Anne_GTI schreef:Twiggy2008 schreef:Vind ik ook. Als je dit nodig hebt, stop dan alsjeblieft met mennen en/of paardrijden. Je doet er een paard echt geen plezier mee zijn mond zo vol te proppen. Geloof ik helemaal niets van.![]()
Ik zou het schandalig vinden als dit wordt goed gekeurd door de KNHS. Net zoals dat ik het schandalig vind dat er paarden rond lopen die last hebben van hun mond door ons.
Weleens de leidsels van een vierspan vast gehad? Dan weet je ook dat het per paard individueel aansturen op snelheid in een hindernis al lastig zat is. Tel daarbij de gedrevenheid van het paard, de smalle poortjes, de bodem, vertraging van de kar, de grooms achterop en het publiek langs de kant.... Ineens kan ik me wel een voorstelling maken van de bescherming bij een individueel menpaard in het span.
Da's toch net even andere koek dan de een op een relatie als je erop zit.
Tja, en dat betekent dus dat men al jaren zonder deze uitvinding deze paarden eigenlijk 'stiekem' toch wel pijnigt? Mag ik dat dan uit jouw woorden opmaken?? Hmmm, misschien dat mensen paarden dan niet voor dit soort zaken hadden mogen gebruiken. Of mag ik dat niet zeggen
? Waarschijnlijk niet, maar zo sta ik er dan toch wel in. Dus ik snap best dat het andere koek is, dat mennen, maar ik snap dan niet dat mensen wel al jarenlang zo met paarden omgaan.
En nu ineens komt er een uitvinding en ach en wee, dan is het ineens wel voor te stellen dat je je paard ergens mee kan beschermen?

(Overigens sta ik op een stalling waar ook heel fanatiek aan mensport gedaan wordt. Alleen heb ik zelf die behoefte helemaal niet
, maar ik krijg nog best veel mee wat betreft het mennen an sich).

(met blijkbaar de kennis dat de paarden last van hebben van het bitgebruik) en nu komt er een uitvinding en dan komt ineens de aap uit de mouw en gaat men wat aan het probleem doen....