Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mimeslosydy schreef:nou ik rijd met sperriem en vind er niets mis mee, de tandarts adviseerde mijn sperriem goed vast te maken zodat het bit zo stil mogelijk in de mond van mijn pony ligt. (ze heeft een erg gevoelige mond).
Urielle schreef:Misschien heeft ze gewoon een licht bit inhangen Fellor, een bit beweegt altijd zolang het hoofd van een paard beweegt. Gezeik toch altijd over dat iemand het gelijk wel he-le-maal fout zal doen. Misschien rijdt ze wel 1000 keer beter en subtieler dan jij. (niet persoonlijk)
kim345 schreef:en een lage neusriem vind ik echt heel lelijk xD
Arabesk schreef:Een sperriempje is om het paard de mond te snoeren als het aangeeft dat hij pijn heeft:
En ja, sommige mensen gebruiken het om hun fouten te verdoezelen, wat ongelofelijk fout is maar dit zal lang niet altijd de reden zijn. Fellor schreef:Urielle schreef:Misschien heeft ze gewoon een licht bit inhangen Fellor, een bit beweegt altijd zolang het hoofd van een paard beweegt. Gezeik toch altijd over dat iemand het gelijk wel he-le-maal fout zal doen. Misschien rijdt ze wel 1000 keer beter en subtieler dan jij. (niet persoonlijk)
Daarom staat er ook bij: "doe je dit al, dan..." Ik ga nergens vanuit, het is gewoon geen logica om grote hulpen te geven en daarna om de gevoeligheid van je paard ter compensatie het bit stiller te gaan vastzetten.
Hoe de persoon in kwestie rijdt is niet eens belangrijk. Ik reageerde op het principe.
ik heb er gewoon een enkelgebroken watertrens inliggen
ik heb er gewoon een enkelgebroken watertrens inliggen[/quote]
Onze Dartmoor krijgt echt ademhalingsproblemen als de sperriem te strak zit. Als ie losser zit, is ie net zo lang aan het klooien, tot het riempje van zijn neus valt.