). Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). 
Dilan1993 schreef:paarden nemen zeker je gevoel over. zo ben ik dus heel erg in de problemen gekomen toen ik m'n verzorgpaard net had. Ik was bang omdat hij snel schrok, en dat deed hij dan ook steeds vaker. Tot ik kalm in het zadel ging zitten en dacht: "Vandaag schrikt ie helemaal niet, Daar hoef ik niet bang voor te zijn." En het ging ook daadwerkelijk beter.
'' die opdracht kregen we wel eens op school. GraceZarif schreef:Echt wel waar hoor. Vroeger was ik weleens gespannen op de terugweg omdat we langs veel van die enorm grote landbouwvoertuigen moesten over een smal b-weggetje. Nou reken maar dat ik op een dribbel arabier zat te stuiteren.
totdat ik op een dag mijn omgeknoopte trui verloren was en ik me concentreerde op het zoeken daarnaar.
Dus was mijn spanning weg en samen zijn we sindsdien een stuk relaxter.
(Afgewisseld als er weer een enorm geel apparaat van wel bijna 3 meter lang en hoog op ons af kwam met veel geraas en wij via de sloot, de akker, iemands erf waar weer een joekel van een hond op ons af komt --- enfin das weer een ander verhaal)
YelaBrenda11 schreef:edit;
ik heb ook ooit eens gelezen ( en toen ik er zelf op begon te letten ook ervaren) dat een paard beelden in je hoofd kan zien en opvangen . paarden lezen niet letterlijk je gedachten in mensentaal , simpelweg omdat dieren beelddenkers zijn . maar als ik al bang ben dat Yela zich niet laat vangen , doet ze dat ook . dit kán natuurlijk toeval zijn , maar als het keer op keer gebeurd ga je er wel op letten uiteraard. Ze zien je gedachte denk ik als het ware als een ''opdracht'' . dit kan handig zijn , maar dat is het af en toe niet . want als ik echt bang ben dat yela ervandoor zal gaan , is het heel lastig om je gedachtes te sturen .
voor mij net zoiets als; ''niet aan een blauw oliefantje denken'' die opdracht kregen we wel eens op school.
YelaBrenda11 schreef:edit;
ik heb ook ooit eens gelezen ( en toen ik er zelf op begon te letten ook ervaren) dat een paard beelden in je hoofd kan zien en opvangen . paarden lezen niet letterlijk je gedachten in mensentaal , simpelweg omdat dieren beelddenkers zijn . maar als ik al bang ben dat Yela zich niet laat vangen , doet ze dat ook . dit kán natuurlijk toeval zijn , maar als het keer op keer gebeurd ga je er wel op letten uiteraard. Ze zien je gedachte denk ik als het ware als een ''opdracht'' . dit kan handig zijn , maar dat is het af en toe niet . want als ik echt bang ben dat yela ervandoor zal gaan , is het heel lastig om je gedachtes te sturen .
voor mij net zoiets als; ''niet aan een blauw oliefantje denken'' die opdracht kregen we wel eens op school.
grietje14 schreef:ja idd , probeer maar eens een paard leiding te geven als je je onzeker voelt. dat lukt dan niet echt, of je moet proberen rustig te blijven en jezelf te kalmeren, en dan proberen om zeker te worden.
JulieDR schreef:Finesse neemt ook altijd mijn gevoel over. Ben ik vrolijk en heb ik zin in de training, dan werkt zij goed mee. Ben ik moe of boos, gaat het minder goed. En als ik op voorhand iets zie waarvan ik denk dat ze het eng zal vinden, mag ik er zeker van zijn dat ze ervan schrikt!
YelaBrenda11 schreef:ik denk dat ik je laatste post wel begrijp grietje.
ikzelf probeer vaak als ik onzeker ben rechtop te lopen , en zelfverzekerd over te komen .
vanbinnen voel ik me dan nog niet zo , maar dat duurt een paar minuten als ik die houding aanhoud.
bij mij werkt het dus dat ik me ga voelen zoals ik doe.
ooit was er eens iet op televisie dat mensen die verdrietig oid waren een potlood tussen hun tanden moesten doen , en zo creëerden ze een glimlach , en op den duur voelden ze zich ook vrolijker.
ik weet niet of je dit bedoeld hoor..
marijkedam schreef:Is het je nog nooit opgevallen dat als jij een kl*tedag hebt, dat je paard dat dan ook vaak heeft?
YelaBrenda11 schreef:ik heb ook ooit eens gelezen ( en toen ik er zelf op begon te letten ook ervaren) dat een paard beelden in je hoofd kan zien en opvangen . paarden lezen niet letterlijk je gedachten in mensentaal , simpelweg omdat dieren beelddenkers zijn .