Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vjestagirl schreef:Geen van tweeën. Je houdt je teugels gewoon op maat en op zijn plek, dus niet boven de manenkam en niet een meter naar binnen. Je zorgt dat je pony voorwaards loopt. En verder doe je niets, behalve een ophouding geven als je paard aan je handen gaat trekken. Je houdt netjes licht onspannen contact en je beweegt mee met je paard.
sporter schreef:Vjestagirl schreef:Geen van tweeën. Je houdt je teugels gewoon op maat en op zijn plek, dus niet boven de manenkam en niet een meter naar binnen. Je zorgt dat je pony voorwaards loopt. En verder doe je niets, behalve een ophouding geven als je paard aan je handen gaat trekken. Je houdt netjes licht onspannen contact en je beweegt mee met je paard.
Wat is er mis met je handen boven de manen kam te houden? daar horen ze. :S
ilovepip schreef:wij hebben geleerd dat je je teugels idd gwn op maat moet houden.. je moet met je linkerteugel spelen(kneden) en soms speel je er met je rechterteugel tussendoor.. ondertussen moet je been geven en goed op tempo blijven!! het ritme van het spelen is meestal wel bij alle ponies anders, maar je moet ook niet de hele tijd hetzelfde ritme herhalen!!
maar idd de manier van vjestagirl lijkt me veel makkelijker en veel beter!!
sabina1998 schreef:ilovepip schreef:wij hebben geleerd dat je je teugels idd gwn op maat moet houden.. je moet met je linkerteugel spelen(kneden) en soms speel je er met je rechterteugel tussendoor.. ondertussen moet je been geven en goed op tempo blijven!! het ritme van het spelen is meestal wel bij alle ponies anders, maar je moet ook niet de hele tijd hetzelfde ritme herhalen!!
maar idd de manier van vjestagirl lijkt me veel makkelijker en veel beter!!
Maar als je links en rechts kneed dan zaag je.
Ik hou gewoon een beetje druk op de teugels ( niet kneden) en geef been en dan komt ze van zelf.
sabina1998 schreef:Op de ponyclub moet ik het zo doen, en als ik prive les krijg van iemand die Z was ook.
En dat gaat heel goed nu.
Ze zeggen: Als ik een beetje druk op de teugel neem dan haalt ze zelf die druk weg. Net wat wij zouden doen als er iemand een tegen ons aan duwt.Om die druk kwijt te raken.
sabina1998 schreef:Als jij het paard was en er werd je niks gevraagd , waarom zou je het dan wel doen? Zo zie ik het en een kneepje is niks mis mee, trekken in de mond is iets heel erg anders.
Mijn vraag, wie heeft er gelijk?
lailapri schreef:hoe kan een paard dat gespannen loopt dan niet van achter naar voor kan omdat de ruiter het met de zit niet goed kan door laten op aan de teugel gaan lopen?
lailapri schreef:hoe kan een paard dat gespannen loopt,dan niet van achter naar voor kan omdat de ruiter het met de zit niet goed kan door laten op aan de teugel gaan lopen?
sabina1998 schreef:Maar als Suus naar beneden gaat is die druk weg.