murphy102 schreef:Lucifertje,
Ik denk dat je moet proberen eerst te achterhalen waaróm ze niet luisteren.
Vraag daarnaar. Is het zinnig, probeer dan tegemoet te komen daaraan.
Maar let wel op dat je niet in discussies verzandt. Kritische vragen van de ruiter, dat is prima en daar moet jij een antwoord op hebben of evt. aangeven dat je het misschien nú niet hebt, maar volgende week bijv. wél en ondertussen navraagt bij je leermeester. Is geen schande.
Zijn ze gewoon vervelend, bekijk dan waaróm. Indien ze aan wat meer toe zijn, geef dan individuele opdrachten waardoor de ruiter zich speciaal voelt. Doe dat vervolgens wel bij elke ruiter, zodat er niet een gevoel kan ontstaan van voortrekken.
Elke combinatie, juist ook in een groepsles, heeft zijn eigen aandachtspunten. Het is aan jou als instructrice dat jij dat leert te zien. Dat de ruiters dan met verschillende zaken bezig zijn is prima. Verdeel je aandacht.
E.e.a. hangt natuurlijk wel af van het niveau van de ruiter, dus of deze al in staat is zelfstandig te werken.
Zo zul jij ook meer waardering krijgen én tevreden ruiters hebben.
Zijn ruiters gewoon alleen maar eigenwijs en aan het vervelen, stuur ze dan de les uit, want ze houden ook een ander op.
Houd ten allen tijden het overwicht. Jíj bent baas in de les.
Thnx voor je reactie! Dat kan ik proberen op deze manier. Tis voor mij een erg moeilijk combinatie om les te geven omdat de combi paard/ruiter niet klikt (paard was van dochter nu rijdt paps erop).
Wat ik vet gedrukt hebt. Klinkt mss 'raar' maar ook al is het club les, ik geef heel individueel les. Dat moet ook wel, omdat de combi's die ik heb allemaal een ander niveau hebben en allemaal wat anders willen.
Even voor de duidelijkheid. Ik geef clubles op een vereniging waar mensen met eigen paarden rijden.