Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
er is meerdere malen tegendeel bewezen 1997suus schreef:Nou... Ik ga het ook maar eens proberen! Lichtrijden in de galop. Haha ben benieuwt!
Maxineeeex schreef:Ik weet wat je bedoelt. Ja inderdaad . Lichtrijden in galop kan. De meeste mensen doen dit. Als bijvoorbeeld een paard in de bossen schrikt en er vandoor gaat en/of heel hard gaat galopperen. Dan kun je gaan lichtrijden in galop. Dan zit je 1 pas. en ga je 2 passen staan. Dus je moet heel snel gaan zitten en dan weer 2 passen staan. Het is niet zo zeer slecht voor de rug van je paard. Mits je niet te hard gaat zitten, Oefening baard kunst. Ik kon het eerst ook niet, Toen heeft 1 van mijn 2 instructrices laten zien hoe het moet. En het is als je het kan best wel leuk om te doen. En erg handig voor als je paard ervandoor gaat (;
en mij lukt dat dus niet. puckje10 schreef:Maxineeeex schreef:Ik weet wat je bedoelt. Ja inderdaad . Lichtrijden in galop kan. De meeste mensen doen dit. Als bijvoorbeeld een paard in de bossen schrikt en er vandoor gaat en/of heel hard gaat galopperen. Dan kun je gaan lichtrijden in galop. Dan zit je 1 pas. en ga je 2 passen staan. Dus je moet heel snel gaan zitten en dan weer 2 passen staan. Het is niet zo zeer slecht voor de rug van je paard. Mits je niet te hard gaat zitten, Oefening baard kunst. Ik kon het eerst ook niet, Toen heeft 1 van mijn 2 instructrices laten zien hoe het moet. En het is als je het kan best wel leuk om te doen. En erg handig voor als je paard ervandoor gaat (;
maar als je paard ervandoor gaat dan kan dat tog niet. mijn paardje gaat daar veel te snel vooren mij lukt dat dus niet.
1997suus schreef:Maar als een paard onwijs hard galoppeert / rengalop zit in het bos bijvoorbeeld als je 'm laat gaan dan neem ik toch wel aan dat de gemiddelde ruiter in de verlichte zit zit? Dan is het bijna onmogelijk om lekker te blijven zitten zonder dat je je paard ermee belast in die snelheid.... Of lees ik over iets heen?
melody7 schreef:puckje10 schreef:melody7
hoe doe je dat dan :p
gewoon zo als hier uitgelegd is![]()
en ik doe idd ook vaak verlichte zit ja! alleen kan ik dit niet altijd doen, omdat mijn paardje gaat bokken als ze vrolijk is, en ze dat buiten vaak is (helemaal als ze hard mag)
en dan val ik er niet af omdat ik mijn benen klem. maar het is wel gevaarlijk als ze heel opgewonde of blij zijn dan kunnen ze echt heel snel gaan
puckje10"
[quote="melody7 schreef:puckje10 schreef:melody7
hoe doe je dat dan :p
gewoon zo als hier uitgelegd is![]()
en ik doe idd ook vaak verlichte zit ja! alleen kan ik dit niet altijd doen, omdat mijn paardje gaat bokken als ze vrolijk is, en ze dat buiten vaak is (helemaal als ze hard mag)
en dan val ik er niet af omdat ik mijn benen klem. maar het is wel gevaarlijk als ze heel opgewonde of blij zijn dan kunnen ze echt heel snel gaan
[/quote]