xmarliez schreef:Met mij praten over sport moet je niet willen![]()
Ik denk dat, dat ook het verschil is tussen klassiek denken en wedstrijd gericht denken. Maar dat kan ik ook helemaal mis hebbenmijn doel is paarden te verbeteren en te laten ontwikkelen in wie ze zijn. Ik train mijn paarden niet voor de oefeningen, ik train ze voor mijn plezier en omdat ze er beter van worden. Punten kunnen me gestolen worden het gaat om harmonie en respect voor elkaar. Helaas mis dat in de meeste combinaties die ik tegenwoordig tegen kom.
Daar zal het verschil ergens inderdaad wel zitten.
Maar laat ik voorop stellen dat het gros van de wedstrijdruiters traint voor het plezier en dat zij het paard ook lekker soepel willen hebben, steeds iets beter voor elkaar, in harmonie willen rijden met respect voor elkaar.
Ik train mijn paard voor de sport, maar ga niet doorduwen koste wat kost, doorvragen is wel eens iets wat ik doe. Daar zie ik het kwaad niet van in.
Na het paardrijden zweet ik meestal zelf ook, en eigenlijk vind ik dat wel lekker. Het gevoel hebben dat je echt bezig bent geweest.
Mijn paard zweet soms behoorlijk, maar ik heb niet het idee dat ze daar veel slechter van wordt.
Ik probeer haar zo los mogelijk door het lijf te rijden, ze briest regelmatig, zit goed in haar vel, kijkt blij...