sliert schreef:Hoi,
Ik heb me nog niet eerder gemengd in dit topic, maar grijp nu dan toch even mijn kans. Ik zou me niet teveel focussen op zijn hoofd/hals houding. Wat mij opvalt is dat ie zich erg strak houdt in zijn lendenen en middenstuk. Tevens zou je paard achter meer door moeten treden. Veel meer schakelen, overgangen, zijgangen {schouderbinnenwaarts} rijden. Stukje schouderbinnenwaarts en van daaruit van hand veranderen in middendraf. Door het schouderbinnenwaarts heb je hem al op het achterbeen, dus vertrekt je paard dan ook goed achter vandaan. In de galop echt veel meer sprong houden! Denk opwaarts! Nu galoppeert ie bijna in een viertakt. Veel schakelen in galop, daar wordt zo'n paard veel losser van. Succes.
Krijg dezelfde opdracht van mijn instructeur.. de galop moet idd met meer sprong, veel zijgangen, keertwending om de voorhand, schouderbinnenwaards etc.. de middenhand is minder bewegelijk.
voor wat betreft het focussen op de hoofd/halshouding zijn de meningen nogal verdeeld....een paard wat niet nageeft in de kaak en hals drukt de rug weg en zal de achterhand wegdrukken ipv ondertreden. absoluut rond is wel mijn idee (mijn paard mag ronder...), vaak gaat dit wel ten koste van de voorwaartse drang maar daarom veel werk in stap zijgangen, keertwending om de voorhand etc..en zorgen dat de stap ruimer word voor het drafwerk.
Wie is het met deze stelling eens? (of oneens..) ????