FahyaFemke schreef:ik dacht dat als het voorbeen nog zo staat, terwijl achter al afgewikkeld is, dat je dan ziet dat voorbeen stuwt.
Voorbenen zijn niet dragend of stuwend, voorbenen hebben geen hoek.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KarinvdM schreef:FahyaFemke schreef:ik dacht dat als het voorbeen nog zo staat, terwijl achter al afgewikkeld is, dat je dan ziet dat voorbeen stuwt.
Voorbenen zijn niet dragend of stuwend, voorbenen hebben geen hoek.
KarinvdM schreef:Ik dacht dat je op de tweede foto met renvers aan de slag was.
Het halsstrekken van de vos zou voor in de proef te weinig zijn, het paard moet dalen naar ongeveer kniehoogte.
FahyaFemke schreef:Ik ben benieuwd wat jullie hier van kunnen zien/zeggen
joyce B schreef:Ik kom dit topic binnenwaaien, en bij deze foto's denk ik: zien jullie het verschil in hoe de horizon loopt op deze foto's? Dat kan ook een erg verschil maken in of een paard voor het oog berg-op of juist op de kop loopt. De 2e foto is schuin zodat het paard meer bergop lijkt te lopen.
S_en_Z schreef:
Is er hier iemand die mij kan vertellen waarom ruiter haar rug hol trekt en haar billen naar achteren duwt? Ja.. ze heeft wat stoelzit.. maar is dit verkramping van knieen of van bovenbeen? Ik heb ook zo gezeten.. ik heb nog wel wat stoelzit maar mijn rug en billen gaan wel vooruit. Het is een teken van verkrampen.. maar waar?
Ik denk dat jouw knieen verkrampen tegen het zadel om je benen stil te houden.. probeer op je billen te gaan zitten, je onderrug te ontspannen en je schouders los te laten. Je benen wat langer maken en ontspannen met die knietjes.. misschien knijp je hem wel perongeluk ook een beetje teveel
FahyaFemke schreef:joyce nou weet ik het ook niet meer.
ik dacht eigenlijk SB, maar misschien ging ik ook al naar een renvers? Want als ik dus goed kijk nu naar de foto, en dan bedenk dat mijn buitenbeen 'op de singel' ligt, en ik dus daar meer buiging van probeer te verkrijgen.
nu twijfel ik dus aan mezelf, omdat ik alles wel eens probeer... het zou dus ook best kunnen, dat ik het met het rijden door elkaar gehaald heb.
in ieder geval moet voor SB de buiging totaal de andere kant op. maar voor renvers, moet ik nog meer buiging krijgen om het buitenbeen, correct?
Agossie schreef:ElanII, ik kom nog wel eens in Zoetermeer als er een rock concert te fotograferen is. Misschien kan ik dan daarvoor een keer bij jou langs om foto's te maken?
ElanII schreef:Agossie schreef:ElanII, ik kom nog wel eens in Zoetermeer als er een rock concert te fotograferen is. Misschien kan ik dan daarvoor een keer bij jou langs om foto's te maken?
Wat lief aangeboden... het bizarre is dat ik zelf ook fotografeer, super goede camera heb ook maar ja, dat helpt niet als ik mezelf op de foto wil hebben. Onze bak, als je het al zo kan noemen is super slecht: klein, zwaar en loopt ook nog eens giga af in hoogte. Ik moet dus een andere bak versieren, rijd nu dus meestal buiten. Als dat lukt en ik ben weer regelmatig aan het rijden, dan houd ik me aanbevolen