houding Topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:23

Gooi die van mij er ook wel even in.
2 foto's van 2 verschillende dagen:
Afbeelding

Afbeelding

- Vooruit kijken!! --> Lastig punt, gaat d'r maar niet uit.
- handen rechtop.
De rest hoor ik graag van jullie!

Doubtless

Re: houding Topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:32

Je kunt waarschijnlijk niet vooruit blijven kijken omdat je niet in balans zit. Aan de hand van deze foto's krijg ik de indruk dat je hard moet werken om je pony bij je te houden (is 'ie vlug?). Je hebt 'm van voor behoorlijk strak (zie je ook terug in de kaak) maar het achterbeen lijkt niet soepel genoeg om lekker te gebruiken, dus kan het niet zo zijn dat je activiteit opvangt. Doordat 'ie zo voorwaarts is ben jij op zoek naar je balans, je rijdt wat op je tenen en kunt niet echt gaan zitten lijkt het. Het onderbeen mag verder naar achteren, zodat de knie dieper in de wrong gezet wordt en de energie in je zit (lichtrijden bijvoorbeeld) vanuit het paard komt ipv vanuit jezelf.

Ik kan het he-le-maal mis hebben, maar ik ben benieuwd :Y) .

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:40

Haal jij dit vooral uit het de 2e foto of uit beide?
Echt voorwaarts is die niet. Dat je zegt dat ik wat op mijn tenen rijd zie je inderdaad goed in de 2e foto, ik zit daar ook niet echt lekker in het zadel, dat zie je goed. Is mijn onderbeen op de 1e foto wel op de goede plaats? Daar ligt die verder naar achter dan op de 2e foto. Bedankt voor je tips!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:51

Dat kan ik niet zien op de eerste foto. Is de inchmaat op de 2e foto misschien niet in orde? Dat je daarom zo voorzichtig zit?

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:12

Nee, dat is het niet. Zadel heeft altijd goed gezeten hoor!
Hier nog 2 andere foto's. Eerste is weer op hetzelfde paard en de 2e op een andere. Tevens ook ander zadel.
Afbeelding

Afbeelding

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:23

Ik heb een beetje last van stoelzit waar ik mezelf heel erg aan irriteer. Als ik mezelf dan zie op een foto dan valt het me weer heel erg op. Heeft iemand tips voor mij hoe ik rechter kan zitten met hakken mooi op een lijn?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:41

Ik ga ook mee doen. Wil het wel een keer horen. Als het mag doe ik het met 2 filmpjes.

De eerste is mijn eerste houding zit en balans les en zie je een stukje houding zoals ik zat. En van nature heb ik wat naar voren hangende schouders dus dat is wat lastiger goed te krijgen.

Het tweede is mijn laatste houding en zit en balans/inwerking les. Er is nog veel te verbeteren en nog veel meer te behalen en ga binnenkort ook zeker nog op herhaling. We zijn er nog niet. En je ziet ook dat het me nog wat moeite kost in de juiste houding te blijven;) Dit is nu al iets beter.

HIer een foto van afgelopen zondag zodat je goed kunt zien dat het wel is verbeterd kwa zit:) Maar moet nog veel leren en afleren vooral:)
Afbeelding

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:36

Ik zie vooral dat je een beetje ingezakt zit, en dat je schouders idd naar voren hangen.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:44

ook ik zal maar even een eigen foto plaatsen.
wel wil ik op voorhand zeggen dat wij nog maar net aan het trainen zijn.
ik heb haar al iets meer dan een jaar maar na veel gesukkel met de omgang, vinden van een goed zadel en geen lesgeefster vinden zijn wij nu eindelijk sinds 3 weken echt aan het trainen :)
(beugels zitten hier vrij kort omdat ik net springles had en ik zo beter mee kan over de sprong)

Afbeelding

edit: had hier ook mijn getjes verkeerd aangedaan :') zijn wel in de loop van de les veranderd

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:48

Die hierboven: Je moet je hakken uitdrukken, verder zie ik zo snel niks verkeerds. 1 foto is misschien ook wat weinig om te beoordelen.

Wat vinden jullie van de houding van mijn zusje? Hier reed ze voorop bij een carousselproef: (Let niet op het meisje erachter, zij heeft iets met haar knie waardoor ze altijd zo zit.)
Afbeelding

Hier aan de longeerlijn:
Afbeelding

Hier op Fries paard Hielke:
Afbeelding
Afbeelding

Wat ik vooral zie is dat ze wat dieper in het zadel moet gaan zitten, en ze zit vaak ook erg gespannen. Ze drukt nu haar hakken al beter uit (zie de 1e foto). Eerst deed ze dat niet zo goed (zie de laatste foto).

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:53

vind dat ze vooral veel naar voor zit en dus inderdaad meer in het zadel mag gaan zitten, heb ook de indruk dat ze haar handen vaak op de hals legt kan dat ? verder doet ze het goed vind ik :)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:54

TsarinaZ schreef:
vind dat ze vooral veel naar voor zit en dus inderdaad meer in het zadel mag gaan zitten, heb ook de indruk dat ze haar handen vaak op de hals legt kan dat ? verder doet ze het goed vind ik :)

Ik heb een keer naast haar gelopen, en dan zie je dat ze haar handen niet op de hals legt, maar er net boven. Ze mogen idd wel wat hoger! Ik vond ook al dat ze veel naar voren zit. Bedankt!

Rosalie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:44

Mag ik ook een foto plaatsen?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:47

Wat een leuk topic! Mag ik ook meedoen? :D

Zonder zadel

Afbeelding

metzadel:

Afbeelding

Dit was vorig jaar zomer. Dus bijna anderhalf jaar terug.
Bij de eerste had ik wel mijn hakken na beneden geloof ik, maar tenen naar buiten en bij de 2e had ik tenen meer naar binnen maar hakken niet echt naar beneden. Ondertussen gaat het al veel beter met mijn benen. Lijkt het ergens op of? :+
Laatst bijgewerkt door Amado7 op 19-10-13 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:47

Willen jullie eens kijken naar mijn filmpje waar ik rijd ??
Ik weet het ik blijf drijven met mijn been maar Saffier was lui en ik moest ruimer gallopeeren :
http://www.youtube.com/watch?v=1Jn7ehrm9DY
sorry slechte kwaliteit in het begin zie je het niet goed, maar ik kom dichter hoor :) blijf alsjeblief vriendelijk ;)

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:55

amado7 schreef:
Wat een leuk topic! Mag ik ook meedoen? :D

Zonder zadel

[ Afbeelding ]

metzadel:

[ Afbeelding ]

Dit was vorig jaar zomer. Dus bijna anderhalf jaar terug.
Bij de eerste had ik wel mijn hakken na beneden geloof ik, maar tenen naar buiten en bij de 2e had ik tenen meer naar binnen maar hakken niet echt naar beneden. Ondertussen gaat het al veel beter met mijn benen. Lijkt het ergens op of? :+

Inderdaad, hakken naar beneden en tenen naar binnen :)
verder je handen rechtop en laten 'zweven', dus niet zo neerleggen op het zadel of je paard :+
De de 2e foto lijkt het alsof je naar voren 'hangt' maar dat kan ook 1 moment geweest zijn haha
Ziet er netjes uit hoor! :j

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:59

@Jolandeee Je hebt piano handjes, probeer ze recht op te houden. Je armen hangen ook naar beneden, probeer je armen in een hoek te houden. En bij de foto met zadel mogen je onderbenen iets meer naar voor!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:01

Ga even het hele topic doorlezen en daarna kijk ik even of ik foto's heb :D Lijkt me erg leerzaam topic dit :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:01

wat vinden jullie hier van ?
Afbeelding
en hiervan ?
Afbeelding
men vind mijn houding altijd goed,
en daarom word ik daar eigenlijk nooit op verbeterd. ( jammer genoeg )
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 19-10-13 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:02

Dankjewel voor jullie tips! Jammer dat ik niet zo heel vaak meer rij dus kan het ook niet nu even overal op letten. benen gaan in ieder geval beter nu. ik zal is foto zoeken van pas

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:03

SachemLover schreef:
Willen jullie eens kijken naar mijn filmpje waar ik rijd ??
Ik weet het ik blijf drijven met mijn been maar Saffier was lui en ik moest ruimer gallopeeren :
http://www.youtube.com/watch?v=1Jn7ehrm9DY
sorry slechte kwaliteit in het begin zie je het niet goed, maar ik kom dichter hoor :) blijf alsjeblief vriendelijk ;)

Ik kon niet echt veel zien door slechte kwaliteit :p
Maar ik zag wel dat je beugels bij de hak van je voet zaten. Probeer ook in galop je beugel bij je punt van je voet te houden en je hakken uit te drukken. Je zit wel netjes rechtop.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:03

hierboven niet heel veel tips voor. Je benen liggen goed in mijn ogen, alleen vind ik dat je je handen en armen erg ver naar voren heb. Maar kan ook een moment zij n.

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:05

romyloverrr schreef:
wat vinden jullie hier van ?
[ Afbeelding ]
en hiervan ?
[ Afbeelding ]
men vind mijn houding altijd goed,
en daarom word ik daar eigenlijk nooit op verbeterd. ( jammer genoeg )

Bij de eerste foto: Probeer je schouders naar achteren te doen, en je handen lager te houden.
Je arm moet een beetje in een knikje en je handen niet bij de hals maar bij de schoft.

Rosalie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:09

Afbeelding
Is deze duidelijk genoeg?

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:14

Dankjulliewel voor de tips :) zal hier op gaan letten !!!! En meestal houd ik mijn armen goed, maar Saffier trekt reuze hard....maar ga de volgende keer extra mijn best doen :D dankjulliewel !!