Citaat:
Wat bedoel je precies met remonte houding?
Zoals de eerste foto probeer ik los te rijden, om dan verder te gaan naar de houding op de tweede foto.
Dat had ik al geschreven het eerste is hals laten strekken extreem voorwaarts neerwaarts, de tweede foto:
Remonte houding is het natuurlijkevenwicht, dat het paard weer moet leren te gaan bij het eerste berijden van het paard ( vaak word het genoemd op zijn eigen benen leren lopen wat ik een fout woord vind) het gewicht is daarbij 60% op de voorhand en 40% op de achterhand.
Het horizontale evenwicht of tewel het rijtechnisch evenwicht word verkregen door het paard meer te verzamelen, dus meer op de achterhand te zetten ookwel de achterhand onder de massa krijgen.
Daarbij ontstaat een gewichtsverdeling van 50% om 50%.
Remonte dat waren de paarden die bij het militair de jonge garde van paarden was die in de basisafrichting zaten. Meestal werden deze gebruikt om de soldaten te verplaatsen van het ene punt naar het andere, men heeft geen horizontaal evenwicht nodig buiten de rijbaan.(dat was de opvatting van toen)
De paarden werden klaargemaakt om te paraderen dus grote paraden, daarbij toonden zij stap en draf, galop werd daarbij niet gebruikt, wel in de trainingen maar meer voor de zit van de ruiter, alleen de elite troepen werden verder opgeleid.
De dressuur de werkelijke dressuur werd beoefend door uitgeselekteerde officieren die of van Adel waren of een enorme dosis talent mee brachten, die kwamen dan uit op wedstrijden tussen officieren zowel in binnen en buitenland zo onstonden de wedstrijden.