Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

bubbahubba schreef:Ik rij met 1 M dressuur (dan is het verplicht) en 1 paard rij ik sowieso met sporen omdat zij dat
echt wel nodig heeft. een andere rij ik altijd zonder. dus het ligt voor mij geheel aan het paard.
als het niet hoeft, niet doen dus.
dan loopt ze als een trein en hoef ik de sporen alleen maar te gebruiken als ze niet voorwaarts genoeg is.
. Ik 'durf' het zelf niet zo goed, maar ik ben er zeker niet op tegen ofzo en vind het ook prima als anderen ze gebruiken. Mits ze er "goed mee om gaan".
) Vesceron schreef:Sommige mensen zeggen hier "nooit" met sporen te rijden of uberhaupt te gaan rijden... helemaal prima natuurlijk![]()
Maar neem aan dat jullie dan geen wedstrijd ambitie hebben oid?
Het is (zoals eerder aangegeven) vanaf M verplicht dus zal je wel moeten. Ook paarden die goed aan het been zijn, zijn goed met sporen te rijden mits op de juiste manier natuurlijk. Het is enkel een verfijning van je hulp en niet de bedoeling om je paard er mee voorwaarts te prikken!
in mijn ogen is er niks mis met sporen als je ze juist gebruikt. Of denken de 'anti-spoor gebruikers' daar toch nog anders over?