Achterbeengebruik Totilas

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:37

Bomba schreef:
En dat maakt dat ik er van moet kotsen. Dit is geen dressuur meer, dit is weg kwijlen bij Totilas' voorbeen. Wat heeft dat nog met dressuur te maken..

Waarom heeft dit niets met dressuur te maken? Dat voorbeen heeft daar niets mee te maken. Zijn pirouetten zijn ook weergeloos!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:37

CarolineP schreef:
Refagreni schreef:
Volgens mij is het hele euvel niet een minder achterbeengebruik maar de grote schoudervrijheid en de manier waarmee Totilas de beweging inzet. Hierdoor lijkt het alsof hij van achter niet meekomt.

Dat denk ik ook. Als hij voor minder spectaculair zou zijn had niemand het over z'n achterbeengebruik! Maar anatomisch gezien KUNNEN zijn achterbenen niet hetzelfde laten zien als zijn voorbenen.

Dat denk ik ook. Door de spectaculaire voorbenen vallen de achterbenen in het niet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:38

Op deze foto vind ik toch echt het achterbeengebruik niet correct :n
http://www.agnes-tenwolde.nl/bokt/aken-2010/527.jpg
Achterbeen komt te ver naar achter.
Totilas zakt ook niet in zijn achterhand en zijn rug is geen rechte lijn, lijkt wat weggedrukt.

En zo zijn er meerdere foto's.
Zie veel mensen die beweren dat een foto geen goede indruk geeft, dat is absoluut niet waar, doordat een foto een momentopname is kan het juist zo goed weergeven waar het fout gaat. Je kan dan niet beweren dat het er niet is.
Maar ook op de bewegende beelden zie ik hetzelfde.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:39

De reglementen moeten dus aangepast worden voor één paard?

Als er een paard is met een heel groot gesprongen galop, hoeft die toch ook niet opeens minder changementen te maken dan andere paarden?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:40

x_Marr schreef:
Zie veel mensen die beweren dat een foto geen goede indruk geeft, dat is absoluut niet waar, doordat een foto een momentopname is kan het juist zo goed weergeven waar het fout gaat. Je kan dan niet beweren dat het er niet is.

Moet je wel naar het juiste moment kijken. ;)

Bomba

Re: Achterbeengebruik Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:41

Afbeelding

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:41

x_Marr schreef:
Totilas zakt ook niet in zijn achterhand en zijn rug is geen rechte lijn, lijkt wat weggedrukt.

Dat vind ik dus ook...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:42

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik Totilas in de verzamelde gangen fijn vind om naar te kijken. Volgens mij zijn de passage en piaffe zeer regelmatig en mooi gedragen. De draf echter viel mij ook op. Het lijkt meer een aangeleerd kunstje, een soort spaanse draf met veel meer voorbeen dan natuurlijk is. Het is knap dat hij het kan maar mist wel afdruk daardoor. Hij kan het wel als ik kijk naar hoe hij verzameld....

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:42

x_Marr schreef:

Dit is een foto op het verkeerder moment.. hier is het voorbeen, zoals eerder gezegd, nog niet op het volledige strek moment en het achterbeen ook niet.
0.5 sec later en je had een correcte foto gehad.

Totilas gooit hoog op waardoor het ''iets meer'' tijd kost om op het volledige strekmoment te komen en dus correct in de ''driehoeks'' lijn komt.
weet niet of ik dit zo goed verwoord
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 20-07-10 16:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 16:42

Iris82 schreef:
x_Marr schreef:

Moet je wel naar het juiste moment kijken. ;)

Maar het hoort toch niet dat het achterbeen op dat moment steeds 'achter' ligt op het voorbeen? Ook al zet hij hem daarna wel goed over de afdruk heen. Of is dat ook goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:43

Bomba schreef:
En dat maakt dat ik er van moet kotsen. Dit is geen dressuur meer, dit is weg kwijlen bij Totilas' voorbeen. Wat heeft dat nog met dressuur te maken..

Mmm ok. Jij vind dit onnatuurlijk, maar als het nu zijn (voor zover het kan) natuurlijke loop is, waarom dan moelijk doen? Vind je het er dwingend uitzien?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:43

x_Marr schreef:

Hij is daar aan het uitstrekken, dan is het logisch dat hij minder zakt dan wanneer hij piaffeert.
En er is toch ook vrij duidelijk te zien dat hij zijn achterbeen nog verder naar voren aan het brengen is en niet nu direkt recht naar beneden neerzet.
Dat geld eigenlijk voor alle foto's, die worden allemaal genomen op het moment dat het voorbeen op z'n hoogste is maar dat is het achterbeen nog lang niet waar hij neergezet gaat worden.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:44

Ja, ik vind het er zeker dwingend uitzien. Edward rijdt met ongelofelijk veel kracht en druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:46

Bomba schreef:
Ja, ik vind het er zeker dwingend uitzien. Ik vind dat Edward rijdt met ongelofelijk veel kracht en druk.

Even verbeterd ;)

MiniMouse

Bomba schreef:
Ja, ik vind het er zeker dwingend uitzien. Edward rijdt met ongelofelijk veel kracht en druk.

(ik vind ;) )Dit is dus juist volledig het tegenovergestelde. Dit paard wil juist heel graag, hij zou hem eerder tegen moeten houden in zijn ijverigheid dan hem te moeten pushen.
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 20-07-10 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

anneliesdj schreef:
Dat geld eigenlijk voor alle foto's, die worden allemaal genomen op het moment dat het voorbeen op z'n hoogste is maar dat is het achterbeen nog lang niet waar hij neergezet gaat worden.

Ik val in herhaling, dus daarom maar een quote.
Dit wat anneliesdj schrijft geldt ook weer voor die foto die Bomba neer zet.

anneliesdj

Bomba schreef:

Hoe weet je dat? Ben je zelf door hem gereden?

Vergelijk de filmpjes die ergens hiervoor worden aangedragen eens; Anky en Edward.
Op het moment dat Edward de teugels in één hand pakt blijft Totilas gelijk in zijn hoofdhouding.
Als Anky de teugels in één hand pakt zie je Bonfire meteen een heel stuk zakken met zijn hoofd.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:48

Een foto op het verkeerde moment bestaat niet. Ja als je het fototechnisch gaat bekijken, maar niet kwa rijden.

Zijn achterbeen staat daar trouwens al op de grond. En dat achterbeen staat toch echt te ver onder de massa vandaan.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:48

krijg nu spontaan goesting om in iedereen zijn profiel te gaan kijken of daar foto's staan van hoe het achterbeen nu wel moet zijn....... }>

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:49

Skygirl schreef:
Maar het hoort toch niet dat het achterbeen op dat moment steeds 'achter' ligt op het voorbeen? Ook al zet hij hem daarna wel goed over de afdruk heen. Of is dat ook goed?

Dat lijkt mij ook. :j
Je rijdt toch van achter naar voor?
Het achterbeen hoort toch iets eerder te vertrekken?
En vanuit die oprichting het voorbeen laten strekken?

Of snap ik er nu helemaal niks meer van? :o :=

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:50

Of bedoelen we allemaal hetzelfde alleen kijken we er anders naar?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:50

x_Marr schreef:
Een foto op het verkeerde moment bestaat niet. Ja als je het fototechnisch gaat bekijken, maar niet kwa rijden.

Zijn achterbeen staat daar trouwens al op de grond. En dat achterbeen staat toch echt te ver onder de massa vandaan.

Welke foto heb je 't over?
Die foto die je zelf net plaatst?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:51

Let op he mensen, ik heb het hier over de slingerwerking!

Zoals ik zei is een goed achterhand gebruik niet alleen de ene hoef die in de afdruk van de voorhoef geplaatst wordt.

Ja Anneliesdj.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:52

x_Marr schreef:
Ja Anneliesdj.

Wahaha, hoeveel brillen heb jij op je neus dan?
Denk dat je er nog een paar nodig hebt :+
_O- _O- :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 20-07-10 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:53

anneliesdj schreef:
x_Marr schreef:
Ja Anneliesdj.

Wahaha, hoeveel brillen heb jij op je neus dan?
Denk dat je er nog een paar nodig hebt :+
_O- _O- :')

Mwah, aangezien jij niet lijkt te lezen denk ik dat het eerder andersom is ;)