e_horse schreef:JoviBan schreef:Geef mij deze man maar: Donald Newe.
Op dit filmpje zit hij voor de eerste keer op een groen paard. Hij gebruikt een cordeo en doet alles in alle rust, met respect, geduld en begrip voor het paard.
Zo kan het dus ook.
Ik zie ook liever zoiets, JoviBan.
Gert van den hof.. bah.. ik werd er misselijk van
Tuurlijk, dit is een ideaal voorbeeld van de juiste manier. Maar ik snap niet waarom je misselijk van Gert zijn aanpak zou worden. Hij is duidelijk, en dat is misschien wel het belangrijkste wat een paard nodig heeft. Rust is natuurlijk ook onontbeerlijk, maar bij Gert zijn aanpak hebben de paarden na een momentje stress heel snel de rust weer terug. Voor mensen die het lef, de tijd of de mogelijkheden niet hebben om het zelf te doen, is het toch fijn dat er zo iemand is?

). Ik heb het paard wel helemaal voorbereid, grondwerk, zadel op, hangen, zitten, wandelen terwijl er iemand bijliep etc. En dat een jaar lang, toen was het erop en in draf zonder iemand er naast geen opgave meer.

), en dan verder gaan. Zodat een paard het eerst kan verwerken en dan klaar is voor het volgende onderdeel. Maar goed dat is weer een andere discussie. Het komt er op neer dat ik het totáál niet met Gert's methode eens ben, maar dat is denk ik wel duidelijk.