Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bo_Cassey schreef:Ach, een beetje knol is je handen vol. Lekker bezig zijn, van elkaar leren, heerlijk toch?
Als je de juiste mentaliteit hebt, en verstandig genoeg bent om in te zien wanneer je kennis/ervaring ontoereikend is en je hulp moet vragen, dan komt alles goed.
Het heeft wel wat, samen met je paard opgroeien.

maar toch zeker heel wat wijzer !), en voor mij de komende jaren geen jong paard meer ! Pas wanneer ik voldoende ervaring met jonge paarden heb, zal ik het ooit wel weer eens aandurven, maar ten eerste moet ik al sterker in mijn schoenen staan. Nu heb ik een 10 jarige merrie met serieus wat karakter, perfect leerpaard, maar door dat extra pit dat ze heeft toch wel een uitdaging.
Het is idd jammer als het zoals bij mij moet lopen, want het kon echt een heerlijk paard zijn, ondanks onze haat-liefde relatie heeft hij nog steeds een plekje in mijn hart. Bo_Cassey schreef:Ach, een beetje knol is je handen vol. Lekker bezig zijn, van elkaar leren, heerlijk toch?
Als je de juiste mentaliteit hebt, en verstandig genoeg bent om in te zien wanneer je kennis/ervaring ontoereikend is en je hulp moet vragen, dan komt alles goed.
Het heeft wel wat, samen met je paard opgroeien.
en als ik hulp nodig heb kan ik altijd iemand vragen!
Ik vind het heel moeilijk omdat het heel veel tijd gaat kosten voor ik een goéd paard ga hebben! pff was ik maar goed genoeg ervaren! Heb wel lessen genomen etc, maar nu realiseer ik me dat ik er eigenlijk toen nog niet klaar voor was en nu wel en heb weer 2 lessen genomen bij de stal waar ik dus als 12/13 jarige stond en het gaat zooooo veel beter als vroeger

jensvl schreef:Het beste is om als beginneling een paard te kopen dat al wat ouder is en de spelregels kent, en ook al veel gewoon is. Die kan je alles leren over hoe het moet. Vervolgens kan jij als je ervaring hebt opgedaan, de kennis toepassen op een paard dat zelf alles moet leren.
Ik vind het over het algemeen niet verstandig om als ruiter die zelf alles nog moet leren, een paard te hebben dat ook alles nog moet leren. Je kan moeilijk je paard iets aanleren als je het zelf nog moet aanleren en je paard kan je ook moeilijk iets aanleren als hij alles nog moet aanleren. Het is zoiets als het eerste leerjaar waarin je leert lezen en schrijven, les krijgen van iemand die zelf nog moet leren lezen en schrijven. Met de nodige informatie zal dat mss nog wel lukken, maar het zal veel langer duren en er zullen veel meer fouten worden gemaakt. Maar ik denk wel dat het met de nodige begeleiding wel lukt, maar ik zou het niemand aanraden. Ik zou zeggen, leer van een wat ouder paard dat alles al weet en niet vlug schrikt. Daar leer je het meeste en het snelste van.
. Van kopen was geen sprake ik mocht ze hebben voor een goed tehuis.