cherie78 schreef:lailapri schreef:ja ik heb idd ook wel geleerd dat het been hand is, maar aangezien je het dan over ledematen hebt komt de hulp elders vandaan, je romp dus. dan is de vraag als je het daarmee kunt doen en de uitslag been/hand klein is, zou je het dan ook niet kunnen doen zonder teugels in je handen? Ik ben niet snel genoeg voor been hand en wordt dan te grof in mijn hand=onbalans dus laat die hand maar zitten.
Bij de "klassiekers" is het zit/been en als laatste hand.
Maar als de eerste hulpen al de bedoelde inwerking hebben, waarom dan nog die hand?
Dat hebben die "klassiekers" nog steeds niet uit kunnen leggen
Cherie,
Leg mij nu eens uit hoe jij zonder hand je paard een dressuurproef door rijdt. En dan heb ik het niet over een bixieproef maar over een proef vanaf M dressuur.
Hoe laat jij de spieren van je paard aanspannen en ontspannen en hoe laat jij je paard zonder hand een overgang maken van een arbeidsdraf naar een piaffe?
Het kan gewoon echt niet zonder een paard aan de voorkant te begrenzen. Ik ben echt wel nieuwsgierig naar een filmpje waarin een ruiter een paard met een zitophouding deze oefeningen laat doen.
Al diegenen die een beetje logisch na denken en/of die echt dressuur rijden (dus echt voelen wat paardrijden werkelijk is) weten dat wat jij beweerd sprookjes zijn.
Niet alles wat in de boeken geschreven staat is de waarheid. Ik denk dat jij in sprookjesboeken leest. Ga het zelf eens ondervinden en ga eens kijken of in de leer bij paardemensen en niet bij één of andere goeroe en ik beloof je dat er een wereld voor je open gaat.
Gaat er nu bij jou geen lichtje bij je branden dat niemand met jou meegaat? Hooguit een enkeling die zelf nog niet het echte paardrijden heeft mogen beleven. Maar ruiters die echt rijervaring hebben nemen jou gedachten echt als een korreltje zout.
Ik vind wel dat je erg overtuigd bent van jezelf dus volhardend ben je wel maar echt, met dit soort sprookjes die jij blijft verkondigen maak je jezelf alleen maar belachelijk.

Daarnaast rijd ik zelf tussen het inrijden en uitrijden in zelden licht. Maar het is een theorie
, blijkbaar heb je dan niet opgelet en het is zo vaak langs gekomen dat het voor jou herhalen geen zin heeft en vanuit jouw achtergrond ken je dit verhaal ook.