Eponastable schreef:Een tractor / vrachtwage is minder grappig, ik draai me om en zorg dat ik uit de voeten ben, heb één keer bijna onder een vrachtwagen gezeten en dat nooit meer!
Denk je dat dat het minder eng maakt voor je paard?
Ik doe zoveel mogelijk alsof er niets aan de hand is, als ik iets tegenkom waarvan ik twijfel of het goed zal gaan maar wat wel gevaar kan opleveren zoals groot verkeer:
In eerste instantie zoveel mogelijk op de weg blijven zodat het verkeer afremt voor mij, ondertussen uitkijken naar een plek waar ik de ruimte heb om wat meer van de weg af te gaan, bv een oprit of weiland. Als die er is rijd ik daarheen en ga enkele meters van de weg af stilstaan dwars op de weg zodat paard niet in paniek de weg op springt.
Als er geen gelegenheid is van de weg af te gaan en ik vertrouw het écht niet dan blijf ik midden op de weg en wenk met mijn hand de bestuurder zodat die vaart mindert, als het rustig genoeg gaat en er is ruimte kunnen we elkaar alsnog voorbij, anders blijf ik er vooruit rijden tot er wel ruimte is om te passeren.