Talent? Nee, het draait allemaal om geld...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: Talent? Nee, het draait allemaal om geld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:56

Maar ook in die middenmoot blijven te veel mensen wachten op dat geluk, in plaats van ervoor te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:32

LHS_80 schreef:
VivaLaVida schreef:
En toch, dat je trots bent op wat je hebt/bereikt hebt, terwijl je voor een groot deel gesponsord bent (en daar hard voor je best hebt gedaan) dat gaat er bij een hoop mensen gewoon niet in blijkbaar???
Want "jij krijgt alles" en ik moet mezelf dan maar gaan verantwoorden, en vertellen wat ik er allemaal voor heb gedaan/betaald. Blijkbaar is het dan ineens heel normaal om naar iemands financien te gaan zitten raden en vragen......... en wil ik het daar niet over hebben (ook omdat het opschepperig over komt!!) dan word daar gelijk raar over gedaan....... :+

Die mensen zijn dan gewoon jaloers!!! It's an ugly green monster.... :j

Ja, maar er zijn mensen bij die zelf ook een paard hebben, die ze elke dag kunnen rijden, of zelfs hebben gekregen van de ouders/vriend enz.... wat is er dan om jaloers op te zijn! ik zal dat nooit begrijpen denk ik......... en als ik dan vertel dat mijn "nieuwe" paard bijv goed gaat, word er meteen raar over gedaan. Terwijl mensen die zelf hun paard hebben gekocht en helemaal zelf hebben betaald (al ken ik die nauwlijks in mijn omgeving) wel mogen vertellen hoe trots ze zijn op hun paard. Dan moet er weer gezegd worden: het zijn jouw paarden niet. Terwijl ze allebei op mijn naam staan, en ik voorzie in hun onderhoud, en ik ben degene die door weer en wind gaat, en die ze dusdanig traint dat ze er goed bij staan. En nee ik heb ze allebei niet helemaal in de aanschaf betaald, en ja daar heb ik heeeeel erg veel geluk mee, en ja ik rijd in hun auto met de trailer die van ons samen is. Maar waarom maken mensen daar zo'n heisa om en waar bemoeien mensen zich mee. Heb mijn echte vrienden hier door wel leren kennen iig...
Bijna niemand krijgt dat zomaar allemaal aangewaaid, de meesten hebben er hard voor gewerkt, dus pas op met de vooroordelen daarover zou ik zeggen!!

edit; iemand die ik ken is ook met 1 paard begonnen, sparen voor dure lessen en dan eens in de zoveel tijd gaan, rondvragen naar meerdere paarden om te rijden, werken bij een bekende ruiter (en dan moet je echt keihard werken) zichzelf daar bewezen, en zo steeds meer paarden te rijden gekregen, en ondertussen zelf steeds hoger gekomen. Dat is zo'n doorzetter, die werkt van smorgens tot savonds laat en tussendoor nog lesgeven........ Je komt er niet zomaar hoor. En die heeft nu tig dure paarden op stal en sponsoren, omdat ze zelf zo heeft moeten afzien om zover te komen! meeste mensen hebben dat er niet voor over en die zullen dus ook niet zomaar zulke paarden te rijden krijgen en hogerop komen.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:48

Ik begrijp niet zo goed waarom jaloers aangehaald wordt.
Het is toch gewoon realistisch om te zien dat waar de weg vrij wordt gemaakt door de ouders het allemaal toch gemakkelijker gaat.
Dat heeft mij inziens niets met jaloezie te maken.
Zelf gun ik het de ruiters van harte die in ieder geval niet naar het kopje financiën hoeven te kijken en zich alleen maar zorgen hoeven te maken om hun inzet die bij niemand mag/kan ontbreken.
Maar dat neemt gewoon niet weg dat geld in veel gevallen in de paardensport een fijn begin is en een vrijere weg naar een succesvolle toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:53

schrikdraad schreef:
Ik begrijp niet zo goed waarom jaloers aangehaald wordt.
Het is toch gewoon realistisch om te zien dat waar de weg vrij wordt gemaakt door de ouders het allemaal toch gemakkelijker gaat.
Dat heeft mij inziens niets met jaloezie te maken.
Zelf gun ik het de ruiters van harte die in ieder geval niet naar het kopje financiën hoeven te kijken en zich alleen maar zorgen hoeven te maken om hun inzet die bij niemand mag/kan ontbreken.
Maar dat neemt gewoon niet weg dat geld in veel gevallen in de paardensport een fijn begin is en een vrijere weg naar een succesvolle toekomst.

Ja schrikdraad dat is ook zo. Maar wat is het probleem dan?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:54

Geld maakt niet gelukkig, maar het maakt het leven wel een stukje makkelijker!

En toch talent kun je niet kopen en zonder talent kom je er niet!!

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:03

Geen idee wat het probleem is. :-)
Ik heb er geen.
Al lijken sommige het wat moeilijk geloven dat je met alleen hard werken moeilijk komt.
Een paar succes verhalen komen dan naar boven, vergetend dat er tientallen zijn die net zo hard werken maar dat geluk niet krijgen.
Jammer dat dat niet ingezien wordt.

Zonder talent ken ik wel mensen in de Z.
Die daar nooit zouden zijn zonder fijn paard.
Kopen een dure die met beweging veel fouten goed maakt
Werkt het paard niet mee gaat hij eruit.
En zie je andere ruiter wel de punten rijden.
op top nivo gaat dat niet maar basis zeker wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:17

schrikdraad schreef:
Ik heb er geen.
Al lijken sommige het wat moeilijk geloven dat je met alleen hard werken moeilijk komt.
Een paar succes verhalen komen dan naar boven, vergetend dat er tientallen zijn die net zo hard werken maar dat geluk niet krijgen.

Natuurlijk zien 'we' dat wel in. Maar wat moeten wij daarmee dan? Er word hier afgegeven op mensen die alles maar krijgen... maar ik denk dat er niet gezien/bij nagedacht word dat die mensen er misschien wel heel hard voor gewerkt hebben. En mensen die geen sponsor hebben, maar die wel hard werken ervoor, moeten doorzoeken als ze echt een sponsor willen.

Als iemand met geld ziet dat jij talent hebt, er je doet er alles voor......... krijg je wel kansen. Misschien in het begin niet de kans die jij voor ogen had. Maar zo klim je op... En vooral niet teveel klagen.

Ik snap nog steeds niet wat er erg is aan mensen die wat bereiken in de paardensport. Natuurlijk kost het geld. en natuurlijk moet je opklimmen..... natuurlijk heeft niet iedereen dat geld zomaar liggen, en natuurlijk heeft de een meer geld dan de ander! Maar dat zal je altijd houden, dat mensen rijker zijn dan jij :')

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:24

schrikdraad schreef:
Ik heb er geen.

Er zijn maar zo weinig mensen, die er echt HARD voor werken en een lange adem hebben, dan is het toch logisch dat er niet zo veel succesverhalen zijn.
Adelinde is in ieder geval zo'n succesverhaal en laat daarmee zien, dat het echt wel kan!

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:09

Ik ben het er niet mee eens dat er weinig mensen zijn die er hard voor werken of als ze talent hebben er toch wel komen.
Voorbeeld is een meisje hier op stal.
getallenteerd, inzet voor 100 maar mist de knaken.
Troubles in de familie met sterfgevallen dus ook niet het geluk aan haar kant.
Ze krijgt geen kans want ze rijd nu meestal verreden paarden voor eigenaren.
Lopen die weer fijn is ze bedankt.
En zo ken ik echt meerdere meiden.
Helaas heb ik de poen ook niet want dan zou ik die meid op stal zo graag helpen. Ze verdient het en kan het!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:17

Als je echt graag wilt, ga je werk zoeken in de paarden en als je echt getalenteerd bent, zien mensen dit.
Daar zijn geen knaken voor nodig, gewoon erg goed paardrijden. En handig zijn en ook niet te beroerd om allerlei dieren te trainen, vooral jonge paarden.
Maar dan moet je bereid zijn een stap in het diepe te maken, buitenland moet geen probleem zijn. Weekenden gewoon werken, geen vakantie, lange dagen maken.
Veel mensen die zeggen talent te hebben, zijn hier vaak niet toe bereid en willen gewoon thuis afwachten tot ze ontdekt worden.
Helaas werkt het zo niet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:18

Dan moet ze verder rond gaan kijken en zich nog meer laten zien, dan valt ze vanzelf een keer op. Wat nog niet is, kan nog komen!
En er zijn er genoeg, die er hard voor werken, maar ECHT HARD, met ECHT TALENT is iets anders.
Die mensen worden echt wel ontdekt!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:18

setteke schreef:
Als je echt graag wilt, ga je werk zoeken in de paarden en als je echt getalenteerd bent, zien mensen dit.
Daar zijn geen knaken voor nodig, gewoon erg goed paardrijden. En handig zijn en ook niet te beroerd om allerlei dieren te trainen, vooral jonge paarden.
Maar dan moet je bereid zijn een stap in het diepe te maken, buitenland moet geen probleem zijn. Weekenden gewoon werken, geen vakantie, lange dagen maken.
Veel mensen die zeggen talent te hebben, zijn hier vaak niet toe bereid en willen gewoon thuis afwachten tot ze ontdekt worden.

Inderdaad, dat bedoel ik met wel of niet ECHT HARD willen werken.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:23

Er zijn natuurlijk genoeg mensen, die heel hard werken in de paarden. Alleen als je heel hard werkt bij een onbekende stal, zal je meestal niet opvallen.
Daarom zei ik ook, dan moet je een sprong/stap in het diepe maken en je rot solliciteren bij goede trainings- of opleidingsstallen (evt in het buitenland). Ten eerste doe je heel veel ervaring op, ten tweede heb je daar een kans je in the picture te rijden.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:34

Wat simpel toch allemaal zeg!
Ik schiet er echt van in de lach.
Ik ga haar prive hier niet neer zetten maar zo makkelijk als jullie het schetsen is lachwekkend.
Of is het triest?

Een eerder bericht had ik het over geluk overkomt je en dwing je niet af.
Mijn voorbeelden werden weggewuifd als belachelijk.
Neem deze voorbeelden in gedachte, niet 1 maar alle. En denk dan nog eens aan die meid.
Is het dan zo simpel nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:41

Als die meid zo goed paarden kan heropleiden, zijn er zeker mogelijkheden voor haar. Maar dan moet je wel brutaal zijn..... Bijna niemand overkomt dit geluk zo maar, ik denk dat jij je daar erg op verkijkt..

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:45

setteke schreef:

Zo werkt het voor een enkeling. Uiteindelijk moet die stal waar je werkt ook geld verdienen en worden de door jou opgeleide paarden weer verkocht of ter beschikking gesteld aan een Young Rider met een papa met teveel geld die de boel sponsort.

Uiteindelijk worden de fijne paarden altijd verkocht aan degene met het meeste geld. Ook de meeste begeleiding, tijd en aandacht gaat naar degene die zich het meeste kan veroorloven. Als stalruiter kun je erg veel leren, de top zul je nooit bereiken omdat je daar meestal de financiën niet voor hebt. Topsport kost heel veel geld. Dat begint met het de aanschaf van meerdere fijne paarden, de juiste trainer, het juiste materiaal en dan nog de mensen om je heen verzamelen die je dag en nacht bijstaan.

Verhalen van Adelinde Cornelissen en Hans Peter Minderhoud zijn fantastisch en geven aan dat het niet onmogelijk is. HP had echter de juiste vriendin waardoor hij een fantastisch paard te rijden kreeg wat hem naar zijn eerste successen bracht, Adelinde had haar ouders die haar dubbel en dwars steunden. Neemt niet weg dat beide ruiters erg veel talent en doorzettingsvermogen hebben.

Noor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:46

Ik denk dat je beiden nodig hebt, zonder talent kom je er niet. Maar zonder een talentvol paard ook zeker niet.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:49

viva
lees het bericht van vudress eens
zo gaat dat op bijna alle stallen

heb je je ouders niet mee of zoals mijn stalgenootje geen ouders meer.
jezelf totaal bedruipen.
dan denk ik dat jullie totaal onderschatten hoe de echte wereld in elkaar steekt.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:50

Ik vind het soms gewoon jammer dat paardrijden een sport is, waarbij niet iedereen automatisch kan laten zien wat hij/zij in zich heeft en niet iedereen dezelfde mogelijkheden heeft om wedstrijden te starten en in competatief verband mee te doen. Vooral voor jongere ruiters/amazone vind ik dat jammer, iedereen vind het toch leuk om te laten zien wat je in je hebt en om te kijken hoever je kan komen :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:56

@schrikdraad: ik irriteer me er gewoon kapot aan dat mensen hier maar gaan zitten klagen over anderen die het wel voor elkaar hebben, ipv er wat aan te doen. Want zo gaat het altijd maar, er word altijd maar aangenomen dat mensen het allemaal is aan komen waaien. Ik heb ook een kennis die hogerop rijd, die heeft ook alles zelf moeten doen, en hard moeten zoeken naar een sponsor, zichzelf steeds moeten bewijzen enz. En die heb ik nooit horen klagen terwijl die vervelende keuzes heeft moeten maken, en veel dingen heeft moeten laten liggen voor haar carriere, en ze reed tussen mensen met zat geld. Maar die gunde het anderen wel........... Voor iedereen met genoeg talent zijn er kansen, maar het ligt er maar net aan hoeveel je er voor wil doen, en hoeveel geduld je wil hebben. En anders ben je misschien wel niet goed genoeg in je sport, maar nee er moet altijd worden geklaagd, ik heb geen geld ik krijg geen kans etc....

Echt paardenmensen, die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:08

Ik denk dat veel mensen vergeten dat de amazones/ruiters die op dure paarden rondrijden in dure jasjes ook keihard werken.
Reken er maar niet op dat die paarden vanzelf zo mooi lopen en dat de ruiters allemaal van nature zo prachtig rond kunnen sturen.
Daar gaat enorm veel tijd en training in zitten.
Tuurlijk maakt geld of een bekende naam het makkelijker om hogerop te komen. Maar als je echt wil en echt goed bent is er een weg.
Daar moet je alleen enorm veel voor op willen geven, en de mensen die gaan zitten klagen zijn blijkbaar niet in staat dat te doen (of ze zijn niet goe dgenoeg). Vergeet niet dat NL een enorme berg ruiters heeft met ook nog eens enorm veel talent. Wil je opvallen, moet je wel van heel goede huizen komen.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:10

jij bent onvoorstelbaar
het gaat niet over niet gunnen
maar de wereld is niet zo mooi en eerlijk dat ieder krijgt wat die verdient.
Dan zouden er genoeg top bazen nu per direct in de fabriek staan en hun hard werkende personeel in de directie.

en dat is met de paarden net zo.
Ik ben blij dat jij die ervaring niet hebt.
dan ben je eerlijk behandeld.
Maar helaas is het zo te vaak niet.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:11

Vudress schreef:
setteke schreef:

Zo werkt het voor een enkeling. Uiteindelijk moet die stal waar je werkt ook geld verdienen en worden de door jou opgeleide paarden weer verkocht of ter beschikking gesteld aan een Young Rider met een papa met teveel geld die de boel sponsort.

Uiteindelijk worden de fijne paarden altijd verkocht aan degene met het meeste geld. Ook de meeste begeleiding, tijd en aandacht gaat naar degene die zich het meeste kan veroorloven. Als stalruiter kun je erg veel leren, de top zul je nooit bereiken omdat je daar meestal de financiën niet voor hebt. Topsport kost heel veel geld. Dat begint met het de aanschaf van meerdere fijne paarden, de juiste trainer, het juiste materiaal en dan nog de mensen om je heen verzamelen die je dag en nacht bijstaan.

Verhalen van Adelinde Cornelissen en Hans Peter Minderhoud zijn fantastisch en geven aan dat het niet onmogelijk is. HP had echter de juiste vriendin waardoor hij een fantastisch paard te rijden kreeg wat hem naar zijn eerste successen bracht, Adelinde had haar ouders die haar dubbel en dwars steunden. Neemt niet weg dat beide ruiters erg veel talent en doorzettingsvermogen hebben.

Als het voor iedereen zou werken zou het druk zijn aan de top :D . Ook maar een enkeling heeft heel veel talent. En of je direct de top bereikt bij die bekende stal? Meestal niet, maar je hebt wel de kans om te laten zien wat je waard bent. En ik denk, dat bij de meeste topruiters er een boel paarden onder hun kont verkocht zijn. Dus dat betekent doorgaan tot je een keer de kans krijgt een paard door te rijden. Of de kans jou gegund wordt of dat het paard niet verkocht kan worden, omdat die eigenlijk te lastig is. Ergens komt een keer je kans.
En het leuke is, dat je op een goede stal ook goed begeleid wordt en het vervoer is aanwezig om op concours te gaan. Dus eigenlijk al 3 voorwaarden die je niet hoeft te betalen. En als het goed is, verdien je ook nog geld.

EG had die vriendin, niet HP :D .

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:12

Tendance schreef:
LisaFaded schreef:
Ik zelf droom al sinds me 7e om wedstrijden te rijden en reed ze ook eindigde altijd in de top 3 maar deze wedstrijden waren op maneges. Mijn ouders zelf willen me niet ondersteunen met de kosten die erbij komen kijken van wedstrijden rijden. Helaas heb ik niet zulke ouders, dus denk ik dat ik ook nooit ergens zou kunnen komen. Draait alleen maar om geld, geld geld. Dus ik maak gewoon lekker plezier in de binnenbak en buitenbak..

Sorry, maar vanaf mijn 18e betaal ik al zelf mijn stalling en betaal ik alles zelf voor mijn paarden. Ook het wedstrijdgeld etc. etc.
Ongeveer 1 jaar geleden heb ik een nieuwe 3 jarige gekocht, helemaal zelf en ik betaal er ook alles helemaal zelf voor!
Dus onmogelijk?
Nee hoor, gewoon heel hard voor studeren en werken, dan kun je het vanzelf wel betalen, want het is te doen.
Natuurlijk snap ik, dat het niet voor iedereen mogelijk is, maar voor een heel aantal is het gewoon een kwestie van aan het werk gaan, minder geld uitgeven aan stappen of roken...
Ik ben het voorbeeld toen ik 18 was, dat je tijdens een fulltime studie, met een bijbaan een paard kan onderhouden, ook al is het stalgeld 250 euro..

Dus willen je ouders niet meebetalen? Zorg er dan voor dat je het zelf kunt, dan kun je later alleen maar nog trotser op jezelf zijn!

ik betaal ook vanaf mijn 18e stalling en alles voor mijn paard.. Dus kan het ook wel maar ik heb heel veel geld aan mijn opleiding uitgegeven. Dit omdat ik 2 maanden naar Frankrijk ben gegaan om stage te lopen en 3 weken duitsland. Dus ben al hard aan het leren om het later zelf te betalen. Maar ik heb het vooral over mijn jeugd. Ik ben zelf al ver, eigen pony gekocht etc.. Dus ja, maar wedstrijden komen wel alleen ben nu nog niet in staat om het zelf te betalen. Me ouders doen het niet.

no_merci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:13

_Christine schreef:
Ik denk dat veel mensen vergeten dat de amazones/ruiters die op dure paarden rondrijden in dure jasjes ook keihard werken.
Reken er maar niet op dat die paarden vanzelf zo mooi lopen en dat de ruiters allemaal van nature zo prachtig rond kunnen sturen.
Daar gaat enorm veel tijd en training in zitten.
Tuurlijk maakt geld of een bekende naam het makkelijker om hogerop te komen. Maar als je echt wil en echt goed bent is er een weg.
Daar moet je alleen enorm veel voor op willen geven, en de mensen die gaan zitten klagen zijn blijkbaar niet in staat dat te doen (of ze zijn niet goe dgenoeg). Vergeet niet dat NL een enorme berg ruiters heeft met ook nog eens enorm veel talent. Wil je opvallen, moet je wel van heel goede huizen komen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ook vind ik een oortje in om ''les'' te geven alleen maar goed,schreeuwen ze ook niet zo over het losrij terrein.