andere manege hier is niet fijn te bereiken. Ja, zitles ga ik overleggen met mijn huidige instructrice, want dat moet mogelijk zijn. En ik ga zondag vragen of ik zonder beugels mag rijden.

Ik denk dat je hiermee een goede eerste stap gaat zetten! Veel suc6!

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:34

Kan je geen baantje zoeken

Kranten wijk

Is elke dag bewegen + en elke dag wat geld verdienen

Van dat geld zou je naar de sportschool kunnen

3 vliegen in 1 klap

Wie doet je wat

En natuurlijk blijven paard rijden
Laatst bijgewerkt door sporten op 11-06-13 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:36

Dit wordt, of eigenlijk is het dat al, weer een overloze discussie, net als TS haar vorige topics over van alles en nog wat.
Iedereen en alles zit tegen volgens TS. Ze heeft overal een weerwoord op. Open dan geen topic, als je het zelf allemaal zo goed weet en toch niets van iemand anders aan wilt nemen.

Op mijn vorige post wordt helemaal niet gereageerd. Alleen op datgenen wat ze wil lezen.
Get a life....

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:39

Dorine92 schreef:
Het lijkt erop dat TS vindt dat het niet iets rijtechnisch is

Lasca_1987 schreef:
Ik kon voorheen op alles galopperen...... Maar van die foto kan je afzien dat ik daar wel slanker was dan dat ik nu ben. En volgens mij zit ik netjes op Floris.

Maar dat het probleem door het overgewicht komt

Lasca_1987 schreef:
Dit komt door mijn overgewicht

Maar dat ze daar niets aan wil doen

Lasca_1987 schreef:
Ik kan om 2 redenen niet naar de sportschool.. 1 geld, ik kan het niet betalen! En mijn opgelopen blesure *thnxpa* . Als ik bijv ga rennen dan gaat mn rechterzij zeer doen en dit kan wel een paar dagen aanhouden.

Gek genoeg heeft TS daar geen last van met paardrijden..

Minder belastende sporten dan hardlopen zijn ook geen optie

Lasca_1987 schreef:
ik kan niet zwemmen en heb geen zwemdiploma

Lasca_1987 schreef:
ik heb skeelers die in stof staan.. maarja dan moet je wel durven skeeleren... en ik durf niet

Met de blessure naar de huisarts gaan, ho maar

Lasca_1987 schreef:
Dusja nog niet met deze klacht naar de huisarts geweest.

TS stelt liever zelf de diagnose dat ze niet kan sporten, maar wél kan paardrijden

Tja.. >;) :\

Amen _/-\o_ Overigens vind ik dat TS nogal erg aan dat paard hangt, ik bedoel, we hebben/hadden allemaal een lievelingspaard op de manege, maar vergeet niet dat de manege ook weleens kan besluiten om het paard weg te doen o.i.d. Ik krijg bij Lasca een beetje het idee dat haar leven dan in 1x instort. Maar goed, dat doet er niet toe in deze discussie.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:40

Ik denk dat je een aantal zit lessen moet gaan nemen. Ik ben 1,55 en weeg 85 kilo (5 kilo inmiddels afgevallen) en ik stuiter niet en ik hinder mijn pony van 1,44 ook niet echt. (ik train dan ook niet) Als jij echt denkt dat je je paard hindert dan raadt ik je toch aan om een aantal kilo af te vallen en die zitlessen te nemen. Dan schiet je al aardig wat op! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:42

sporten schreef:
Kan je geen baantje zoeken

Kranten wijk

Is elke dag bewegen + en elke geld verdienen

Van dat geld zou je naar de sportschool kunnen

3 vliegen in 1 klap

Wie doet je wat

En natuurlijk blijven paard rijden

Dat gaat niet nee... ik zit in een erg moeilijke situatie die ik eerder in dit topic al uitlegde in het kort, omdat het voor dit topic niet relevant is om te melden.

Dorine92; Ik ben bezig met afvallen, je suggereert dat ik niet wil afvallen maar dat wil ik wel.
Nadita; Get self a life...
Mjetterd; Ik sla Lasco niet maar geef een tikje als hij na 2 x drijven niet reageert.
C_estmoi; dat zal ik moeten doen omdat ik anders 2 teugels in 1 hand moet nemen, en dan met het korte zweepje wat ik heb een tik op de bil moet geven.

Op sommige bokkers hun post zal ik niet ingaan omdat het antwoord niet relevant is voor dit topic. Zoals ik al 2 x gemeld heb, neemt het topic een andere wending aan dan de bedoeling was. Ik moet zelf het topic in goede banen leiden, en daarvoor doe ik hier ook mee mijn best. Om weer terug naar OP te gaan en niet uitgaan weiden aan andere dingen die niet relevant zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:43

Samblabla schreef:
Ik denk dat je een aantal zit lessen moet gaan nemen. Ik ben 1,55 en weeg 85 kilo (5 kilo inmiddels afgevallen) en ik stuiter niet en ik hinder mijn pony van 1,44 ook niet echt. (ik train dan ook niet) Als jij echt denkt dat je je paard hindert dan raadt ik je toch aan om een aantal kilo af te vallen en die zitlessen te nemen. Dan schiet je al aardig wat op! :)

Mijn instructrice zei vorige week ook dat we aan mijn balans moeten werken. Ik wil t zondag hebben over een zitles, en zondag zelf zonder beugels rijden.