Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liberty22 schreef:je hebt dus drie lijntjes die je door je paard heen kunt trekken de loddlijn bij het hoofd die ken je , de loodlijn in overeenkomst met waar het gewicht is die trek je door het midden van het paard heen zo ongv. , en dan ook bij de achterbenen zodat je kan zien of hij de achterbenen te lang laat staan bijv.
liberty22 schreef:ja zoiets alleen ik kan geen plaatje voor je vinden helaas , ben ook niet op mijn eigen pc en deze laat niet alle plaatjes zien sorry misschien dat moll er een heeft?
Zooist schreef:Dank. Ben daar zelf niet zo van overtuigd en wil graag meer leren.
Sportresultaten zeggen wel wat, maar lang niet alles!
Heb nu vooral geluk met de fijne paarden.
Moll schreef:cherie78 schreef:.
Men moet een bepaalde "stroming" ook niet beoordelen op alleen de (praktijk)uitvoering ervan, maar op de (theoretische) uitleg erbij.
Daarom ook gelijk mijn stelling dat theorie net zo belangrijk is als de praktijk.
De praktijk kan (heel vaak) misgaan door de uitvoering, maar de theorie laat zien wat er waarom misgaat.
(of juist goed gaat)
en daar ga je dus de fout in, Praktijk beoordelen is veel belangrijker dan de theoretishe kennis, mijn ervaring hier is ois dat de AR ruiter theoretish het paard kan opleiden tot het hoogste nivo, echter in praktijk nog geen correcte SB kan laten zien.
Theorie is leuk en makkelijk ter aanvulling van, maar zeker niet het hoofddoel opzich
Zooist schreef:Dank. Ben daar zelf niet zo van overtuigd en wil graag meer leren.
Sportresultaten zeggen wel wat, maar lang niet alles!
Heb nu vooral geluk met de fijne paarden.
meerhofh schreef:Om even terug te komen op mijn vorige bericht (blz.6); Ik ben het eens met MoniqueB. Ik heb zelf een aantal fouten gemaakt in de training. Instructrice heeft de meeste daarvan er al uit gehaald. Ze heeft genoemd dat aanleuning op de buitenteugel hoort, maar dit niet benadrukt. Mijn paard geeft makkelijk na op de binnenteugel en we zijn hier beide (instructrice en ik) niet strikt op geweest. Nu met de nieuwe instructie ben ik dat wel en ik zie enorme verbetering. Die verbetering had niet gekund zonder AR.
Andere instructie legt nadruk op andere dingen en dat is ook zinvol!
Dus mensen maken fouten en daarvoor hoeft een methode niet afgeschreven te worden. Ar heeft me veel gebracht en mij geleerd mijn paard heel bewust te trainen.
Rest mij nog steeds de vraag die nog niemand heeft beantwoord; waarom zou werken aan de lange teugel beter zijn dan werken aan de hand??
Professor en Moll; jullie hadden het hierover. Kunnen jullie wellicht mijn vraag beantwoorden?
liberty22 schreef:[
ik ben voor het eerst gestart met twee paarden , 1 heel mooi paard en 1 niet mooi paard , ook al liep het niet mooie paard kwalitatief veeeelll beter en het mooie paard dikke sh*t scoorde het mooie paard toch hoger vandaar dat mijn wedstrijd gebeuren maar van heel korte duur is geweest.
M)
Citaat:meerhofh schreef:
Om even terug te komen op mijn vorige bericht (blz.6); Ik ben het eens met MoniqueB. Ik heb zelf een aantal fouten gemaakt in de training. Instructrice heeft de meeste daarvan er al uit gehaald. Ze heeft genoemd dat aanleuning op de buitenteugel hoort, maar dit niet benadrukt. Mijn paard geeft makkelijk na op de binnenteugel en we zijn hier beide (instructrice en ik) niet strikt op geweest. Nu met de nieuwe instructie ben ik dat wel en ik zie enorme verbetering. Die verbetering had niet gekund zonder AR.
Andere instructie legt nadruk op andere dingen en dat is ook zinvol!
Dus mensen maken fouten en daarvoor hoeft een methode niet afgeschreven te worden. Ar heeft me veel gebracht en mij geleerd mijn paard heel bewust te trainen.
Rest mij nog steeds de vraag die nog niemand heeft beantwoord; waarom zou werken aan de lange teugel beter zijn dan werken aan de hand??
Professor en Moll; jullie hadden het hierover. Kunnen jullie wellicht mijn vraag beantwoorden?
met lange teugel kan de achterhand geconrtoleerd worden, zoalsje met je benen en zit kan doen
Sjolvir schreef:Ik ben meer van de lange leidsel (niet zo raar, was mijn men voorbereiding..), dan heb je ook nog
je menzweep waar mee je hulpen kan geven.
(netzoals op de wagen, gebruik je hem ook zo.)
Die zweep vervangt namelijk je been (mennen zonder zweep kan dus ook gewoon eigenlijk niet)
aangezien je daarmee aanwijzingen kan geven.
Ding moet dus ook voldoende lang zijn om vanachter het paard bij de schouders te kunnen komen.
Veel mensen denken dat je die meeneemt om je paard af te ranselen of zo en rijden om die reden zonder?