M_D_H schreef:proffersor...
stop met u zelf voor gek te zetten, en anders, kom met bewijzen waarin staat dat er regels voor thuis zijn...
al weet ik zeker dat u die nooit zult vinden
Dan weet u niet wat de plicht is van elke ruiter.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Professor schreef:M_D_H schreef:proffersor...
stop met u zelf voor gek te zetten, en anders, kom met bewijzen waarin staat dat er regels voor thuis zijn...
al weet ik zeker dat u die nooit zult vinden
Dan weet u niet wat de plicht is van elke ruiter.

Professor schreef:Chaos schreef:Welke regels heb jij het over Professor? Ik ken die regels ook niet, en de rijverenigingen hier in de buurt ook niet overigens.Ik heb het idee dat u nogal van de oude stempel bent, hartstikke fijn, mijn instructeur ook, maar dat wil niet zeggen dat alles hetzelfde is als toen.
Nee deze regels zijn nieuw die heeft elke rijvereninging in zijn reglementen moeten opnemen aangezien die verplicht is door de Europeese Parlement.
Chaos schreef:Professor schreef:Nee deze regels zijn nieuw die heeft elke rijvereninging in zijn reglementen moeten opnemen aangezien die verplicht is door de Europeese Parlement.
Okee, ja ik kom nooit bij een rijvereniging maar zou je er wat meer over willen uitwijden? Welke regels? Waar te vinden? Waarom gelden ze?
En heb van mijn vereniging niets doorgestuurd gekregen over gewijzigd regelement oid. Ook hebben wij zelf een stal, maar ook nog niks over gehoord!
Professor schreef:Chaos schreef:Met je eerste zin, verwijs je daarmee naar het dikgedrukte in mijn post? Zo ja, dan vind ik het een stom antwoord. Als de ruiter die verantwoordelijkheid al niet meer hoeft te dragen, wie dan nog??
En men sprak van een jong paard dat een enkele keer met slof is gesprongen. Het is dus niet zo, of zo heb ik het iig. niet begrepen, dat dat paard vaker op slof getraind werd. Bovendien heb ik nooit geadviseerd met slof te springen met een paard dat net zadelmak is, dus het gaat voor mij sowieso niet op. Wat zijn de nadelen van 'n x springen met slof? Geen idee, voordelen: wellicht het paard ronder laten springen, of het is niet voor de sprong maar voor controle naar de sprong toe of erna? Ik denk dat die motivatie ook weer per ruiter anders zal zijn. En dat mag toch ook, het is een sport, en hoe men die beoefent is nog steeds aan henzelf vind ik.
Met die dik gedrukte zin bedoelde ik te schrijven dat een ruiter weloverwogen dient na te denken wat hij of zij doet, en dat blijkt uit de discussie dat men dat over het algemeen geheel niet onderkend, aangezien niemand kan vertellen wat nu de werking van de slofteugel doet en hoe deze inwerkt op het paard.
Af en toe een losse vlodder over stormen na de sprong toe, of een slofteugel dit zou tegen kunnen gaan.
Of het paard nu net zadelmak is of niet een slofteugel is eenhulpteugel die niet voor springen is bedoeld en ook niet thuis.
Er word veel te makkelijk erover gedacht over dit instrument, wat ook goede kanten heeft maar niet bij het springen. En de ruiter heeft een kammeraad zijn of haar paard en daar dient men een gezond respect voor te hebben en dan doet men het paard onrecht aan om met dit martel instrument (wanneer het met springen benut word) te gebruiken.
), dan zou ik genoeg weten en een ander zoeken die het anders oplost.Citaat:Nee okee. Dan zijn we het redelijk eens. Alleen geloof ik niet dat het een marteltuig is bij eenmalig gebruik en geloof ik zeker dat een combinatie daar baat bij kan hebben. Maar vraag het eens aan de wat bekendere ruiters? Ik zie namelijk liever een keer een slof op een sprongetje, dan een slof icm. stang & trens, zoals ik ze op dressuurstallen tegenkom.
Ongelofelijk, hoe haalt men het in hun hoofd. Met chambon ook nog.. Dieptriest!

Professor schreef:M_D_H schreef:denk dat het er aan ligt hoe je het gebruikt en wat de reden er van is...
ik vind mijn reden nog steeds heel logisch
Hoe werkt een slofteugel, en wat doet het, denk dat men beter een Köhler- alias Thiedemanteugel kan gebruiken bij beperkingen van de ruiter.