Asyaa schreef:Nagini schreef:Daar heb jij 'n punt inderdaad. Maar goed, dan heb ik idd zoiets, waarom moet dat nu wel alllemaal en 'vroeger' niet.
Voor mij is al die tierenlantijn idd niet normaal.
Omdat het nu hip is om je paard vierkant in roze bandages te wikkelen, uiteraard met roze dek en niet te vergeten roze jas, en voor de echt diehards ook nog roze laarzen. Ook moet paard lief ALTIJD een deken (inclusief met tropische termperaturen), stel je voor dat ie het koud krijgt! (of vies?!) Buiten met andere paarden mag t'ie niet want wat als ie een trap krijgt?! En als paard lief een keer niet luistert dan moet ie wel ziek zijn, want waarom zou hij niet naar mij (dé perfecte paardeneigenaar) willen luisteren.
'Vroeger' had je al die gedrags therapeuten, analisten, verbeteraars en noem maar op niet. Een paard wat 'vroeger' niet luisterde was gewoon een rot knol. Nu daarin tegen hebben we een heleboel kennis vergaard vanuit de 'paarden wetenschap' maar zeker ook uit andere wetenschappen. Het is aan iedereen om daar je voordeel uit te putten, maar je kan het ook te ver nemen (zoals alles in het leven).
Met vroeger bedoel ik trouwens niet 5, 10 of 15 jaar geleden, maar véél verder terug.
ik denk dat je niet weet hoe het vroeger was
de huidige problemen waren er vroeger niet omdat er gewoon veel meer kennis van huis uit aanwezig was. Nu is alles geleerd vanuit een boek of van een Dvd