Rijden op kleine pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Rijden op kleine pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:52

En het fijne aan pony's is hun meestal eigenzinnige karakter. Mijn pony laat vaak wel merken als ze me niet aardig vindt. Krijgt ze op haar kop en vindt ze het niet terecht dan bokt ze :Y)

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:55

@ IcePrincess : de rede was eigenlijk dat ik niks met de pony kon .
Vicky was voor mij te pittig .
andere hadden er geen problemen mee en reden zo op d'r weg .
En ik wil toch voor de wedstrijden gaan .
Met dit paardje heb ik zoveel plezier .

Als ik die foto's ziet bij die handelstal vind ik het heeeel erg moeilijk omdat ik dat allemaal niet met haar kon .

En ik wil toch nog even kwijt dat ik echt helemaal verliefd ben op jou sexy pony :D

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:55

Ben 1.63 en rij op dartmoor ponies van 1.18 tot 1.20. Rijdt er zelfs 1 op stal van dik 1.70 op een ponie van 1.20. Dus ja wat je zelf prettig vind.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:57

Ik ben ook gek op pony's met paarden heb ik gewoon helemaal niks.
Ik heb een stevige D pony van 140 en een E pony draver van 157.
En ik zelf ben 41 jaar 176 lang en ik weeg 70 kilo.
EN ik merk niet dat ze last van me hebben met rijden.
Wat een ander ervan zegt dat boeit me niet gelukkig. Voor foto zie profiel Cheyenne en Savannah ;)

capopjekop

Re: Rijden op kleine pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:59

Ik luister daar wel naar, tenminste mensen met verstand (da, smid, instructeur, osteopaat). Nu is Amber bevangen en heb ik al een tijd niet gereden. Ik vind het de eerste keer altijd moeilijk om er op te stappen, ik blijf twijfelen, terwijl iedereen zegt dat het nog makkelijk kan en ik heb ook niet het idee dat het te zwaar is voor haar. Maar het zit tussen de oren.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:01

Dank je wel Iceprincess!
En wat blijft lodewijk toch een topper he, hij heeft veel weg van zn vader vind ik! :j

En ja ik mag weer voorzichtig proberen te gaan rijden!
Ben heel benieuwd hoe hij reageert.. hij heeft me er gister al af gegooid en toen liepen we nog geen eens dus dat beloofd wat.

Als het goed gaat, dan wil ik, geheel tegen bokt in, wedstrijden gaan starten, tussen jawel, de grote paarden :+

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:01

Meestal valt dat te zwaar wel mee. Meer dat je met de lengte van je benen zit. Anders wordt het zo'n schop de voorbeentjes vooruit idee.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:03

Saul schreef:
S__L schreef:
Ik zie je ook heel vaak op cavaletti en je mag echt trots wezen op wat je allemaal hebt bereikt met mickey!
Mickey kan je makkelijk hebben! Helemaal nu je zoveel bent afgevallen. Echt heel knap, super!
Heb ook je verhaal gelezen op cava en ik hoop dat je snel weer kan beginnen met hem.

Dank je wel!! Jij bent toch de zus van "Qwek" of niet? :D

Zusje ja, haha! We schelen 5 jaar :D

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:07

Ik vind het juist leuk als volwassenen nog op pony's rijden en snap de voorkeur van die mensen ook.
Als je daarbij niet te zwaar bent, moet het makkelijk kunnen.

Vroeger (heel vroeger, toen mensen net gebruik gingen maken van paarden voor hun vervoer en het werk) waren alle paardjes zo'n beetje B, C en D pony's. De wilde paardjes in Amerika, de Spaanse paarden, de paarden in Azie, de Berbers, de Arabiertjes, de pony's in Engeland etc. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

En degenen die ze bereden waren gewoon volwassenen.
Okee, de westerse mensen zijn inmiddels een stuk langer en sommigen veel te zwaar (welvaart etc), maar een paard in het wild was niet heel snel erg groot. Wij hebben ze pas groot gefokt toen we ze groter wilden.

Persoonlijk vind ik het een stuk fijner om gewoon over de rug van mijn paardje heen te kunnen kijken (en het liefst zonder zadel op de rug te kunnen springen, maar daarvoor ben ik niet lenig genoeg). Het geeft mij veel meer een gevoel van harmonie kunnen bereiken als dat ik op zo'n groot gebouw moet stappen. Daar kan ik niks mee.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:08

Iceprincess@ wat een super leuke pony heb je! Echt een schatje. Je bent wel wat groot, en dan voornamelijk je benen maar te zwaar absoluut niet! Ik denk niet dat je pony daar last van heeft. En als je DA heeft gezegt dat het nog kan, helemaal super toch!?

Ik rijd niet meer op mijn pony voorlopig. Ik merk aan hem dat ik toch een beetje te zwaar voor hem wordt. Hij is altijd erg gevoelig op steentjes en ik als ik erop zit lijkt dit wel erger. Ik heb vandaag een heerlijk rondje met hem gefietst en van de week een uur met hem gewandeld. Zo blijft hij toch lekker in beweging (en ik).
Als hij onder het wandelen op een steentje staat, ''valt'' hij wel maar minder erg. Dus eerst 10kilo eraf en dan stap ik er weer op!
Laatst bijgewerkt door Lauura op 28-01-10 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:09

Nou dan kan ik niet achterblijven met een foto van mij op een van mijn pown's :D
Het is niet de allercharmanste, maar de beste die ik kon vinden :+
Afbeelding

En wat vinden jullie, kan het nog? :Y)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:10

als Djengis Khan en zijn hele leger op pony's de wereld kunnen veroveren. Waarom mogen wji er dan niet op rijden? Geintje hoor

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:11

Ja hoor, leuke pony :D

BYS

Ik ben 1.70 en mijn zusje heeft een pony van (ongeveer) 1.27cm.
Maar mijn zusje haar pony wil soms niet links galopperen, en dan vraagt ze of ik niet eens wil proberen.
Maar ik durf dan nooit want ik weet niet of dat wel gaat voor die pony of niet?

Maar als ik hier wat lees zou dat wel gaan?
of niet?
Ik ben nu ook niet zo heeel dik ofzo, en ik weeg 55 kilo.

jouke_h

Nee past echt niet meer ;) Grapje ziet er leuk uit zo!!!

Jodieee

Nobel,, zou op het eerste gezicht geeneens zeggen dat het een pony is :P hoe groot is die?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:12

makkelijk, ik denk bij die foto nog geen eens van goh zij is groot .. echt niet.

Prima combi :j

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:12

arsiana_x schreef:
Maar mijn zusje haar pony wil soms niet links galopperen, en dan vraagt ze of ik niet eens wil proberen.

of niet?

ik zou zeggen kan prima vooral als het maar voor kort is dan zie ik er niet echt een probleem in :)

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:13

Jodieee schreef:
arsiana_x schreef:

of niet?

ik zou zeggen kan prima vooral als het maar voor kort is dan zie ik er niet echt een probleem in :)

Ook als de pony vrij smal is?

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:14

Ik vind het niets geks, een volwassene op een pony. Pony´s zijn zo totaal anders dan paarden, als je daar meer mee hebt, waarom niet?
Mijn pony is nog geen 1.30 maar ik krijg vrijwel nooit commentaar. Iedereen vindt hem supergaaf. Commentaar over dat ik met m'n 1.63 te groot ben, heb ik zelfs op bokt nog niet gehad!
Twee jaar geleden heb ik er een paard bijgekocht en hij is echt ontzettend lief en ik zou 'm nooit meer wegdoen. Maar als er nog eentje bijkomt, is het toch echt weer een kleine pony.

neinie

Saul schreef:
Dank je wel Iceprincess!
En wat blijft lodewijk toch een topper he, hij heeft veel weg van zn vader vind ik! :j

En ja ik mag weer voorzichtig proberen te gaan rijden!
Ben heel benieuwd hoe hij reageert.. hij heeft me er gister al af gegooid en toen liepen we nog geen eens dus dat beloofd wat.

Als het goed gaat, dan wil ik, geheel tegen bokt in, wedstrijden gaan starten, tussen jawel, de grote paarden :+

Leuk dat je het toch wil gaan proberen! Ik mag ondertussen L1 starten met mijn ukkie en mijn debuut is voor volgend weekend gepland :D Alvast heel veel succes en plezier gewenst met de wedstrijden! :))

nobel1

Jodieee schreef:
Nobel,, zou op het eerste gezicht geeneens zeggen dat het een pony is :P hoe groot is die?

Haha :+ , nou hij is officieel nog echt pony!
Hij meet zo ongeveer 1.53, dat is opzich niet klein, maar ik ben 1.80 lang :Y)
" gelukkig " rijd ik door mijn springverleden met in verhouding korte beugels, dan valt het ook iets minder op!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:16

plaats een foto, liefst met jouw erop.
en als het alleen voor even is, zeg ik dat het wel kan.
kijk even naar wat de pony jouw doorgeeft en trek daar je conclusie uit.

Saul

ooh shoot neinie ik heb nog een PM van je staan in mijn inbox.. oops helemaal vergeten :o

Ik ga gelijk aan de slag :D

Bedankt, en ik vind jullie ook echt een SUPER gave combi, en ik heb daarbij ook veel respect voor je dat je met je Uk zover bent gekomen al :j
Laatst bijgewerkt door Saul op 28-01-10 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauura

_Suus17_ schreef:
Ik vind het niets geks, een volwassene op een pony. Pony´s zijn zo totaal anders dan paarden, als je daar meer mee hebt, waarom niet?
Mijn pony is nog geen 1.30 maar ik krijg vrijwel nooit commentaar. Iedereen vindt hem supergaaf. Commentaar over dat ik met m'n 1.63 te groot ben, heb ik zelfs op bokt nog niet gehad!
Twee jaar geleden heb ik er een paard bijgekocht en hij is echt ontzettend lief en ik zou 'm nooit meer wegdoen. Maar als er nog eentje bijkomt, is het toch echt weer een kleine pony.

Bandiet is echt helemaal geweldig :+: