_Esther_87_ schreef:Van wie/waar heb je zitles? En op je eigen paard of op een ander? Ik ben al een tijdje op zoek maar heb nog niets fijns kunnen vinden. Nou woon ik ook wel niet bij jou in de buurt maar toch....Vertel eens wat meer over de oefeningen die je moet doen als je wilt?
Verder vind ik het 1e plaatje echt heel fijn, toont ook mooi de bespiering van je paard.
Aan het 2e plaatje zie ik 'iets' wat ik niet 100% lekker vind tonen, ik denk de verdikking achter de kaak. Ze loopt daar gewoon hartstikke fijn denk ik hoor, het ziet er enkel gewoon fijner uit als dat weg is. Hoezo zeuren
Op foto 3 vind ik de oren van Zyalda leuk
Wat mij trouwens meer opvalt dan je zit zelf, is de verschillende houding van je benen, maar dat had je ongetwijfeld ook zelf al gezien.
Foto 4 vind ik ook erg leuk! Het lijkt wel alsof daar het L-achterbeen niet recht achter LV is neergekomen. Leuk om een wat 'spectaculairder' plaatje te zien. Ondanks dat ik vind dat je het super doet met dit paard, heb ik af en toe weleens het gevoel dat ze ook best eens echt aan het werk mag namelijk. En dat bedoel ik totaal niet rot, maar af en toe lijkt uit alles wat je doet vooral voorzichtigheid te spreken en hier zie ik echt een actief gereden paard en dat mag ook best. Wat mij betreft vooral op die weg doorgaan
Jorinda, ik vind dat in ieder geval niet storend. Ik denk dat jij en ook anderen meer leren van meelezen en vragen stellen, dan wanneer je commentaar gaat geven als je eigenlijk niets te zeggen weet of niet weet of het klopt. Nouja, ik weet ook wel eens niet zeker of het klopt, zeker met foto's is dat hartstikke lastig hoor en daarnaast heb ik vooral gewoon nog heel veel te leren...Maar daarom zit ik hier nou net en dus ben jij ook welkom!
Over de 2e foto: Als je kijkt naar de onderhals zie je een "bolling" over de hele onderhals. Ze is hier dus ook nog niet helemaal los in de kaken. Ze mist nog kracht van achter en daardoor drukt ze zich voor er wat uit om "lang" te worden. Ze is niet tegen de hand maar ook niet ontspannen. Klopt dus absoluut

Over de 3e foto: hahaha.. wat is er met haar oortjes dan? Ze is altijd wel "oplettend".. ze heeft haar oren eigenlijk alleen naar voren als ze echt afgeleid is.. wat ik welr elaxed vind is dat ze in galop vooral nu afentoe haar oortjes laat "hangen" dan bengelen ze heen en weer

Over de 4e foto: Dat ze niet helemaal spoort dat klopt.. ik keek nl ook niet naar de fotograaf maar waar ik naartoe reed. Was bezig met een volte inzetten

Wbt het "aan het werk zetten" (je hebt natuurlijk ook al genoeg filmpjes van ons gezien)

Ze is nu helemaal niet meer zo natuurlijk... maar dat knoppie moet bij mij nog een beetje om. IK ben soms bang dat ik "te snel" voor haar ga.. terwijl paard het makkelijk aan kan/kan bolwerken

Had zitles op mijn eigen peerd.. (gewoon met bijzet losjes aan incl. longeerlijn en hop voltetje op.. ze is 1x geschrokken omdat een paard op de bording knalde. maar ik had haar gelukkig al snel weer gerustgesteld.. Het scheelde wel dat ik op haar geen teugelreacties heb als ze wegstuift en enkel terug rijd op zit.. anders was ze vast lang gaan rennen aan de longe aangezien ik geen teugels had hahahahaha..) Het is een heel lief en eerlijk paard.. ik vertrouw haar 99%

Uhm... moest aan de longe mijn been terugleggen en dan vanuit mijn hele been mijn tenen naar binnen draaien zodat mijn knie in contact kwam met mijn zadel en ik alle spieren in mijn bovenbenen voelde. (en daarin benen "lang" maken.. en mn hak omlaag drukken.. haha) Armen af laten hangen, schouders ontspannen. Rechtop, voor me uit kijken en dan stukken aandraven. Mijn zit vinden en iedere keer als ik mijn knie ging klemmen weer benen terugleggen weer indraaien en weer verder rijden (dat dus zo'n 500x herhaalt in een half uur) Moest als ik mijn balans had mijn armen achter mijn rug doen en mijn ellebogen proberen vast te pakken en dan net zo zitten als toen mijn handen op mijn bovenbenen lagen enz... Uiteindelijk had ik wel stukken dat het wat beter ging.. mijn hak lag eindelijk (stukjes) onder mijn heup.. en ik was blij toen we gingen galopperen

Vandaag direct mijn beugels af getrokken en zonder beugels gaan rijden.. was best grappig.. de galop ging al veel beter!! (met mn beenligging) alleen draf dan is ze soms net wat sneller dan ik, ff onder me vandaan draven of echt ff tegen mn been aan gaan wandelen.. (en ik met lang teugeltje corrigeren door mijn zadel vast te pakken en haar even een flinke hulp geven om van mijn been af te stappen

De wedstrijdruiters vonden het wat minder leuk hihi.. maar ik heb best lekker gereden

Maar heb er wel echt een hoop van op gestoken.. a.s. donderdag weer dusseh.. ik kan me lol op