Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Koper schreef:Het is zo jammer dat je daar dan in de dressuurring zo weinig van terug ziet. Hoe zou het eigenlijk komen dat de mensen die het niet eens zijn met waar de nadruk in de jurering tegenwoordig ligt niet in de dressuurring verschijnen?
Koper schreef:Maar dan wel een proef waar de ruiter wordt beoordeeld en niet het paard, en met een paard dat zich nergens vast zet, niet met z'n staart zwiept en waar ik ik godzijdank ook niet als een moderne "dressuur"ruiter op zit.
Dobbelsteenn schreef:''Nee Isabella, ik luister naar mijn instructrice, want die rijd Z2. Eh ja dus? Al rijd ze in het ZZ zwaar, betekend nog niet dat ik het ermee eens ben.
Ayasha schreef:r zijn er zat die er de papieren voor hebben, die ik niet eens op het pad dat naar mijn weide toe leid zou willen hebben, laat staan bij me in de bak.
Dobbelsteenn schreef:Jasmijn, ik vind dat paarden vanuit de ontspanning gereden moeten worden en niet van het geruk en gepluk. Maar daar is niet iedereen het er mee eens.
Marleen_ schreef:Dus of de instructice die Z heeft gereden altijd goed is... dat dacht ik ook maar ik heb mijn mening inmiddels goed bijgesteld. Nogmaals niks geen afkrakerij maar het is voor mij wel de waarheid.
jasmijn78 schreef:Marleen_ schreef:Dus of de instructice die Z heeft gereden altijd goed is... dat dacht ik ook maar ik heb mijn mening inmiddels goed bijgesteld. Nogmaals niks geen afkrakerij maar het is voor mij wel de waarheid.
Niet iedere Z-ruiter is een goede instructeur. Dat spreek ik niet tegen. Maar ik acht de kans dat je een goede instructeur vindt, die zelf nauwelijks ervaring heeft OP een paard, nog veel en veel kleiner.
Ik vind het een schande dat mensen die zelf nauwelijks kunnen rijden zichzelf tot instructeur benoemen. En dat zulk soort mensen ook nog lesklanten hebben omdat ze er gewoon een mooi verhaal van maken.
jasmijn78 schreef:Niet iedere Z-ruiter is een goede instructeur. Dat spreek ik niet tegen. Maar ik acht de kans dat je een goede instructeur vindt, die zelf nauwelijks ervaring heeft OP een paard, nog veel en veel kleiner.
Ik vind het een schande dat mensen die zelf nauwelijks kunnen rijden zichzelf tot instructeur benoemen. En dat zulk soort mensen ook nog lesklanten hebben omdat ze er gewoon een mooi verhaal van maken.
jasmijn78 schreef:Het lijkt mij ook niet zinvol een instructeur uit te nodigen, terwijl je zelf van mening bent dat jij het beter weet. Of die instructeur het dan wel of niet beter weet, het is hoe dan ook geen goede basis voor een goede les.
Het is ook net wat je wil met je les. Wil je gewoon horen hoe goed je wel niet bent, dan moet je gewoon lekker een 'feel-goed' instructeur uitnodigen die jou in je comfortzone laat en je gewoon lekker naar de mond praat (liefst voor weinig geld natuurlijk) Dan is de daadwerkelijke ervaring OP het paard van een instructeur ook niet zo relevant.
De echte goede instructeurs, met noemenswaardige praktijkervaring op een noemenswaardig niveau, met bij voorkeur meerdere paarden, die het goed kunnen overbrengen, die zijn er gewoon niet zoveel. Maar ze zijn er wel. Die zullen je ook niet naar de mond praten, maar de ruiters die er op gebrand zijn om zichzelf en hun paard te verbeteren vinden dat helemaal niet erg. En dat soort instructeurs kosten doorgaans ook gewoon wat meer. Dan redt je het vaak niet meer met 15,- voor een lesje. Kwaliteit heeft nu eenmaal vaak een prijs.

Geryon schreef:Als ik ergens wel niet tegen kan, is het dat zinnetje! Hoe vaak zie je dit wel niet?
Wordt er door bokkers getwijfeld aan de wijze van aanpak van de instructrice, krijg je terug ''ik twijfel niet aan mijn instructrice, zij heeft gelijk, want zij rijdt z/zz.'' Uh ja, en dan? Ben je uitgepraat![]()
Hoe denken jullie daarover? Dat de Z-ruiter wel gelijk zal hebben?
Dit las ze, en ze maakte mij en mijn moeder uit voor geestelijk gestoord. Dit was namelijk ervelijk, zei ze. Daarbij was ze een sub-top amazone dus ik had nog veel te leren, en was er nog lang niet. Dat kon ik wel aannemen van een sub-top amazone, en fnrs jurylid.LoveUggs schreef:Geryon schreef:Als ik ergens wel niet tegen kan, is het dat zinnetje! Hoe vaak zie je dit wel niet?
Wordt er door bokkers getwijfeld aan de wijze van aanpak van de instructrice, krijg je terug ''ik twijfel niet aan mijn instructrice, zij heeft gelijk, want zij rijdt z/zz.'' Uh ja, en dan? Ben je uitgepraat![]()
Hoe denken jullie daarover? Dat de Z-ruiter wel gelijk zal hebben?
VRE-SE-LIJK!!!
Och wat haat ik dat zo erg!
Ik heb zelf een hele goede instructrice gehad, die helaas gestopt is. Daarna kreeg ik een nieuwe instructriece, die aan een ver gevorderde groep ging vertellen dat we "maar een voltetje" moesten gaan rijden. "Denk wel aan de volte's hoor."
Dat was alles wat ze zei. Toen ik na 3 weken vroeg of nu echt normaal les konden gaan krijgen was ze zwaar beledigd en kreeg ik de wind van voren.
De laatste les, zat ik zoals ik nu wel gewent was, weer op een paard dat altijd alleen voor de beginners gebruikt werd. Toen ik haar vroeg of ik alsjeblieft op mijn favoriete paardje mocht (dat ik als veulen al kende), werd ze boos en zei ze dat hier niets van inkwam. Ik ben naar de eigenaresse van stal gegaan, en heb toen kunnen regelen dat ik alsnog op dit paard kon. Toen ik de bak in kwam, weer de volle laag over me heen. Ik was namelijk bijdehand, had een grote bek, en ruilde altijd van paard. (dit was de eerste keer!) Ik was toen zo kwaad, dat ik de nijging had, mijn paard in de bak te laten staan, mn scooter te pakken en hem te peren, maar ik dacht, nee, dan heeft ze der zin. Ik ben dus opgestapt, en heb haar volledig genegeerd. Lekker voor mezelf wezen rijden zoals ik met mijn verzorgpaard doe. Die avond had ik op facebook gezet, dat ik na 7 jaar met plezier op de manege te hebben gereden, op een rot manier heb afgesloten door een zielig persoon.Dit las ze, en ze maakte mij en mijn moeder uit voor geestelijk gestoord. Dit was namelijk ervelijk, zei ze. Daarbij was ze een sub-top amazone dus ik had nog veel te leren, en was er nog lang niet. Dat kon ik wel aannemen van een sub-top amazone, en fnrs jurylid.
Ik zal even vertellen hoe ik erover denk. Een TOP amazone, subtop amazone, of wat mijn part een Anky van Grunsven, kunnen NOG zo hoog en, maar er de ballen verstand van hebben. Ervaring is 1 ding, maar verstand is het 2e.... =)
Geryon schreef:LoveUggs schreef:VRE-SE-LIJK!!!
Och wat haat ik dat zo erg!
Ik heb zelf een hele goede instructrice gehad, die helaas gestopt is. Daarna kreeg ik een nieuwe instructriece, die aan een ver gevorderde groep ging vertellen dat we "maar een voltetje" moesten gaan rijden. "Denk wel aan de volte's hoor."
Dat was alles wat ze zei. Toen ik na 3 weken vroeg of nu echt normaal les konden gaan krijgen was ze zwaar beledigd en kreeg ik de wind van voren.
De laatste les, zat ik zoals ik nu wel gewent was, weer op een paard dat altijd alleen voor de beginners gebruikt werd. Toen ik haar vroeg of ik alsjeblieft op mijn favoriete paardje mocht (dat ik als veulen al kende), werd ze boos en zei ze dat hier niets van inkwam. Ik ben naar de eigenaresse van stal gegaan, en heb toen kunnen regelen dat ik alsnog op dit paard kon. Toen ik de bak in kwam, weer de volle laag over me heen. Ik was namelijk bijdehand, had een grote bek, en ruilde altijd van paard. (dit was de eerste keer!) Ik was toen zo kwaad, dat ik de nijging had, mijn paard in de bak te laten staan, mn scooter te pakken en hem te peren, maar ik dacht, nee, dan heeft ze der zin. Ik ben dus opgestapt, en heb haar volledig genegeerd. Lekker voor mezelf wezen rijden zoals ik met mijn verzorgpaard doe. Die avond had ik op facebook gezet, dat ik na 7 jaar met plezier op de manege te hebben gereden, op een rot manier heb afgesloten door een zielig persoon.Dit las ze, en ze maakte mij en mijn moeder uit voor geestelijk gestoord. Dit was namelijk ervelijk, zei ze. Daarbij was ze een sub-top amazone dus ik had nog veel te leren, en was er nog lang niet. Dat kon ik wel aannemen van een sub-top amazone, en fnrs jurylid.
Ik zal even vertellen hoe ik erover denk. Een TOP amazone, subtop amazone, of wat mijn part een Anky van Grunsven, kunnen NOG zo hoog en, maar er de ballen verstand van hebben. Ervaring is 1 ding, maar verstand is het 2e.... =)
Stiekem moest ik een beetje grinneken bij je een na laatste zin. Me dunkt dat Anky het echt niet zo aanpakt. Natuurlijk snap ik wel je ergenis.