pien_2010 schreef:Sanne83 geloof me dit is geen simplistische voorstelling van een paard. Jij stelt het simpel. als je de post van Murphy al een tijdje zou volgen dan weet je dat het woord simplistisch niet van toepassing is op deze vrouw. En niet wat ze hier schrijft op BOKT en niet wat ze onderwijst als instructrice en dat kan ik weten want ik heb les van haar.
Fijn dat jij wat aan haar lessen hebt.
Ik vind het persoonlijk een vrij simplistische voorstelling van een paard om te stellen dat je alleen maar van achter energie erin stopt en van voor tegen houdt = et voilà!
Of dat je het paard laat nageven en het daardoor gelijk de hele rug loslaat.
Misschien dat het in jouw lessen met iets meer nuance uitgelegd wordt, maar daar ben ik niet bij. De manier waarop het hier zonder nuance gepresenteerd wordt, vind ik simplistisch.
Daarnaast is het woord klassiek vooral gerelateerd aan zaken die voorkomen uit de griekse en romeinse oudheid of in het algemeen aan zaken die uit het verleden komen, maar nog steeds gewaardeerd worden.
Stellen dat er maar een klassieke dressuur is, staat voor mij gelijk aan een soort van religieuze instelling.