Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bo_Cassey schreef:Ach, een beetje knol is je handen vol. Lekker bezig zijn, van elkaar leren, heerlijk toch?
Als je de juiste mentaliteit hebt, en verstandig genoeg bent om in te zien wanneer je kennis/ervaring ontoereikend is en je hulp moet vragen, dan komt alles goed.
Het heeft wel wat, samen met je paard opgroeien.
Bo_Cassey schreef:Ach, een beetje knol is je handen vol. Lekker bezig zijn, van elkaar leren, heerlijk toch?
Als je de juiste mentaliteit hebt, en verstandig genoeg bent om in te zien wanneer je kennis/ervaring ontoereikend is en je hulp moet vragen, dan komt alles goed.
Het heeft wel wat, samen met je paard opgroeien.
jensvl schreef:Het beste is om als beginneling een paard te kopen dat al wat ouder is en de spelregels kent, en ook al veel gewoon is. Die kan je alles leren over hoe het moet. Vervolgens kan jij als je ervaring hebt opgedaan, de kennis toepassen op een paard dat zelf alles moet leren.
Ik vind het over het algemeen niet verstandig om als ruiter die zelf alles nog moet leren, een paard te hebben dat ook alles nog moet leren. Je kan moeilijk je paard iets aanleren als je het zelf nog moet aanleren en je paard kan je ook moeilijk iets aanleren als hij alles nog moet aanleren. Het is zoiets als het eerste leerjaar waarin je leert lezen en schrijven, les krijgen van iemand die zelf nog moet leren lezen en schrijven. Met de nodige informatie zal dat mss nog wel lukken, maar het zal veel langer duren en er zullen veel meer fouten worden gemaakt. Maar ik denk wel dat het met de nodige begeleiding wel lukt, maar ik zou het niemand aanraden. Ik zou zeggen, leer van een wat ouder paard dat alles al weet en niet vlug schrikt. Daar leer je het meeste en het snelste van.