Zonder hoofdstel op buitenrit.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 18:43

Amyy_ schreef:
StefenYnia schreef:
Goed, men gaat hier op alle slakken zout leggen, ik ben er van tussen. Ik heb geen zin in dit soort onzin. Ik heb heel duidelijk gezegd 'over het algemeen' en 'uitzonderingen daargelaten', maar daar prefereerd men overheen te lezen om maar gelijk te krijgen.

Zoals al eerder geopperd, ja, ieder zijn/haar eigen mening, maar als men dan anderen aan gaat vallen om die eigen mening, op het moment dat iemand aan de hand van voorbeelden iets probeert duidelijk te maken, raakt mijn geduld ook op. Zeker als ik zie dat er op van alles gehamerd wordt, maar als je kudde gedrag erbij haalt, het natuurlijke gedrag van een paard, is iedereen stil of gaat door op het oude. Dan weet ik al genoeg.

Als ik iets duidelijk probeer te maken, en een snotneus die net in de wereld komt kijken denkt het beter te weten, dan word ik inderdaad een beetje moe en zal ik dan ook duidelijk laten merken dat ik niet gedient ben van dat soort praktijken. Dat is mijn goed recht. Ik verder niemand uitgescholden, ik ben van die discussie weggelopen als een volwassene dat hoort te doen, en vervolgens wordt ik door nog meer Pennies aangevallen. Sorry, ik heb betere dingen te doen.

Mijn mening heb ik gegeven. Een discussie ben ik niet verder in geinteresseerd. Mochten er nog mensen zijn die toch iets willen bespreken, mijn PB staat open.

lichte vorm van leeftijdsdiscriminatie?

Niemand kan hier gelijk mee krijgen. Dit zijn allemaal meningen en ervaringen. Er is nooit iets bewezen dus niemand kan zeggen wat beter is of wat goed/fout is.

Nee ik vind dit geen leeftijdsdiscriminatie, omdat het algemeen bekend is dat kinderen slechter gevaar in zien dan volwassenen. Dit is een leerproces wat heel lang duurt, en in die zin gewoon een keihard feit, en geen discriminatie.

Debbie

Re: Zonder hoofdstel op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:43

Mensen.. Mag ik jullie er even aan herinneren dat het geen godsvergeten ramp is om verschillende meningen te hebben?

Iedereen heeft zijn eigen mening en het is geen wedstrijd om elkaar ervan te overtuigen dat jij gelijk hebt.
(En elkaars mening respecteren zonder te doen alsof andere personen te dom voor deze wereld zijn is ook een vak apart blijkt.. ;) )

StefenYnia

MaritAriel schreef:
kim345 schreef:
Volgens mij lees je nog niet goed. Ze bedoelt meer controle met ene hoofdstel. of het nou met of zonder bit is maakt niet uit, je hebt meer controle dan met een neckrope ;)

Ik lees wel goed, maar lees het blijkbaar anders. Wil het graag van haar uitgelegd hebben.
[/quote]

En toch hebben al heel wat andere mensen het wel goed begrepen en was jij de enige die schijnbaar niet wist wat 'al dan niet met...' betekende. Communicatie fout ligt dan klaarblijkelijk niet meer bij mij.

Maar goed, we kunnen hier over praten tot we een ons wegen, maar dat zet geen zoden aan de dijk. (en is nog off-topic ook)

Dus, ik stel voor, als je nu nogsteeds problemen met mijn directheid hebt, je dat netjes in een PB naar mij toe stuurt, en daar dit topic niet meer voor gebruikt. Dank je.

Kahawa

T_hijs schreef:
MaritAriel schreef:
Tja.... als je zo ver gaat denken : Stel, ik heb een hoofdstel om. Ik heb dus geen halster nodig want het hoofdstel is genoeg. Mijn paard schrikt, ik val. Hij rent weg, staat op zijn teugelen het hoofdstel scheurt door midden...... Wat moet ik doen....

Daar heb je idd een punt, maar aangezien ze hier zonder hoofdstel rijden, klopt het ook weer niet.

Ik heb niks tegen met neckrope rijden, maar ik zou er zelf wel een halster om laten zitten. Ik hoop alleen dat mensen die met een neckrope rijden, goed weten wat ze doen en dat ze een mogelijk gevaar zijn voor andere. :j

Eens als je eraf flikkert en je paard gaat er vandoor dan kunnen omstanders hem ook eerder pakken zodra hij is afgeremd.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:44

Debbie schreef:
Mensen.. Mag ik jullie er even aan herinneren dat het geen godsvergeten ramp is om verschillende meningen te hebben?

Iedereen heeft zijn eigen mening en het is geen wedstrijd om elkaar ervan te overtuigen dat jij gelijk hebt.
(En elkaars mening respecteren zonder te doen alsof andere personen te dom voor deze wereld zijn is ook een vak apart blijkt.. ;) )

dat vind ik nou ook! daar is het hele punt van 'discussie' :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 18:44

Debbie schreef:

Natuurlijk, maar zodra er gevaar in het spel komt, vind ik sommige meningen nogal beangstigend. Dan ben ik heel blij dat er moeders zijn die dit niet toestaan bij hun kinderen, en dat er meerdere zijn die dit níet doen :=

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:44

Als hij 2 pagina's geleden al afgelopen is , ga nu dan niet verder !

Het is een discussie dus ieder zijn mening , maar om dan zo te gaan doen .

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:45

:')
Ik zag het topic en ik dacht... oeps... dit wordt een reltopic :D
Ik heb niet alles doorgelezen, omdat het meestal toch op hetzelfde neerkomt.
Ik wil alleen dit zeggen... ik doe het ts (nog) niet na.
Hoe veilig het al dan niet is, kan ik niet beoordelen. Ik ken TS en haar paard niet.

Als een paard de hort op gaat, gaat hij toch wel... ongeacht wat erin/eraan hangt. Persoonlijk denk ik dat de africhting/conditionering een grotere rol speelt dan alles wat je erin/eraan hangt.

Helaas zie ik heel wat paarden in het bos en op de weg, bij wie het daaraan nog behoorlijk ontbreekt. Paarden die gereden worden met pittig inwerkend materiaal, al of niet gecombineerd met hulpteugel.
Ik zie ook erg veel paarden die de rem niet zo goed weten te vinden in het bos of die schrikachtig zijn of vaak in discussie treden.

Ik denk dat deze paarden een groter risico vormen dan een perfect afgericht paard wat zich goed richt op de ruiter en reageert op het kleinste signaal; direct. Omdat dat een tweede natuur is geworden van dat paard.
En die paarden zijn er.

In hoeverre dat het paard van ts zo is.. dat weet ik natuurlijk niet. Maar ik neem aan (en hoop)dat het met die africhting wel goed zit.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:45

StefenYnia schreef:
En toch hebben al heel wat andere mensen het wel goed begrepen en was jij de enige die schijnbaar niet wist wat 'al dan niet met...' betekende. Communicatie fout ligt dan klaarblijkelijk niet meer bij mij.

Maar goed, we kunnen hier over praten tot we een ons wegen, maar dat zet geen zoden aan de dijk. (en is nog off-topic ook)

Dus, ik stel voor, als je nu nogsteeds problemen met mijn directheid hebt, je dat netjes in een PB naar mij toe stuurt, en daar dit topic niet meer voor gebruikt. Dank je.

Communicatie fout? Mijn eerste antwoord wat misschien wat impulsief, heb ik soms wat last van. Ik vroeg niks voor niks daarna op uitleg. En problemen met je directheid? Nee hoor, ik erger me wat aan sommige stukken van je reacties maar voor de rest ...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 18:46

Gamblex17 schreef:

Maar er zit een keiharde kern van waarheid in. Je hersens zijn nog in ontwikkeling, het is logisch dat je situaties anders inschat. Dat doen mensen van 18+ nog. Waarom denk je dat gevaarherkenning zo moeilijk is? Geloof me, ik ben nu bezig met theorie voor de auto en gevaarherkenning doe je vaak verkeerd.

Dus is het logisch dat je daar een ander inzicht in hebt, maar als je dan met de neus op de feiten word gedrukt, moet je daar wel van leren en daar iets mee doen. Ik vind dat je gewoon zo min mogelijk gevaar moet creeeren voor je zelf, maar ook voor anderen. Jij wilt andermans grafsteen toch niet op je geweten hebben?

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:48

Gamblex17 schreef:

Lief meisje, ik ga nu niet verder, ik gaf alleen uitleg omdat iemand schijnbaar van mening was (haha... mening...) dat ik nogsteeds tegen haar praatte (ook al was ik volgens mij heel duidelijk...).

Door deze opmerking te plaatsen, markeer je jezelf in mijn ogen toch echt als de Penny-brigade die schijnbaar graag iemand uitdaagt. Pas op je tenen, die zijn klaarblijkelijk langer dan je zelf denkt. ;-)

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:49

Marjoow schreef:
Gamblex17 schreef:

Maar er zit een keiharde kern van waarheid in. Je hersens zijn nog in ontwikkeling, het is logisch dat je situaties anders inschat. Dat doen mensen van 18+ nog. Waarom denk je dat gevaarherkenning zo moeilijk is? Geloof me, ik ben nu bezig met theorie voor de auto en gevaarherkenning doe je vaak verkeerd.

Dus is het logisch dat je daar een ander inzicht in hebt, maar als je dan met de neus op de feiten word gedrukt, moet je daar wel van leren en daar iets mee doen. Ik vind dat je gewoon zo min mogelijk gevaar moet creeeren voor je zelf, maar ook voor anderen. Jij wilt andermans grafsteen toch niet op je geweten hebben?

het kan best zijn dat we door onze jonge leeftijd 'anders' denken, maar dan vind ik het nog respectloos om dan zo te gaan praten als StefenYnia.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:49

MaritAriel schreef:
StefenYnia schreef:

Communicatie fout? Mijn eerste antwoord wat misschien wat impulsief, heb ik soms wat last van. Ik vroeg niks voor niks daarna op uitleg. En problemen met je directheid? Nee hoor, ik erger me wat aan sommige stukken van je reacties maar voor de rest ...

Nogmaals, mijn PB box is geduldig. Ik ga inhoudelijk niet meer verder in op jouw berichten naar mij.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:50

Marjoow schreef:
Gamblex17 schreef:

Dat wil ik inderdaad niet , en daarom zou ik zelf ook nooit zoiets doen !

Maar goed , als zij dat wilt.. en het is haar verantwoordelijk heid .

Iedereen heeft zijn eigen mening , dus mogen wij ook onze mening geven ( over hoe wij er dan nu nog over denken )

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 18:51

Britt_Mara schreef:
Marjoow schreef:

het kan best zijn dat we door onze jonge leeftijd 'anders' denken, maar dan vind ik het nog respectloos om dan zo te gaan praten als StefenYnia.

Het is misschien wat direct, maar moeten we dan alles rooskleurig en in teletubbietaal uitleggen? Ik heb liever deze directe manier. Geen doekjes om winden. Klaar. Duidelijk.

Teletubbietaal vind ik nog veel denigrerende

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:51

Dat ging je ook al niet meer op de berichten van Brit ,

terwijl iedereen zijn eigen mening mag hebben !

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:52

Britt_Mara schreef:
Marjoow schreef:

Dat mag jij vinden. Ik vind het weer respectloos als je probeert je te mengen in een discussie, ongeacht leeftijd, dat jij iemands mening afwimpelt als 'onzin'. Hetgeen je bij mij deed, wat mij doet geloven dat je nog niet klaar bent een echte discussie te voeren. En dat haakt weer in op hetgeen ik eerder al uitlegde, dus ik ga ook hier niet verder meer op in.

Als je daar nog problemen mee hebt, kan je het in mijn PB box kwijt. Anders ben ik er verder klaar mee, want dit is, opnieuw, off-topic.

Gamblex17

Wat moeten jullie ons uitleggen dan ?
dat het gevaarlijk is weet ik ook wel , en wat er allemaal gezegt word snap ik ook wel.

Maar wij mogen ook onze meningen hebben !

Amyy_

Marjoow schreef:
Amyy_ schreef:
Lichte vorm van leeftijdsdiscriminatie?

Niemand kan hier gelijk mee krijgen. Dit zijn allemaal meningen en ervaringen. Er is nooit iets bewezen dus niemand kan zeggen wat beter is of wat goed/fout is.

Nee ik vind dit geen leeftijdsdiscriminatie, omdat het algemeen bekend is dat kinderen slechter gevaar in zien dan volwassenen. Dit is een leerproces wat heel lang duurt, en in die zin gewoon een keihard feit, en geen discriminatie.

Op dat punt heb je gelijk. Maar er zijn ook genoeg kinderen die dit wel kunnen (wel in de minderheid) dus daarom vind ik niet dat er een vooroordeel moet zijn op mensen onder een bepaalde leeftijd. De een ontwikkelt zich sneller als de ander en zal dus op eerdere leeftijd zaken goed kunnen inschatten.

Britt_S

Marjoow schreef:
Britt_Mara schreef:

Het is misschien wat direct, maar moeten we dan alles rooskleurig en in teletubbietaal uitleggen? Ik heb liever deze directe manier. Geen doekjes om winden. Klaar. Duidelijk.

Teletubbietaal vind ik nog veel denigrerende

je hoeft niet in teletubbietaal te praten. ik kan heus wel tegen een mening maar het moet wel normaal kunnen ander pik ik dat niet zomaar. het is gewoon vrije meningsuiting en niet elkaar afzeiken om je mening

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 18:52

Gamblex17 schreef:
Marjoow schreef:

Dat wil ik inderdaad niet , en daarom zou ik zelf ook nooit zoiets doen !

Maar goed , als zij dat wilt.. en het is haar verantwoordelijk heid .

Iedereen heeft zijn eigen mening , dus mogen wij ook onze mening geven ( over hoe wij er dan nu nog over denken )

Dus dat betekent dat jij dit niet doet? Dat is fijn om te lezen :)

Zodra je ook anderen in gevaar kan brengen, is het niet meer je eigen verantwoordelijkheid. Dan ben je ineens verantwoordelijk voor ieder ander die op de weg rijd.
Precies het zelfde als je handen niet aan het stuur bij het fietsen, bellen in de auto (niet handsfree), autorijden onder invloed en zo nog veel meer. Je kiest er zelf voor, maar je brengt anderen onnodig in gevaar.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:53

MaritAriel schreef:
kim345 schreef:
Dat hoeft ook niet, het is gewoon natuurkunde... de hefboomwet.

Wat dus overduidelijk niet bij alle paarden het zelfde werkt.

Dat misschien niet, maar het werkt altijd beter/sneller dan een halsring.
Omdat het een natuurkundige wet is, daar kan zelfs jij niet omheen al denk ik niet dat je dat toe gaat geven. Maargoed dat hoeft ook niet persee.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 18:53

Amyy_ schreef:
Marjoow schreef:

Op dat punt heb je gelijk. Maar er zijn ook genoeg kinderen die dit wel kunnen (wel in de minderheid) dus daarom vind ik niet dat er een vooroordeel moet zijn op mensen onder een bepaalde leeftijd. De een ontwikkelt zich sneller als de ander en zal dus op eerdere leeftijd zaken goed kunnen inschatten.

Ja maar een vooroordeel is snel gemaakt, en overal zijn uitzonderingen. En zoals ik het lees, is hier niemand van die minderheid die jij bedoelt ;)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:54

Gamblex17 schreef:
Dat ging je ook al niet meer op de berichten van Brit ,

terwijl iedereen zijn eigen mening mag hebben !

Kind, je snapt het duidelijk niet, en ja, dan ben ik inderdaad heel direct en zeg ik: Krijg eerst maar eens wat eelt op je ziel, dan praten we verder. Ook voor jou geldt: Mijn PB is geduldig. Schoolplein gedrag ben ik al meer dan 16 jaar klaar mee.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:54

Amaris schreef:
Het is toch gewoon een kwestie van mechanica. Als je een paard opzij moet trekken omdat ie blind op hol is, dan kun je nou eenmaal beter aan het uiteinde omtrekken, dan aan de basis van de nek.

:j