Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:43

Het probleem, zoals niet ongebruikelijk aan uw zijde FS, is communicatie. U had net zo goed vriendelijk kunnen reageren op Vur's post door uit te leggen dat er even achter de schermen verder gewerkt werd aan een plan. U haalt echter meteen uit met de opmerking dat Vur 't zelf dan maar moet doen als ze 't beter kan. Bah!
Als u de balk in eigen oog niet kunt herkennen, wat doet u dan tussen de paarden? Wellicht denkt u er 's over na dat u het dragen van pakwerk zelf veroorzaakt. Uw communicatievaardigheden zijn beneden peil, vooral als u meent respondenten die het niet met u eens zijn, af te schilderen als honden. Nogmaals bah!

Inderdaad - geen inhoudelijke bijdrage van mijn kant dus bespaar u de moeite dat op te merken.

FaberSmid

Re: Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:56

Jannepauli wat ik tussen de paarden doe, is wel bekend of weet u niet wat een hoefsmid tussen de paarden doet?
Pakwerk doe ik vrijwillig voor de africhting van politiehonden, leuk dat symbolisch schrijven zo veel betekenis geeft. Als u zichzelf als een hond wil beschouwen, kan ik daar niks aan doen. Ik maak u in ieder geval niet uit voor een hond, zo ook niet de anderen.
Volgens mij is er achter de schermen contact geweest tussen modie en de anderen? Moet ik daar dan ook tussen gaan zitten? Dan zit ik toch modie in de weg te werken?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:25

U hoeft mij dit soort retorische vragen niet te stellen, FS. Ik ben met paarden, hoefsmeden, politiewerk én honden zeer goed bekend. Evenmin beschouw ik mijzelf door u gekwalificeerd als hond. Maar is het wel de toon die de muziek zet en, misschien denkt u er 's over na, wellicht ook de reden dat een aantal kundige en ervaren bokkers niet meer meeschrijven in dit soort topics.
Ik vermoed dat u, wat men in mijn vak zo benoemt, behept bent met 'externaliseren' - nimmer verantwoordelijkheid nemen voor wat men zélf veroorzaakt. Jammer als u dat niet ziet - en wat mij betreft ook een onmogelijke eigenschap om werkelijk goed met paarden om te gaan. Verplaatsen in een ander is een goede eigenschap en een voorwaarde om bv een paard goed te begeleiden.
En wat uw onderschrift betreft: ik heb toch altijd gedacht dat het de smid is die de hoefijzers passend behoorde te maken.Maar goed, ik laat het hierbij, ik hoef u niet op te voeden.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:36

Jannepauli als u er zo goed mee bekend bent, snap ik niet dat u van mening bent dat ik u voor hond uit maak. U heeft kunnen lezen dat het helemaal niet zo is.
Er staat toch ook mijn hoefijzers en ik doe nog steeds aan hoefijzers smeden uit staven. Maar fabriekijzers kun je ook op maat smeden. Jammer dat u verkeerd leest en zo een verkeerde betekenis geeft.
U hoeft mij niet op te voeden, heb een prima opvoeding genoten. Zou wel graag van u willen leren, zoals van alle bokkers hier.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 16:44

modie schreef:
Om even een beetje duidelijkheid te scheppen, dit berichtje

Achter de schermen is aan een voorbereiding gewerkt om de praktijk/clinic-dag te realiseren.
Er komt een voorbespreking over de organisatie van die dag.
De mensen die zich hiervoor hebben opgegeven, alvast onze dank.
Zonder jullie steun kan zo'n dag eenvoudigweg niet doorgaan.

De personen die aan deze voorbespreking deelnemen zijn:
Professor,
FaberSmid,
Kadankovitch,
Hermelientje,
BBreedveld,
Vur,
Ikzelf.

Zogauw er meer bekend is, wordt dat vanzelfsprekend in dit topic verder vermeld.

Ideëen en suggestie's van belangstellenden zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Mezelf maar even gequot.

Heeft iemand van de deelnemers een suggestie voor de locatie.
We dachten aan een "Van der Valk" motel, om daar over de praktijk-dag van gedachten te wisselen?
Hopelijk in het midden van het land?
Een andere suggestie is ook welkom.

Zijn er inmiddels nog meer ruiters die intresse hebben om mee te doen?
De praktijk-dag is ook een dag om gezamelijk van "gedachten" te wisselen.
Is hier animo voor?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:07

FaberSmid schreef:
Na pb contact met modie, begrijp ik beter wat de opzet is.
De bedoeling is eerst een locatie in of rond Utrecht te kiezen, om de opzet van de clinics te bespreken.
Misschien is het een leuk idee bij "Van der Valk" af te spreken, onder het genot van een hapje en drankje alles rustig te bespreken?

Sorry verkeerde topic, quote even.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:55

Citaat:
Heeft iemand van de deelnemers een suggestie voor de locatie.
We dachten aan een "Van der Valk" motel, om daar over de praktijk-dag van gedachten te wisselen?
Hopelijk in het midden van het land?
Een andere suggestie is ook welkom.

Het liefste centraal in Nederland, hoeft niet in Holland te zijn. O:)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:59

Humor Professor, brengt u de bokkers nog meer in de war.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:25

Geachte FaberSmid?
U doet weer hetzelfde; U speelt het slachtoffer. Och arme, hoe zielig, welk een martelaar, een nieuwe Heilige: "zal de honden ook wel voor de anderen opvangen". Nou een pater Damiaan zult U na deze actie toch niet worden. Maar weer past U uw eigen motto niet toe als het om de berichten van anderen gaat.

Ook hoop echt, dat tijdens de 'voorbereidende'-bijeenkomst meer voortgang wordt geboekt, zodat het hoofddoel gediend wordt: overgaan tot daden; in de praktijk tonen wat de theorie waard is; en de aanwezigen zich een beter beeld laten vormen over de 'werking' van de twee richtingen. Want uiteindelijk gaat het daar toch om. Er moet een organisatie komen die aan beide partijen gerecht is, gelijke kansen bied zich voluit te ontplooien. Er mag later niet de mogelijkheid ontstaan dat een der partijen een 'terecht' verweer kan voeren waarom hij/zij niet in de opzet is geslaagd. Aantreden en geen "flauwen zever", vergeef mijn belgisch.

Met vriendelijke groet, Kadankovitch

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 20:31

Kadankovitch, in welke richting denkt u, qua locatie?

Aan;
BBreedveld,
Vur,
Hermelientje,
Professor,
FaberSmid,
Aan welke locatie denken jullie?

Mij persoonlijk, komt in de buurt van de stad Utrecht wel uit.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:53

modie schreef:
Kadankovitch, in welke richting denkt u, qua locatie?

Aan;
BBreedveld,
Vur,
Hermelientje,
Professor,
FaberSmid,
Aan welke locatie denken jullie?

Mij persoonlijk, komt in de buurt van de stad Utrecht wel uit.

Geeft u allen maar een tip af, en mijnheer Kadankovitch hoe mobiel bent u, hoe ver kunt u komen?

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:57

Utrecht is een geschikt locatie, maar ik reis samen met Hermelientje, wat mij betreft heeft zij het laatste woord.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:01

Kadankovitch schreef:
Utrecht is een geschikt locatie, maar ik reis samen met Hermelientje, wat mij betreft heeft zij het laatste woord.

Zou geweldig zijn, mij maakt het niet heel veel uit, waar het plaats vind, ben gewend te reizen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:09

Kadankovitch schreef:
Geachte FaberSmid?
U doet weer hetzelfde; U speelt het slachtoffer. Och arme, hoe zielig, welk een martelaar, een nieuwe Heilige: "zal de honden ook wel voor de anderen opvangen". Nou een pater Damiaan zult U na deze actie toch niet worden. Maar weer past U uw eigen motto niet toe als het om de berichten van anderen gaat.

Ook hoop echt, dat tijdens de 'voorbereidende'-bijeenkomst meer voortgang wordt geboekt, zodat het hoofddoel gediend wordt: overgaan tot daden; in de praktijk tonen wat de theorie waard is; en de aanwezigen zich een beter beeld laten vormen over de 'werking' van de twee richtingen. Want uiteindelijk gaat het daar toch om. Er moet een organisatie komen die aan beide partijen gerecht is, gelijke kansen bied zich voluit te ontplooien. Er mag later niet de mogelijkheid ontstaan dat een der partijen een 'terecht' verweer kan voeren waarom hij/zij niet in de opzet is geslaagd. Aantreden en geen "flauwen zever", vergeef mijn belgisch.

Ik speel helemaal niks, dat maakt u er van. Of het zal geloven of niet, ben een grote jongen die prima voor mezelf kan opkomen.
Ik organiseer neutraal, de partijen zijn mij persoonlijk dan alle worst. Dat werk toch niet partijdig organiseren?
Natuurlijk vergeef ik uw Belgisch, prachtig juist over mooi taalgebruik gesproken.

Dus het is goed als we van in of rond Utrecht uit gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:55

Modie, Nederhorst den Berg ligt in Utrecht ;).

Maar even niet om het een of ander, het is makkelijker om de UN bij elkaar te krijgen dan wat bokkers op een plek, dat blijkt wel.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 23:03

Lovely schreef:
Modie, Nederhorst den Berg ligt in Utrecht ;).

Maar even niet om het een of ander, het is makkelijker om de UN bij elkaar te krijgen dan wat bokkers op een plek, dat blijkt wel.

Wat is Nederhorst den Berg?

Ja het is wel moeilijk hoor :D
Maar het gaat toch wel lukken, zo te merken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:10

Daar zit Swaab.

Dusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:11

Nederhorst ter Berg, bij John Swaab!

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 23:14

Lovely schreef:
Daar zit Swaab.

Oh, wat een leuk idee zou dit kunnen zijn :+ dank je, Lovely :D
Wat doet men hier met stalkers, Lovely, weet jij daar iets meer van }>

Dusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:29

Sorry, maar ik lees wel vaker de vorderingen van de clinic.
Ik reageer verder eigenlijk niet meer omdat ik toch niet naar de clinic wil komen.
Maar ja, Nederhorst den Berg. is Swaab! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:31

Bij stalkers sturen wij een TEM naar het moderatorteam :).

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 23:34

Lovely schreef:
Bij stalkers sturen wij een TEM naar het moderatorteam :).

Hoe doet men dit?? Mag ook via PB :+

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 01:09

Is het wellicht niet makkelijker een wegretaurant te bespreken, dat is in de regel makkelijk te vinden. En ook weer makkelijk om weg te geraken. Het is immers een werkbespreking. Ik kan me voorstellen dat er ook mensen onder ons zijn die dit wel graag doen, maar niet altijd evenveel tijd hebben. Vrij naar Einstein: Zo kort mogelijk, maar niet korter dan mogelijk. Dat houdt het meestal duidelijk. Om zo te proberen de zaken zo goed mogelijk op een rij te krijgen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 07:48

Op het gevaar af in de categorie 'stalkers' te vallen, wil ik toch even een praktische tip geven:
Aan de achterzijde van het Centraal Station in Utrecht (uitgang Jaarbeurshallen) is het NH-Hotel. Eén minuut lopen! Vanwege de zeer centrale ligging houden veel zakenmensen daar hun werkbesprekingen - in de grote lobby en het restaurantje is het prettig toeven - je kunt daar rustig zitten. (Men hoeft geen gast van het hotel te zijn)
Voor de verstokte automobilist is het NH Hotel ook makkelijk per auto te bereiken - het ligt aan de buitenring ( rand Centrum, t.o. de Jaarbeurs) van Utrecht, vanaf alle snelwegen de borden "" Jaarbeurs" volgen. Naast het hotel is een enorme parkeergarage.

Alternatief: Van der Valk Motel aan de A-1, ter hoogte van Harskamp - right in the middle van Nederland ( niet per trein bereikbaar!) vanaf beide zijden van de snelweg te bereiken ( via tunnel onder de snelweg)
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 12-10-09 07:58, in het totaal 2 keer bewerkt

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 07:49

Hotel in of rond Utrecht lijkt me prima.

Ik ben wel benieuwd naar de dag in de week en de termijn. Ik werk fulltime, dus het weekend heeft mijn voorkeur.

Als ik de datum weet, houd ik er rekening mee in mijn agenda.