ik kom me er ook even in mengen
een fries kan net zo goed als elk ander ras dan ook een goede proef neerzetten, alléén is dit ook afhankelijk van meerdere factoren. Wie zit er op etc etc.
Het is zo dat de fries veel moderner is geworden, en dat is in hun voordeel, hierdoor worden ze steeds dressuurmatiger en lopen er echt hele goeie paarden tussen.
Maar dan nog denk ik, kijk eens naar de verhoudingen. hoeveel kwpn'ers zijn er in nederland en hoeveel friezen. weet het niet exact. maar dan denk ik dat procentueel er net zo veel "slechte" kwpn'ers zijn al "slechte" friezen. Ik zie vaak genoeg een Kwpn'er, dat ik denk nou nou wat zijn zij van plan.... maar dit zie ik uiteraard ook bij friezen!
Nog wel een grappig voorbeel m.b.t. vooroordelen.
OP een wedstrijd reed ik in een baan naast een kwpn'er. Die wilde blijkbaar niet luisteren, en kreeg er een paar keer flink van langs met de zweep. de kwpn'er deed er niks mee. Maar de mijne werd juist heet en ging showen...
Als je de paarden in mijn profiel ziet, Andries. Loopt ereklasse voor de sjees (ja een karrepaard) maar heb de ORUN vlekkeloos met m uitgereden, met ook het vooroordeel dat hij een karrepaard was, nou als er uiteindelijk 1 paard fijn na te rijden was in de cursus was het Andries wel... volgens de cursusleidster en cursisten. Bovendien loopt hij L2, en is nog nooit zonder wp thuis gekomen. En dat terwijl hij ook nog karrepaard was en is ondertussen (ook nederlands kampioen damesklasse!)