paard nageeflijk rijden in het bos?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sharen_

Re: paard nageeflijk rijden in het bos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:22

Als ik naar het bos ga, doe ik dat omdat ik het lekker vind, rijden door het bos. Maar ook omdat ik dan gewoon verder kan trainen. Eerder woonde aan het bos, en reed dus elke dag in het bos. Maar dus ook gewoon alle normale oefeningen dus gewoon trainen. Dat doe ik nu nog steeds. Dus ja ik rijd mijn paard aan de teugel in het bos.

rexxie

Re: paard nageeflijk rijden in het bos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:29

als ik buiten rij is dat niet echt in het bos, maar ik hou maar wel me teugels op maat :D
ze mag best haar hals strekken, maar ik wil dan wel graag dat het bij stappen blijft en met van die onzichtbare bermkaboutertjes weet je het maar nooit :P
ga liever niet in galop over het asfalt omdat ze 'schrikt'
maar ze hoeft niet aan het werk verder, tis wel gewoon genieten buiten

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:51

met mn nieuwe knol doe ik dat alleen zodra ik andere paarden tegen kom. anders krijg ik een showpaard, en geloof me, dat wil je niet meemaken :P

edit; en alleen als ik de galopwissels oefen. ( doe ik niet elke keer, maar het is wel ideaal om op een lang pad de wissels te leren :))

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:06

Over het algemeen rijd ik ze wel nageeflijk in het bos. Mij wordt altijd vertelt, je moet altijd 10 á 20 minuten aan het werk anders kost dat je weer een week om weer op hetzelfde niveau te komen. Dus ja ik rijd ze altijd even nageeflijk. Ligt er ook aan welk paard ik rij eigelijk...
Ligt eraan hoe heet ze worden ect,ect,ect..

Nachthengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:29

Mijn eigenpony loopt in het bos lekker uitzichzelf aan de teugel.
Omdat hij nog een beetje spiertjes moet kweken doe ik dat op sommige stukken wel.

Vaak rijd ik op andere paarden wel aan de teugel.
Dat is beter voor zoonbeetje alles.
Van de spieren tot de rug.