Capopjekop: Ik vind ze ook niet fijn.

En ik woon in België en hier zijn ze helaas nog steeds verplicht vanaf niv 1. Kan zijn dat het bij LRV niet hoeft maar die terreinen vind ik dan weer zozo....
x_Marr: dat mag dus niet.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
x_Marr schreef:Mag ik vragen hoe je stuurt?
x_Marr schreef:Daar wou ik dus niet naar toe
Sommige mensen trekken de teugels naar hun toe, sowieso al geen prettige manier(wel lastig af te leren) maar met bitloos werkt dat al helemaal niet. Stuur je door middel van je hand van de hals af te brengen dan is dat veel duidelijker.
maikeltje schreef:x_Marr schreef:Daar wou ik dus niet naar toe
Sommige mensen trekken de teugels naar hun toe, sowieso al geen prettige manier(wel lastig af te leren) maar met bitloos werkt dat al helemaal niet. Stuur je door middel van je hand van de hals af te brengen dan is dat veel duidelijker.
Mijn paard MET bit is te sturen op de beweging van een pink
MelodyxBill schreef:Mijn paard vind het prima als ik soms zonder bit door de bak hobbel [dus met halster om, of touwtje om dr nek].
Maar ze kijkt dan wel heel chagerijnig, en is ze niet echt wakker.
Maar als ik gewoon met bit rijd, zijn altijd de oortjes naar voren, is ze lekker wakker, en let goed op,
Dus of mijn paard is gewoon raar, of het is grote onzin dat met bit rijden zo zielig is
x_Marr schreef:Daar wou ik dus niet naar toe
x_Marr schreef:MelodyxBill schreef:Mijn paard vind het prima als ik soms zonder bit door de bak hobbel [dus met halster om, of touwtje om dr nek].
Maar ze kijkt dan wel heel chagerijnig, en is ze niet echt wakker.
Maar als ik gewoon met bit rijd, zijn altijd de oortjes naar voren, is ze lekker wakker, en let goed op,
Dus of mijn paard is gewoon raar, of het is grote onzin dat met bit rijden zo zielig is
Dat is toch echt hoe je er zelf op gaat zitten. Als je er zelf flink relaxt op gaat zitten waarom zou het paard dan actief worden?
MelodyxBill schreef:Ze doet het allemaal braaf, maar merk dat als ik dr goed aan het werk zet, ze het fijner vind.
JoviBan schreef:MelodyxBill schreef:Ze doet het allemaal braaf, maar merk dat als ik dr goed aan het werk zet, ze het fijner vind.
Waarom zet jij je paard dan alleen met bit aan 't werk?![]()
Het zit 'm dus echt bij jou: bit = serieus aan 't werk, geen bit = door de bak hobbelen (jouw eigen woorden).
Het is echt niet zo dat jouw paard het zonder bit niet leuk vindt. Ik denk eerder dat jij het zonder bit niet leuk vindt.