jdekleine schreef:Van achter naar voren rijden dat is toch een moment, met leidt de energie toch ook weer terug? En sturen van een paard de richting aangeven doet men toch echt met de teugels, anders zou een paar wenden als een schip zoals die nombrado dat uitlegt, en zelf vind ik het niet nodig om nu te weten of ik nu met spier a b c of d rij, dat moet gewoon automatisch gaan.
Dus van achter naar voren rijden is dat je het paard niet terug werkt met je hand, dat bij de ophoudingen altijd als laatste nageeft, anders is het trekken en trekken dus de beweging naar achteren dien je te vermijden.
En dat sturen van de achterhand kan ik nergens maar ook nergens terug vinden. Zou graag eens precies de hulpen geving van die nombrado op een rijtje willen hebben mischien kan ik er wat mee, maar zo zweverig als het omschreven word dan kan ik er niets mee, dus het thema gaat het denk ik voorbij.
En Tempi wisselingen rijden is toch het woord en niet schakelen dat is bij een bromfiets al automatisch geworden.
Je paard laten kijken waar hij heen gaat net als zijn ruiter en daarom binnenhand van de hals om zo ook de juiste stelling te krijgen, nombrado doet dit niet, ik vind op de foto's dan ook dat haar paard neigt naar kantelen en geen kontakt op haar teugels (hangen in een boog) en heeft dus geen goede lengtebuiging, is dus ook niet van achter naar voor.
Tempo wisselingen rijden noemen wij ook schakelen in de gangen, zijn meerdere termen voor.
Laatst bijgewerkt door flugeltje op 27-11-11 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt