Problem solved

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:ze zeggen niet voor niets
de eerste 7 jaar geef je m aan je vijand
de tweede 7 jaar neem je m zelf
de derde 7 jaar geef je m aan je kinderen
WenK schreef:Omdat een puber en een puber meestal niet de meest handige combinatie is. Er zijn uiteraard mensen die het wel kunnen, maar de meesten missen het geduld, inzicht en zelfreflectie om correct een paard op te leiden.
Storm76 schreef:Daar heb je helemaal gelijk in. Je weet nooit precies wat een paard gaat doen. De ene blijft stokstijf staan en de andere zal er alles aan doen om je eraf te krijgen. Je kunt deze reacties wel zo klein mogelijk maken door ruim van te voor te gaan oefenen.
Bitje, ik ben ook benieuwd naar jouw reactie op de vraag van Cassidy.
Storm76 schreef:Zo kan je het ook noemen ja
Jij schrijft het alleen een stuk volwassener dan ik, haha.
edit; tja, ik denk dat het de TS nogal hoog zat...
FrankavdT schreef:Ik laat de vorm van begeleiding helemaal niet in het midden staan, mijn pa heb ik al tig keer genoemd, die had de ervaring en de kennis. Wat ik dus ermee wil aangeven, dat het gaat om de begeleiding eromheen, degene die er dus naast staat en je mee helpt! En als die hartstikke goed is (ervaring en kennis heeft dus) en die puber zelf ook een klein beetje kan sturen en gevoel in zijn lijf heeft, kan die puber naar mijn mening inderdaad dat paard inrijden ja.
_Bitje_ schreef:Cassidy schreef:Een paard dat helemaal uit zijn plaat gaat als hij de eerste keer een ruiter in het zadel heeft, ondanks de voorbereiding van longeren, hangen, uitvoerig grondwerk: kan ik geen rijtechnische fout noemen...
nee maar je kunt het wel verhelpen, als je dat niet doet is het je eigen schuld en is het dus wel een rijtechnische fout