EliseXJoelle schreef:Vrijwel altijd heb ik een cap op, bij ons op stal is het ook verplicht. Toch als ik soms lekker buiten aan het rijden ben doe ik hem wel eens af (verschilt wel per paard!)
Bodyprotector heb ik 1x mee gereden en vind dit nogal vrij onprettig zitten, voor mij dan ook voorlopig geen meer!
Met cap en bodyprotector rijden vind ik overigens ieders eige verrantwoording. Snap dat het verplicht is op vele stallen, maar zou een fiets helm dan ook niet verplicht moeten zijn? of als je gewoon buitengaat wandelen? er kan altijd wel wat gebeuren, waarom dan wel de veiligheid tijdens het paardrijden verplichten en niet in het dagelijks leven terwijl dat eigenlijk net zo gevaarlijk is!
Niet alleen bij paardrijden heb je bescherming, wat dacht je van voetbal? Schermen? Hockey? het is niks voor niks er zit een verhoogde risico factor aan bepaalde sporten dan in het dagelijkse leven.
Maar ik ben het eens je bent je leven niet eens meer altijd veilig op straat overal zitten en zoals de fietshelm ook dan zou moeten verplichten.