Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
berdien85 schreef:joyfortuna schreef:Ik rij eigenlijk alle paarden met sporen, af kunnen ze altijd nog. Alleen niet met jonge paarden.
Dat lijkt mij niet helemaal de juiste instelling, maar oke..
lschaap11 schreef:Ik rijd zonder, omdat ik ze niet nodig heb.
Rijd namelijk op een manege , daar zijn veel verschillende paarden, dus ik weet ook niet hoe elk paard daar op reageert enz.
Ik lees trouwens veel :
' ik rijd wel met sporen want dat is hij beter aan het been '
Maar ik dacht altijd dat sporen waren om hulpen te verfijnen in plaats van je paard en vlotter door laten lopen ?
jensvl schreef:Maak ik hieruit op dat jij dat wel doet? Spreek op dat vlak aub voor jezelf. Ik denk dat velen hier niet slaan met de zweep en niet met de sporen hun paard lek prikken. Ik alleszins toch niet.
CharleyT schreef:jensvl schreef:Maak ik hieruit op dat jij dat wel doet? Spreek op dat vlak aub voor jezelf. Ik denk dat velen hier niet slaan met de zweep en niet met de sporen hun paard lek prikken. Ik alleszins toch niet.
Je reactie is als verwacht: ík doe zoiets niet. Het gebeurd dagelijks, maar hier doet niemand het:):):).
CharleyT schreef:jensvl schreef:Maak ik hieruit op dat jij dat wel doet? Spreek op dat vlak aub voor jezelf. Ik denk dat velen hier niet slaan met de zweep en niet met de sporen hun paard lek prikken. Ik alleszins toch niet.
Je reactie is als verwacht: ík doe zoiets niet. Het gebeurd dagelijks, maar hier doet niemand het:):):).

.
CharleyT schreef:lschaap11 schreef:Ik rijd zonder, omdat ik ze niet nodig heb.
Rijd namelijk op een manege , daar zijn veel verschillende paarden, dus ik weet ook niet hoe elk paard daar op reageert enz.
Ik lees trouwens veel :
' ik rijd wel met sporen want dat is hij beter aan het been '
Maar ik dacht altijd dat sporen waren om hulpen te verfijnen in plaats van je paard en vlotter door laten lopen ?
Hulpen verfijnen klinkt zoveel liever en correcter. Maar de praktijk is gewoon: niet lopen of sloom paard, sporen gebruiken om duidelijk door te komen.
maar hier op Bokt is men tuurlijk erg politiek correct.
Niemand prikt eens stevig, niemand slaat met een zweep, allemaal goede zit enz enz. Ja ja.