Air schreef:Anne_GTI schreef:Tendance, je weet toch dat je eerst vanaf de grond je paard moet hypnotiseren. Pas als ie niet meer wakker wordt en slaapwandelend zijn kunstjes doet kan je erop gaan zitten.
Er is een groot verschil tussen dat en normaal met je paard aan de hand kunnen lopen.
Als je al niet normaal met je paard aan de hand kan lopen kan je nooit verwachten dat ie onder het zadel je wel vertrouwt en dan wel normaal kan doen.
Ik heb nooit gezegd, dat ik niet met hem aan de hand kan lopen, maar heb gezegd, dat ik me veiliger voel als ik op hem zit omdat hij heel graag heel dichtbij me wil lopen als hij iets eng vindt en dan staat hij soms per ongeluk op mijn tenen. En nee, dat heeft niets met respect voor mij te maken of met vertrouwen, hij vertrouwd me zelfs zo goed, dat hij denkt dat ik hem wel bescherm als hij iets eng vindt. Nou dan zit ik er liever op, want dan kan ik hem tenminste echt aanvoelen.
Als je niet exact wilt lezen wat ik schrijf, maar alleen voor eigen gewin wil gaan, dan wil ik je vragen je verder niet meer met mij te bemoeien. Ik weet inmiddels wel, dat jij vindt dat ik geen gevoel voor mijn paard heb en niets van de hele paardenwereld af weet. Ik heb denk ik meer ervaring dan jij met jonge paarden, maar blijkbaar interesseert het je niets dat van alle paarden die ik zadelmak heb gemaakt er nog nooit 1 heeft gebokt.
Ik wil met respect met jou omgaan, maar als jij denkt dat niet te kunnen, dan ben ik er klaar mee.
Tendance, je weet toch dat je eerst vanaf de grond je paard moet hypnotiseren. Pas als ie niet meer wakker wordt en slaapwandelend zijn kunstjes doet kan je erop gaan zitten.
Angsten zijn er om te overwinnen.