Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moll schreef:Zonder weerstand biedende hand is het niet mogelijk, de energie die je op wekt móet af vloeien, dus een paard alleen maar naar voren rijden. Zonder te.vragen aan de voorkant zal nooit nagevelijk aan de teugel komen.
Illusion1990 schreef:Jij noemt het zo, ik noem dat begeleiden. Ondersteunen. En dat komt overeen met vragen. We bedoelen denk ik hetzelfde, maar noemen het anders. Kunnen we het ook nog over verbinding hebben. De weerstand. Ik vind verbinding dan een mooier woord
Xiniee schreef:Ik heb namelijk een paard dat nog al snel wegloopt, en wil eerst dit veranderen voor ik zijn hoofdje wil zien zakken. Of moet dit tegelijk, dat je paard wat remmen van voor en tegelijk ontspanning zoeken ?
jasmijn78 schreef:Illusion1990 schreef:Jij noemt het zo, ik noem dat begeleiden. Ondersteunen. En dat komt overeen met vragen. We bedoelen denk ik hetzelfde, maar noemen het anders. Kunnen we het ook nog over verbinding hebben. De weerstand. Ik vind verbinding dan een mooier woord
Ik snap niet dat mensen altijd zo gevoelig zijn voor termen en woorden. Het moet vooral allemaal heel lieffelijk klinken. Ik houd er gewoon meer van het beestje bij de naam te noemen. Klinkt leuk, dat 'vragen'. Maar wat als jou paard NEE zegt? Zeg jij dan: nou oke, dan niet?
Ik bied weerstand (is wat anders dan trekken) en als ik dat doe moet mijn paard nageven. Dat is de afspraak die ik met hem maak. En als hij dat niet doet blijf ik net zo lang weerstand bieden tot hij dat wel doet. Weestand is een duidelijke term. Je zegt: tot hier en niet verder. De weerstand verdwijnt als de gewenste houding wordt aangenomen. Dat is de beloning. heel consequent zijn hierin is het allerbelangrijkste voor een goede aanleuning.
papagroom schreef:Illusion1990 schreef:@ moll en @ papagroom:
Heren, ik sluit me ook volledig bij jullie laatste reacties aan...
wat heb je aan een discussie forum als iedereen het eens is......![]()
Moll schreef:Nog 1 opmerking, waar het paard aan de hand trekt is de hand nooit te hard.
marijkedam schreef:Ik accepteer ook geen trekken naar beneden (duiken). Mijn paard doet dit nog wel eens, al zoekende, maar ik geef dan direct been, zodat ze weer voorwaarts gaat, ipv de grond in.
papagroom schreef:correct...maar wanneer spreek je niet meer van een te zware aanleuning?
Dat onderscheid vind ik soms moeilijk te maken
Moll schreef:marijkedam schreef:Ik accepteer ook geen trekken naar beneden (duiken). Mijn paard doet dit nog wel eens, al zoekende, maar ik geef dan direct been, zodat ze weer voorwaarts gaat, ipv de grond in.
Is een oplossing, maar dit werkt niet als je altijd en dan kan men ook,met de arrêt of de halve ophouding werken.