jwl schreef:dit paard is niet gewend om iets op zijn rug te hebben dus dit is een natuurlijk iets om dit af te werpen. ik denk dat niet veel jonge paarden die voor het eerst een zadel op krijgen niet op of om kijken wanneer dat ding begint te klapperen.
iedereen staat hier op zn achterste benen omdat die man alles achter elkaar doet.
als mensen die het paard onwaardig vinden eens goed zouden kijken hoe hij het paard niet hinderd in de mond netjes mee beweegt en mee gaat in alle bokken sprongen. een paard in paniek doet wel anders dan een paard die wat ongemak ervaart van iets wat nog niet eerder gebeurd is.
ik snap dat mensen er tegen zijn omdat het er heftig uit ziet maar ik geloof niet dat dit het paard ook maar iets zal schaden
Nee, ongetwijfeld niet. Het zal bij zo'n paard ook erg veel vertrouwen opwekken, ahum. Sorry hoor, maar geloof je het zelf? Midden in een piste (met een heleboel dom schaterend gepeupel eromheen) 'even' een paard inrijden. Zoiets hoort op een normale manier te gebeuren, gewenning is alles. Dus niet zadel erop gooien, 2 minuten uit laten razen (want dat het paard bokt als het een zadel opkrijgt is normaal, dat ben ik wel met je eens) en er dan op gaan zitten. Ik snap niet dat dit met zoveel show en in zo'n kort tijdsbestek moet. En er zullen ongetwijfeld 'laatste reddingen' genoeg bij zitten, maar je maakt mij niet wijs dat ieder paard dat hij inrijdt anders naar de slacht zou gaan.