Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LHS_80 schreef:VivaLaVida schreef:En toch, dat je trots bent op wat je hebt/bereikt hebt, terwijl je voor een groot deel gesponsord bent (en daar hard voor je best hebt gedaan) dat gaat er bij een hoop mensen gewoon niet in blijkbaar???
Want "jij krijgt alles" en ik moet mezelf dan maar gaan verantwoorden, en vertellen wat ik er allemaal voor heb gedaan/betaald. Blijkbaar is het dan ineens heel normaal om naar iemands financien te gaan zitten raden en vragen......... en wil ik het daar niet over hebben (ook omdat het opschepperig over komt!!) dan word daar gelijk raar over gedaan.......
Die mensen zijn dan gewoon jaloers!!! It's an ugly green monster....
schrikdraad schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom jaloers aangehaald wordt.
Het is toch gewoon realistisch om te zien dat waar de weg vrij wordt gemaakt door de ouders het allemaal toch gemakkelijker gaat.
Dat heeft mij inziens niets met jaloezie te maken.
Zelf gun ik het de ruiters van harte die in ieder geval niet naar het kopje financiën hoeven te kijken en zich alleen maar zorgen hoeven te maken om hun inzet die bij niemand mag/kan ontbreken.
Maar dat neemt gewoon niet weg dat geld in veel gevallen in de paardensport een fijn begin is en een vrijere weg naar een succesvolle toekomst.

schrikdraad schreef:Geen idee wat het probleem is.
Ik heb er geen.
Al lijken sommige het wat moeilijk geloven dat je met alleen hard werken moeilijk komt.
Een paar succes verhalen komen dan naar boven, vergetend dat er tientallen zijn die net zo hard werken maar dat geluk niet krijgen.
Jammer dat dat niet ingezien wordt.
Zonder talent ken ik wel mensen in de Z.
Die daar nooit zouden zijn zonder fijn paard.
Kopen een dure die met beweging veel fouten goed maakt
Werkt het paard niet mee gaat hij eruit.
En zie je andere ruiter wel de punten rijden.
op top nivo gaat dat niet maar basis zeker wel.
schrikdraad schreef:Geen idee wat het probleem is.
Ik heb er geen.
Al lijken sommige het wat moeilijk geloven dat je met alleen hard werken moeilijk komt.
Een paar succes verhalen komen dan naar boven, vergetend dat er tientallen zijn die net zo hard werken maar dat geluk niet krijgen.
Jammer dat dat niet ingezien wordt.
Zonder talent ken ik wel mensen in de Z.
Die daar nooit zouden zijn zonder fijn paard.
Kopen een dure die met beweging veel fouten goed maakt
Werkt het paard niet mee gaat hij eruit.
En zie je andere ruiter wel de punten rijden.
op top nivo gaat dat niet maar basis zeker wel.
setteke schreef:Als je echt graag wilt, ga je werk zoeken in de paarden en als je echt getalenteerd bent, zien mensen dit.
Daar zijn geen knaken voor nodig, gewoon erg goed paardrijden. En handig zijn en ook niet te beroerd om allerlei dieren te trainen, vooral jonge paarden.
Maar dan moet je bereid zijn een stap in het diepe te maken, buitenland moet geen probleem zijn. Weekenden gewoon werken, geen vakantie, lange dagen maken.
Veel mensen die zeggen talent te hebben, zijn hier vaak niet toe bereid en willen gewoon thuis afwachten tot ze ontdekt worden.
Helaas werkt het zo niet.
setteke schreef:Als je echt graag wilt, ga je werk zoeken in de paarden en als je echt getalenteerd bent, zien mensen dit.
Daar zijn geen knaken voor nodig, gewoon erg goed paardrijden. En handig zijn en ook niet te beroerd om allerlei dieren te trainen, vooral jonge paarden.
Maar dan moet je bereid zijn een stap in het diepe te maken, buitenland moet geen probleem zijn. Weekenden gewoon werken, geen vakantie, lange dagen maken.
Veel mensen die zeggen talent te hebben, zijn hier vaak niet toe bereid en willen gewoon thuis afwachten tot ze ontdekt worden.
. Vudress schreef:setteke schreef:Als je echt graag wilt, ga je werk zoeken in de paarden en als je echt getalenteerd bent, zien mensen dit.
Zo werkt het voor een enkeling. Uiteindelijk moet die stal waar je werkt ook geld verdienen en worden de door jou opgeleide paarden weer verkocht of ter beschikking gesteld aan een Young Rider met een papa met teveel geld die de boel sponsort.
Uiteindelijk worden de fijne paarden altijd verkocht aan degene met het meeste geld. Ook de meeste begeleiding, tijd en aandacht gaat naar degene die zich het meeste kan veroorloven. Als stalruiter kun je erg veel leren, de top zul je nooit bereiken omdat je daar meestal de financiën niet voor hebt. Topsport kost heel veel geld. Dat begint met het de aanschaf van meerdere fijne paarden, de juiste trainer, het juiste materiaal en dan nog de mensen om je heen verzamelen die je dag en nacht bijstaan.
Verhalen van Adelinde Cornelissen en Hans Peter Minderhoud zijn fantastisch en geven aan dat het niet onmogelijk is. HP had echter de juiste vriendin waardoor hij een fantastisch paard te rijden kreeg wat hem naar zijn eerste successen bracht, Adelinde had haar ouders die haar dubbel en dwars steunden. Neemt niet weg dat beide ruiters erg veel talent en doorzettingsvermogen hebben.
. Ook maar een enkeling heeft heel veel talent. En of je direct de top bereikt bij die bekende stal? Meestal niet, maar je hebt wel de kans om te laten zien wat je waard bent. En ik denk, dat bij de meeste topruiters er een boel paarden onder hun kont verkocht zijn. Dus dat betekent doorgaan tot je een keer de kans krijgt een paard door te rijden. Of de kans jou gegund wordt of dat het paard niet verkocht kan worden, omdat die eigenlijk te lastig is. Ergens komt een keer je kans.
. Tendance schreef:LisaFaded schreef:Ik zelf droom al sinds me 7e om wedstrijden te rijden en reed ze ook eindigde altijd in de top 3 maar deze wedstrijden waren op maneges. Mijn ouders zelf willen me niet ondersteunen met de kosten die erbij komen kijken van wedstrijden rijden. Helaas heb ik niet zulke ouders, dus denk ik dat ik ook nooit ergens zou kunnen komen. Draait alleen maar om geld, geld geld. Dus ik maak gewoon lekker plezier in de binnenbak en buitenbak..
Sorry, maar vanaf mijn 18e betaal ik al zelf mijn stalling en betaal ik alles zelf voor mijn paarden. Ook het wedstrijdgeld etc. etc.
Ongeveer 1 jaar geleden heb ik een nieuwe 3 jarige gekocht, helemaal zelf en ik betaal er ook alles helemaal zelf voor!
Dus onmogelijk?
Nee hoor, gewoon heel hard voor studeren en werken, dan kun je het vanzelf wel betalen, want het is te doen.
Natuurlijk snap ik, dat het niet voor iedereen mogelijk is, maar voor een heel aantal is het gewoon een kwestie van aan het werk gaan, minder geld uitgeven aan stappen of roken...
Ik ben het voorbeeld toen ik 18 was, dat je tijdens een fulltime studie, met een bijbaan een paard kan onderhouden, ook al is het stalgeld 250 euro..
Dus willen je ouders niet meebetalen? Zorg er dan voor dat je het zelf kunt, dan kun je later alleen maar nog trotser op jezelf zijn!
_Christine schreef:Ik denk dat veel mensen vergeten dat de amazones/ruiters die op dure paarden rondrijden in dure jasjes ook keihard werken.
Reken er maar niet op dat die paarden vanzelf zo mooi lopen en dat de ruiters allemaal van nature zo prachtig rond kunnen sturen.
Daar gaat enorm veel tijd en training in zitten.
Tuurlijk maakt geld of een bekende naam het makkelijker om hogerop te komen. Maar als je echt wil en echt goed bent is er een weg.
Daar moet je alleen enorm veel voor op willen geven, en de mensen die gaan zitten klagen zijn blijkbaar niet in staat dat te doen (of ze zijn niet goe dgenoeg). Vergeet niet dat NL een enorme berg ruiters heeft met ook nog eens enorm veel talent. Wil je opvallen, moet je wel van heel goede huizen komen.