Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Amina22 schreef:ben gisteren gaan kijken naar de show van de Spaanse Rijschool... man , die zitten volgens mij echt perfect!
Urielle schreef:Amina22 schreef:ben gisteren gaan kijken naar de show van de Spaanse Rijschool... man , die zitten volgens mij echt perfect!
Niet eens, heb ooit bij een show ook wel enkele ruiters daar zien botsen dat het niet leuk was. En dan bedenkend hoeveel aandacht daar was voor houding en zit en dat die paarden zitten als een luie stoel, ik vond het toen echt ronduit beroerd (voelde me ook echt bekocht, had er meer van verwacht). De paarden oogden ook helemaal niet zo happy en tevreden als ik verwacht had. Wil niet zeggen dat ik de GP-ruiters altijd even briljant vind hoor, maar ik had gewoon meer verwacht van de Spaanse rijschool.
Equimotion schreef:Veel van de ruiters die hier als voorbeeld aangehaald worden vind ik heel erg stijf zitten. Ze zitten optisch wel stil maar doordat ze zo stug zitten zijn ze niet mee met hun paard en zitten het paard regelmatig in de weg.
Grappig dat Bent Branderup wordt aangehaald als perfect zittende ruiter, en dat Anky wordt afgebrand omdat ze een grote beenhulp geeft. Moet je voor de grap even naar dit filmpje kijken vanaf 0.15 http://www.youtube.com/watch?v=90CEwvZQVYw
Wat je Patrick Kittel ziet doen is het overdreven geven van een gewichtshulp.
Alicia2u schreef:Ik vind Mickey Wanzenried een fantastische balans hebben: http://www.youtube.com/watch?v=Ow2yDdRK_Zc (vanaf 3.45) Mischien niet altijd optisch recht, maar vrijwel altijd in balans met het paard. Super om te zien. Balans is een sleutelelement wat je moet hebben wil je goed op een paard kunnen zitten.
amboewella schreef:Emmelie scholtens ook leuk
shan schreef:Ik ben het wel met bertie eens hoor.
Die Bent Branderup vind ik echt het voorbeeld van hoe het niet moet als ik bovenstaand filmpje bekijk.![]()
Patrick Kittel vind ik niet verkeerd, ooit was er een filmpje te bekijken dat hij samen met Isabelle Werth de prijsuitreiking reedt op 1 paard, bijzonder komisch, maar wat mij vooral opviel waren zijn super gevoelige handen want dat kon je op dat filmpje heel goed bekijken.
Ik kan hem niet meer vinden helaas.
barb70 schreef:ELLEN VAN GASTEL